Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: JohnT op december 06, 2015, 09:27:05
Citaat van: Janbouli op december 05, 2015, 21:15:54
Waarom al die tijd besteden aan een throttle op je telefoon als je een perfect werkende throttle van Digitrax hebt, zou die tijd liever aan je baan besteden.

Het is een leuk extraatje en het kost niets, je kunt dan met je trein meelopen of ook anderen uitnodigen om met een trein te rijden.

JohnT

Hahaha, als je ooit in Ger's treinkamer bent geweest dan lach je ook zoals ik nu doe . Die kamer is namelijk zodanig dat je niet hoeft mee te lopen en met zn tweeën kan het al helemaal niet.

Daarbij komt dat Ger ( met alle respect ) niet zo heel goed met computers om kan gaan en dat Ger echt zoveel om handen heeft dat hij wat ik zei die tijd beter aan de baan kan besteden en JMRI wel aandacht moet geven maar dan voor het programmeren om zo tijd te besparen.

Hoop dat dit niet denigrerend over komt , want zo is het absoluut niet bedoeld , t.o.v. Ger niet en t.o.v. diegenen die hier Ger aan de wi-throttle willen helpen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Dit is een beetje het zelfde effect dat ik zie in de radiohobby.
Er komen steeds meer computertoepassingen zodat je de zender bijna als bijzaak gaat zien.
In dit geval de treinen, en daar gaat het toch uiteindelijk om.
Gevalletje toeters en bellen.
Heb je het nodig.....nee.....dus.....

Ton
Erare humanum est

Met de digitrax trottle werkt het ook goed. Je kan dan ook met je treinen meelopen. alleen de stekker in het volgende paneeltje steken.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Nou ik ben naar de nachtdienst weer verder gegaan met het schoonmaken van de wissel dat de Alco met geluid over al over gaat en hij loop nu over al  YES ;D

Maar als de rails nog en paar keer bereden word met de Tomix word het alleen beter denk ik zo dit had ik echt nodig voor verder te gaan in deze hobby  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zo ben ook maar eens verder gegaan met de diesel shop eerder kan ik niet met de onder houd yard verder ,dus de eerste laag grondverf aangebracht .





Dit word de onderste gedeelte van de buitenkant van het gebouw.


Nu moet ik eens gaan kijken kwa maten van strips voor om de ramen deuren en hoeken van het gebouw .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


In O heb ik de huiskamer nodig. Mooi staaltje Scratch building!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ja in N scale is dat wat makkelijker maar er komt ook wel wat meer bij kijken zo ben ik al een paar uur aan het zoeken naar profielen en noem mar op , maar mooi om te doen en kan niet wachten met de yard om het gebouw heen .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ben vandaag verder gegaan met de onderste beton rand van de dieselshop :


M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Ben nu a twee dagen aan het kijken hoe verder met de dieselshop en dingen voor de afwerking maar met pijn in mijn hart heb ik het toch maar gedaan heb deze dingen besteld om het af te krijgen  :-\

1 x Evergreen Strips 1.0 mm x 6.35 mm, L: 35 cm, 10 stuks #0149 = Euro 4,80
2 x Evergreen Hoekprofiel 2.5 mm, 35 cm, 4 stuks #0293 = Euro 9,60
8 x Evergreen Golfplaat, L: 15.2 cm, B: 30.5 cm, D: 1.0 mm, GA: 0.75 mm, GB:
0.25 mm #4525 = Euro 60,00
2 x Evergreen Strips 1.0 mm x 2.5 mm, L: 35 cm, 10 stuks #0145 = Euro 9,60
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Heb gister avond nog wat vul werk gedaan met vloeibaar plastic en vanmorgen heb ik hier en daar nog wat bij geschuurd en de beton rand weer gespoten kijken hoe verder nu .
Ben ook aan het denken welke kleur  ik de golfplaten moet spuiten dadelijk en hoe verder met het dak .



M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Heb nog een paar uur aan de shop gewerkt eerst wat verf werk gedaan aan de binnen kant viel niet mee op 4mm balkjes zonder de rest aan te raken .
voor:

er naar ;


Maar voor dat ik verder kon gaan in de shop moest ik eerst de rails aan brengen dat was het meeste werk alles goed recht te krijgen maar we zijn weer een stap verder .


M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Citaat van: JohnT op december 09, 2015, 16:41:28
Je gaat weer als een speer, ziet er goed uit.

JohnT

voor mij doen ben ik langzaam  ;D
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf