Monster Modelworks 3 Story Starter Kit

Gestart door Janbouli, april 28, 2020, 23:34:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nog net op tijd besteld voor dat ze er mee stopten , heb er nog een aantal kits van en een paar vellen muur om nog wat te scratchbuilden.

























3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Nou, dat gaat weer 'n mooi object voor je baan worden Jan.
Apropos, dat bord met de zware stukken ijzer, waar heb jij die vandaan?
Ook die messing "stel ijzers" is iets aparts.
Dat lijkt me ontzettend makkelijk om mee te werken.
Hans, liefhebber On30 + H0

Je hebt de smaak en gang lekker te pakken Jan! Vorige gebouw is erg fraai geworden, verwacht dat het met deze niet anders zal zijn. ;)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Dank je Hans en Joop

Die ijzeren kubussen heeft een vriend voor me gemaakt , gewoon een stuk ijzeren staaf recht af gezaagd en een beetje bewerkt om de scherpe randen er een beetje af te halen , bij de metaal werkplaats waar hij gewerkt heeft. De andere spullen zoals die magneten en die messing klemmen zijn van Micro Mark https://www.micromark.com/
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N




























3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Dank je John , de foto's zijn voor web opgeslagen , de originelen zijn nog veel scherper. Maar nog scherper betekent nog meer dingen zien die je met het blote oog helemaal niet ziet , het gebouwtje is ongeveer 5 cm breed , op het scherm althans bij mij 11cm dus meer dan 2x vergroot, dan zie je echt alles.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

TOP gedaan Jan.
Met wat voor camera maak jij je foto's?
Hans, liefhebber On30 + H0

Dank je Hans

Sony a68 , aps-c sensor , zou zelf liever een full frame hebben , maar dat is voor de prijs niet te doen, deze heeft mij nieuw â,¬ 399,- gekost , was op het moment dat Mediamarkt alleen nog Sony E-mount wilde gaan verkopen , dus deze met A-mount ging er 200 goedkoper uit.

Omdat heel veel Sony gebruikers naar de E-mount zijn gegaan  heb ik in de 1 1/2 jaar die ik hem nu heb aardig wat mooie objectieven op de kop getikt . Die objectieven , zelfs uit het topsegment van Sony zijn soms voor de helft of minder te koop . De camera zelf is een instap model van Sony , maar door die top objectieven is dat eigenlijk niet zo belangrijk .

De objectieven waar ik deze foto's mee maak zijn een Sony 35mm Macro  en een Tamron 60mm DII , foto's op tentoonstellingen en beurzen zijn meestal gemaakt met een Sony 18-135mm of Sony G 70-300 ssm.

Ik heb met een knikarm en balhoofd de camera boven mijn werkbank gemonteerd , verbonden met mijn laptop gebruik ik het programma Sony Remote waarop ik live mijn foto's kan zien , om op afstand de foto's te maken. Als verlichting gebruik ik gewoon de lampen van mijn werkbank, dit moet ook nog een keer beter worden , ben aan het sparen voor LED panelen. Had al fotolampen met zo'n kap op een statief maar die zijn wat onhandig omdat ze groot zijn.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

word weer een mooi gebouw

die clamps kan je hier ook vinden: https://www.fohrmann.com/en/precision-bar-clamps.html

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Dank je Cor.
Nou, je hebt best wel professionele apparatuur hoor.
Dat kun je ook zien aan de foto's.
Die zijn super scherp, mooi hoor.
Ja, het is de eerste keer een dure uitgave, maar wel voor langere tijd.
Dat geld voor mij ook.
Langzaam aan heb ik nu ook mooie apparatuur.
Hans, liefhebber On30 + H0

Dank je Cor. Weet dat het lang geleden is maar heb ondertussen ook zo'n 0-schaal kit van jou gedaan , zal vanavond eens wat foto's maken.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


ik heb die messing klemmen ook, maar gebruik ze hoofdzakelijk met solderen
voor hout gebruik ik andere klemmen, deels kunststof, deels staal

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden