0n30 WW1 trench locomotive

Gestart door dutchbuilder, november 24, 2019, 11:55:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omdat jij in wit styreen bouwt, ga ik er maar van uit dat de zwarte uitvoering de definitieve uitvoering is, al zie ik daar weinig meer van de tekst terug.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Deze twee locs zijn geen eigenbouw hoor , wou dat ik dat kon.
Deze zijn RTR (ready to run) van Bachmann Spectrum, DCC met geluid.

Ton

Erare humanum est

Misschien moet je eens aan een printer gaan denken. Je hoeft niet, zo als ik doe, alles van plastic te maken. Gewoon metalen wielen en rails werkt ook goed. Nu gebruik je ook een bestaand onderstel. Toch? Heel moeilijk is printen niet, maar je moet wel zelf kunnen tekenen wat je wilt maken.
Komen we misschien toch nog dichterbij elkaar Ton. Ik van standaard gauge naar 0n3 en jij van styreen naar 3D printen. Ach, wie weet? Je bent niet de enige hier. John weet er ook alles van. :laugh:
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.


De stap naar resin printen is zelfs voor mij nog te groot. Ik houd het liever schoon en tastbaar, maar het is maar waar je je zelf het prettigst bij voelt.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

mei 03, 2021, 20:55:49 #110 Last Edit: mei 03, 2021, 21:00:33 by dutchbuilder
Boys , ik heb helemaal niets tegen 3D printen.
Het printen van half producten heb ik helemaal geen problemen mee maar het afleveren van een totaal product wel.
Tenzij het met conventionele methodes niet gaat of te moeilijk is.
3D printen kan dingen doen die andere technieken gewoon niet kunnen.
Het maken schuift helemaal op naar het computerscherm en de persoon die er voor zit.
Het ambachtelijke vaardigheden zijn heel weinig of niet meer nodig en gaan zo verloren.
Wat ik doe met die snijplotter is een hybride methode waar lastige en herhalende taken door de pc worden overgenomen maar de vaardigheden bij de assemblage noodzakelijk blijven.
Wat Johnt nu voor mij 3D geprint heeft is in feite ook een hybride methode omdat het uiteindelijke voorwerp in elkaar gezet moet worden door de bouwer en niet kant en klaar is.
Zo denk ik er over.
Als ik ooit een 3D printer aanschaf dan word het een resin of poeder printer.
Wat ik tot nu toe gezien heb van die filament printers halen zij mijn kwaliteitseisen niet.

Ton

Erare humanum est

Nou mensen, ik ben nog van de "oude" stempel.
Ik probeer nog steeds zelf alles met de hand te maken.
Behalve de wieltjes en de motoren.
Eigenlijk wil ik het wel zo houden!!!
Maar wat mensen doen met zo'n machine, heb ik wel respect voor.
Dat is natuurlijk ook een vorm van onze hobby.
Hans, liefhebber On30 + H0

Ik ben van plan een voorraadje onderdelen zoals schoorsteen, stoomdom, bel, fluit, oliekan, lampen en bedenk het maar te maken dus als jullie interesse hebben? Hoef je het niet meer in de US te bestellen.


JohnT

Citaat van: JohnT op mei 04, 2021, 09:27:12
Ik ben van plan een voorraadje onderdelen zoals schoorsteen, stoomdom, bel, fluit, oliekan, lampen en bedenk het maar te maken dus als jullie interesse hebben? Hoef je het niet meer in de US te bestellen.


JohnT

Altijd John.

Ton
Erare humanum est

mei 11, 2021, 21:48:13 #114 Last Edit: mei 12, 2021, 11:28:27 by dutchbuilder
John heeft onlangs een kanon voor mij uitgeprint, daarover later meer, maar dat ding moet toch naar het front getransporteerd worden.
John en ik veronderstelde dat de spoorbreedte van de affuit ( dat is het onderstel van het eigenlijke schietijzer.) buiten de maten van een standaard flat car zouden vallen.
Nou dat is dus niet zo.
Hij is net aan net zo breed als de wagon.
Dat schiet niet op natuurlijk dus ik heb het dek van de wagon 4 mm smaller gemaakt zodat de ophanging en de goten voor de affuit wielen makkelijk passen.
Als je het snel zegt dan is het zo gedaan.
Ik moest dus de hele snijfile aanpassen.
Want als je het ene smaller maakt dan heeft dat invloed op diverse andere onderdelen.
Voor de stevigheid heb ik voor de wielgoten messing U profiel gebruikt.

Ton

Erare humanum est

mei 12, 2021, 00:55:50 #115 Last Edit: mei 12, 2021, 00:57:26 by dutchbuilder
SHIT!!!
Erare humanum est

Dat is weer een heel apart project.
De tweede foto deed mij denken aan een péniche in een krappe Franse sluis.
Maak je dit voor maar 1 kanon of komt er een heel bataljon artilleristen bij?
Heb je ook een front gedeelte op je layout?
Als je nog behoefte hebt aan 'houten' vaten buskruit, dan wil ik wel mijn steentje bijdragen aan je bevoorrading. Zeg het maar.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Nee hoor alleen de wagon met kanon , dat rijmt ook nog.
Maar dat was het probleem niet op de laatste foto's.
Die beschermplaat was te laag dus de wielen stonden een 5mm van de goot af.
Net geprobeerd om die plaat wat in te korten met een slijptolletje.
Het resultaat is dat er nu geen plaat meer is.
Hij spatte gewoon uit elkaar.

Ton

 
Erare humanum est

Nu past het wel....

Ton
Erare humanum est

mei 12, 2021, 10:02:12 #119 Last Edit: mei 12, 2021, 10:19:50 by JohnT
Ton je hebt de plaat te rechtop staan. Hij hoort er onder een hoek aan te zitten.


Geschat 15-20 .


JohnT