Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: milocomarty op december 04, 2015, 12:48:46
Citaat van: JohnT op december 04, 2015, 09:01:11
Ga je met de smartphone rijden?

We zien wel moet ik eens naar kijken kwa kosten

JohnT

Waarom eigenlijk niet Ger, schaf eenmalig een PR3 van digitrax aan en je hebt throttles plenty in de vorm van smartphones met Withrottle of Enginedriver...hoeft natuurlijk niet gelijk maar het is wel een leuke optie..
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

70 / 80 dollar in de USA, 94 euro bij Picommit..geef maar een voorbeeld..extra throttle kost ook al snel een 70 euri..wifi en smartphone heb je waarschijlijk toch al thuis..stuur hier ook gewoon over het thuis netwerk en heb voor beurzen m'n oude router..

Ger heeft een PR3
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op december 04, 2015, 13:37:06
Ger heeft een PR3

Ik ben op het werk ik wil wel eens kijken hoe dat werkt
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Dan is het niet zo moeilijk, PR3 achter de laptop, loconet aansluiten, in JMRI de PR3 op interface modus zetten en dan WiThrottle opstarten..laptop wel effe met je wifi connecten..en gaan met die banaan..

Voor iPhone http://www.withrottle.com/WiThrottle/Home.html
Voor android http://enginedriver.rrclubs.org/

Zelfs met een windowsphone kun je rijden als ik het goed bedacht heb maar dan wel via de webserver..

Ik heb het nu op mijn telefoon staan de rest moet ik thuis doen als me dat lukt  ???
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Wat moet ik nu doen ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Geen idee, je hebt dit ook helemaal niet nodig , je hebt immers gewoon een goede throttle van Digitrax.

Ik gebruik JMRI alleen om te programmeren.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: ger deguelle op december 04, 2015, 23:55:11
Wat moet ik nu doen ?

Ik doe een poging uit mijn hoofd.

In de instellingen is het adres is het ip-nummer van de computer waar je JMRI op geïnstalleerd hebt. Het portnummer is standaard 12080. Als je deze waardes goed hebt ingevoerd en in het programma JMRI op jou computer de WiThrottle hebt gestartkun je al rijden. Je kunt dan kiezen uit een lijst met locomotieven die je op de computer in JMRI hebt ingevoerd.

Zelf gebruik ik een ander programma, Digitrains deze heeft als voordeel dat je locomotieven kan invoeren zonder dat ze in je JMRI programma staan. https://play.google.com/store/apps/details?id=hu.digitools.digitrains&hl=nl

JohnT






Je hoeft geen dingen in te stellen John, PR3 erachter en op interface modus, Withrottle aantrappen en contact zoeken op je telefoon..die geeft het zelf aan in de lijst..locnummer invoeren en rijden...wel makkelijk is een roster maken, zie je al je locs in het display van je app..

Citaat van: milocomarty op december 05, 2015, 12:36:02
Je hoeft geen dingen in te stellen John, PR3 erachter en op interface modus, Withrottle aantrappen en contact zoeken op je telefoon..die geeft het zelf aan in de lijst..locnummer invoeren en rijden...wel makkelijk is een roster maken, zie je al je locs in het display van je app..

ik zie wel locs maar die heb ik niet ik ga er denk ik deze week als ik weekend heb wel eens mee verder  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Waarom al die tijd besteden aan een throttle op je telefoon als je een perfect werkende throttle van Digitrax hebt, zou die tijd liever aan je baan besteden.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op december 05, 2015, 21:15:54
Waarom al die tijd besteden aan een throttle op je telefoon als je een perfect werkende throttle van Digitrax hebt, zou die tijd liever aan je baan besteden.

Ok dat is dan duidelijk Jan  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: Janbouli op december 05, 2015, 21:15:54
Waarom al die tijd besteden aan een throttle op je telefoon als je een perfect werkende throttle van Digitrax hebt, zou die tijd liever aan je baan besteden.

Het is een leuk extraatje en het kost niets, je kunt dan met je trein meelopen of ook anderen uitnodigen om met een trein te rijden.

JohnT

Citaat van: milocomarty op december 05, 2015, 12:36:02
Je hoeft geen dingen in te stellen John, PR3 erachter en op interface modus, Withrottle aantrappen en contact zoeken op je telefoon..die geeft het zelf aan in de lijst..locnummer invoeren en rijden...wel makkelijk is een roster maken, zie je al je locs in het display van je app..

Bij mij moet ik ten minste het ip-adres van de pc opgeven waar JMRI op draait. Het portnummer kan standaard blijven.

JohnT