Janbouli's Home Layout The Kannewton & CC

Gestart door Janbouli, mei 08, 2012, 22:29:31

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Als het vermogen < 10 mW dan is deze apparatuur helaas toegestaan in Nederland.
Hou er wel rekening mee dat 433 MHz in het primaire amateurband gedeelte van de 70 cm band valt.
Je kan dus last krijgen van harde stations en dus storing....
Helaas heb je daar geen rechten met deze spullen.
Mocht het zo zijn dat een zend amateur last heeft van jou dan zal je de handel uit moeten zetten.

Ton

Erare humanum est

Citaat van: American op december 19, 2014, 20:26:28
niets bij hoeven te betalen dankzij een verkoper die weet hoe het moet
Hoe deed tie het dan?

Lagere waarde op het pakje......

Citaat van: American op december 19, 2014, 20:26:28
niets bij hoeven te betalen dankzij een verkoper die weet hoe het moet
Hoe deed tie het dan?

20 dollar 2e hands op het formulier.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: dutchbuilder op december 19, 2014, 21:11:10
Als het vermogen < 10 mW dan is deze apparatuur helaas toegestaan in Nederland.
Hou er wel rekening mee dat 433 MHz in het primaire amateurband gedeelte van de 70 cm band valt.
Je kan dus last krijgen van harde stations en dus storing....
Helaas heb je daar geen rechten met deze spullen.
Mocht het zo zijn dat een zend amateur last heeft van jou dan zal je de handel uit moeten zetten.

Ton

Hoezo helaas? Heeft de ene hobby dan voorrang op de andere hobby? Jij als zendamateur zal zeggen van wel  , ik als modeltrein man zeg van niet, maar het zal allemaal wel mee vallen. Dat ding komt niet buiten mijn muren.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op december 19, 2014, 21:42:54
Citaat van: dutchbuilder op december 19, 2014, 21:11:10
Als het vermogen < 10 mW dan is deze apparatuur helaas toegestaan in Nederland.
Hou er wel rekening mee dat 433 MHz in het primaire amateurband gedeelte van de 70 cm band valt.
Je kan dus last krijgen van harde stations en dus storing....
Helaas heb je daar geen rechten met deze spullen.
Mocht het zo zijn dat een zend amateur last heeft van jou dan zal je de handel uit moeten zetten.

Ton

Hoezo helaas? Heeft de ene hobby dan voorrang op de andere hobby? Jij als zendamateur zal zeggen van wel  , ik als modeltrein man zeg van niet, maar het zal allemaal wel mee vallen. Dat ding komt niet buiten mijn muren.
]

Helaas, omdat onze band al vergeven is van die low power devices.
Als je probeert een zwak signaal te ontvangen en er zit zo'n pokke ding in jouw buurt dan hoor je dus niets meer.
Vergis je niet Jan 70cm signalen dragen redelijk ver vooral als er propagaties zijn en je probeert een ver station te werken.
Zimo zat vroeger ook ook 433 MHz maar zijn verkast naar 800 MHz.
En de opmerking, heeft de ene hobby voorrang op de andere?
Ja , in dit geval wel.
De Telekom wet zegt dat primaire gebruikers ten alle tijden voorrang hebben op secundaire gebruikers en die weer op Non interference basis gebruikers.
En die LPD toepassingen vallen onder de laatst genoemde.
Maar ik tik dit om je alleen te waarschuwen mocht je klachten hebben of krijgen.

Ton



Erare humanum est

Dank je Ton , vind het wel raar dat een zendamateur ( hobbyist dus ) een primaire is. Ach ja dan hoop ik maar dat er niet zo'n wannabe Discjockey bij mij in de buurt zit.  ;)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op december 20, 2014, 01:43:50
Dank je Ton , vind het wel raar dat een zendamateur ( hobbyist dus ) een primaire is. Ach ja dan hoop ik maar dat er niet zo'n wannabe Discjockey bij mij in de buurt zit.  ;)

Nu haal je zendamateurs en etherpiraten door elkaar denk ik, Jan. (de meeste) Zendamateurs gaan serieus met hun hobby om. Daarom is er ook wetgeving omheen, om dat zo te houden.

Etherpiraten gaan tegen die wetgeving in - ze heten niet voor niets piraten - en kunnen nogal eens voor storingen zorgen. Zendamateurs kunnen vanwege hun (semi-)professionele apparatuur goede diensten bewijzen, zoals bijvoorbeeld ook bij de watersnoodramp van 1953.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

december 20, 2014, 12:02:42 #382 Last Edit: december 20, 2014, 12:11:46 by dutchbuilder
Radio amateurs vallen onder de amateur dienst in de telecommunicatie wet.
Ik heb daarom ook een serieus staats examen moeten doen om mijn vergunning te krijgen.
Radio techniek A en B.
Van Radio amateurs word verwacht dat ze weten waar ze mee bezig zijn en ten alle tijden storing weten te voorkomen.
Maar door de meestal slechte kwaliteit van de LPD apparatuur is het niet altijd te voorkomen dat wij daar op storen.
Dat is dan jammer....voor de LPD gebruikers.
Btw, muziek uitzenden is nadrukkelijk verboden.
Dat is een economisch delict.
UItzenden zonder vergunning is een serieus misdrijf.

Ton

Erare humanum est

Okay , bedankt voor de toelichting , wat mag je dan wel uitzenden Ton , en wat zend jij bijvoorbeeld dan uit?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ik mag uitzenden op de toegewezen frequenties.
Dat kan van de lange golf tot aan de hele hoge frequenties zoals 248 GHz zijn.
We hebben zelfs onze eigen satellieten.
Dat mag in Morse zijn , spraak, digitaal, en in mijn geval televisie.
Vandaag eens even kijken of ik weer een verbinding kan maken met het ISS.
Hier heb je een link naar ons bandplan.

http://www.pi4fld.nl/index.htm?http://www.pi4fld.nl/bandplan/bandplan.htm

Ton

Erare humanum est

Een heleboel gatget spullen zitten op de 433 zoals de wireless weerstations die je kunt kopen en de wireless voordeurbel en noem maar op.

In het manual ban de MRC wireless staat volgende op de laatste pagina;

This device complies with Part 15 of the FCC Rules. Operation is subject to the following two conditions: (1) this device may not cause harmful interference, and (2) this device must accept any interference received, including interference that may cause undesired operation.
FCC ID: BTQ170495

Dus ik denk niet dat het signaal verder dan de achter en voordeur komt. Dus storing van der MRC op de 433 is minimaal al heb je kans dat je wireless weerstation er een beetje last van zal hebben als je die al hebt.

Andersom is de kans ook gering dat je storing van andere zenders in de beurt zult hebben of je moet een radio amateur als buurman hebben. Ik zou me er daarom maar geen zorgen over maken. Een jaar of 3 geleden stond er op ontrax een Belgische club die ook met de MRC wireless reed en die jongens hadden nog nooit problemen gehad... Dus Jan. succes met de MRC en hoor graag of het goed bevalt. Ik denk er namelijk ook over om er een aan te schaffen. Ik breek mijn nek soms over mijn eigen kabel.  :)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ja, Bart en ik heb een draadloze hobby en ik breek mijn nek constant over de kabels. ;D

Ton
Erare humanum est

Ben bezig geweest in de vakantie en de laatste paar dagen.

Auto reverser geplaatst , cobalts onder de wissels , alles aangesloten en het werkt perfect, zelfs met de rails nog niet gelijmd.


Vandaag verlichting boven het wye gedeelte aangebracht , moet nog aan het plafond gehangen worden aan 1 kant .
Iets minder hoge valance en 3 strippen leds , misschien nog 1 of 2 strippen gekleurde leds , maar dan moet ik dat met de hele baan doen.
Het een en ander moet natuurlijk wel nog af worden gemaakt.





Licht genoeg zoals jullie zien.

3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ziet er indrukwekkend uit.
Dat is toch het voordeel van dat kleine spul.....
BTW, hoe ga je die rails die bijna haaks op de muur staat verdoezelen?
Hij houdt nu wel erg abrupt op.

Ton
Erare humanum est

Ziet er heel goed uit Jan
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf