H0 4-6-2t naar 0n30 conversie

Gestart door dutchbuilder, april 13, 2020, 13:25:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

april 13, 2020, 13:25:14 Last Edit: april 13, 2020, 13:35:41 by dutchbuilder
Een paar weken geleden begonnen met de ombouw van een H0 stomer naar 0n30.
Stapje voor stapje onderdelen maken, passen, goed of afkeuren.
Met de hand maken en/of met de PC en de snijplotter.
ik had nog een 2-8-0 cab, een K27 stack en een 4-6-0 dome in de bak liggen  die komen goed van pas.
Je moet toch wat doen tijdens deze ophokperiode.

Ton
Erare humanum est

Wel een zeer apart model Ton.
Hans, liefhebber On30 + H0

weer een leuke verbouwing van een ho lok
voor mijn gevoel zou het dak van de cabine wat korter mogen

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Ja , leuk , uniek en dus mooi.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: American op april 13, 2020, 15:14:14
Wel een zeer apart model Ton.

Dat krijg je als je een vast model heb als uitgangspunt.
De rest moet je dan aanpassen.

Citaat van: moonlicht op april 13, 2020, 15:41:15
weer een leuke verbouwing van een ho lok
voor mijn gevoel zou het dak van de cabine wat korter mogen

Cor

Nou dat valt best wel mee.
Wacht maar af als alles de zelfde kleur heeft, dat zwart/wit leidt behoorlijk af van de uiteindelijke vorm.

Ton
Erare humanum est


april 14, 2020, 12:02:39 #6 Last Edit: april 14, 2020, 12:08:10 by dutchbuilder
Wat ik van Mehano hoor en zie is het de zwakke broeder onder de modeltreinen.
Alhoewel ik dit model best wel vind meevallen.
Hij rijd in ieder geval prima maar is wel zonder het lood erg licht.
Zonder het lood en met de metalen cab van Bachmann maakt de loc een wheely :laugh:
Maar wat ik al in Ger zijn topic tikte: Het houd je van de straat.
Het project heeft ook al een passende naam, de Corona express.

Ton
Erare humanum est

 :laugh: Bedankt voor de info, succes met het project. Btw, wat ook wel een leuke uitdaging is is de caravantrein gezien in een TopGear aflevering.


JohnT

Citaat van: JohnT op april 14, 2020, 19:02:23
:laugh: Bedankt voor de info, succes met het project. Btw, wat ook wel een leuke uitdaging is is de caravantrein gezien in een TopGear aflevering.


JohnT

Ja idd, humor.....
Erare humanum est

Die cab die ik gebruik is van metaal.
nu had ik de cab al opnieuw gespoten omdat de verf los liet.
De nieuwe verf springt er ook gewoon af, primer and all, dus ik ben genoodzaakt om een nieuwe cab te maken.
Gelukkig heb ik die 2-8-0 cab al een keer getekend voor de snijplotter dus na wat aanpassingen ben ik begonnen met het maken.

Ton
Erare humanum est


Hoe dat zo allemaal kan, sprakeloos!!!
Maar, ik vraag mij af of het op die manier ook nog zo leuk is om iets te maken.
Het wordt zo allemaal toch wel 'n stuk eenvoudiger, toch?
Hans, liefhebber On30 + H0

april 16, 2020, 12:58:19 #12 Last Edit: april 16, 2020, 13:00:19 by dutchbuilder
Citaat van: American op april 16, 2020, 11:03:37
Hoe dat zo allemaal kan, sprakeloos!!!
Maar, ik vraag mij af of het op die manier ook nog zo leuk is om iets te maken.
Het wordt zo allemaal toch wel 'n stuk eenvoudiger, toch?

Vergis je niet Hans, Er komt een hoop neuronen jogging bij kijken om de tekening goed te krijgen.
Ik moet verdomd goed in mijn hoofd voorstellen hoe zoiets in elkaar moet passen.
En dat gaat best wel vaak fout.
Het aftekenen wat ik vroeger met de hand deed is meer naar het aftekenen in mijn hoofd verplaatst.
En na het insnijden van het vel styreen door de machine komt er wel degelijk handwerk aan te pas om de onderdelen uit het vel te bevrijden en op elkaar plakken.
Je heb een sheet van mij daar liggen, probeer het zelf maar eens.
Het voordeel is dat als je eenmaal een tekening heb je die tot in de eeuwigheid kan vermenigvuldigen.
In dit geval moest ik de tekening aan de loc aanpassen.

Ton
Erare humanum est

De cab is klaar en kan gepast worden.
vastzetten komt pas na het spuiten.

Ton
Erare humanum est

Oke, ik snap je.
Dat is dus het verschil!!!
Bij jou zit het in je hoofd en hier zie ik wat ik doe.
Hans, liefhebber On30 + H0