Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: American op augustus 07, 2015, 14:21:55
Aan de ene kant kan ik mijn eigen wel indenken waarom jij nu de ringleiding gaat vervangen Ger.
Dan is dat in ieder geval uit te sluiten.
En dan langzaam het een en ander verder na kijken.
Ik kan mij goed voorstellen hoe jij je eigen nu voelt Ger.
Dit is zwaar ...........
Maar je hebt nu van alle kanten support en dan komt het beslist goed.
Sterkte hiermee Ger.

Dramaat...

Weet je wat zwaar is? Ach weetje, laat maar...
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: ger deguelle op augustus 07, 2015, 13:21:07
Citaat van: milocomarty op augustus 07, 2015, 13:06:26
Eens met Gerard, als je zonder de ring geen trackstatus krijgt is het de centrale..kan simpelweg de batterij zijn die er in zit..

en wie kan zoon batterij vervangen dan ?
ik heb de ring vervangen omdat bij de oude een paar stukken had waar kroonsteentjes tussen zitten en  verschil in dikte van kabel .

Die gast in Duitsland, Picommit..Decoderservice..waarschijnlijk kun je het zelf ook wel..

Maak er niet zo'n drama van Hans, het is maar speelgoed..

Drama hoeft niet maar als je zonder werk zit is het ff slikken als je centrale de pijp aan Maarten geeft. Ik kan mij voorstellen dat Ger niet ff een nieuwe centrale kan aanschaffen. Hoop voor hem dat het te verhelpen is.

Mogelijk kun je de centrale met Opties terugzetten naar de fabriekswaarde.

JohnT

Yup, maar wie zegt dat er een nieuwe centrale moet komen, dat ding heeft een batterij die niet het eeuwig leven heeft..

Citaat van: milocomarty op augustus 07, 2015, 17:01:38
Yup, maar wie zegt dat er een nieuwe centrale moet komen, dat ding heeft een batterij die niet het eeuwig leven heeft..
[/quote

Hoe doe je dat martin kun je dat wel zelf doen .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

augustus 07, 2015, 18:03:52 #2930 Last Edit: augustus 07, 2015, 18:06:01 by Gerard Wassink
Citaat van: ger deguelle op augustus 07, 2015, 17:21:13
Hoe doe je dat martin kun je dat wel zelf doen .

Klik hier.

Let wel:

CitaatWhen you hear 7 beeps when power is applied to your DCS100, you need to replace the CMOS battery.

The DCS100 will continue to operate, even if this battery is not present, but all your memory settings and option switch settings will not be remembered when the DCS100 is powered down.

De batterij is dus geen voorwaarde voor de werking van de centrale.
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op augustus 07, 2015, 18:03:52
Citaat van: ger deguelle op augustus 07, 2015, 17:21:13
Hoe doe je dat martin kun je dat wel zelf doen .


Die hoor ik inderdaad ja ik kan me herrine dat jan eens zij wij pieprt die lang

Klik hier.

Let wel:

CitaatWhen you hear 7 beeps when power is applied to your DCS100, you need to replace the CMOS battery.

The DCS100 will continue to operate, even if this battery is not present, but all your memory settings and option switch settings will not be remembered when the DCS100 is powered down.

De batterij is dus geen voorwaarde voor de werking van de centrale.
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

CitaatIf the Track Status light on your command station does not come on then, you need to contact tech support.  Your command station may need to have a new battery installed or it may need to come in for repairs.

Maar om het niet moeilijker te maken, stuur effe een mail naar Digitrax Ger en leg je probleem uit..

En Ger , volgens mij heb jij geen DB 150 maar een DCS 100, en het lampje hoort continu te branden , je hebt toch ergens kortsluiting of iets dergelijks.

Als je hem aan zet hoeveel piepen hoor je dan?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

De beeps kun je hier over lezen  http://www.digitrax.com/tsd/KB321/dcs100-audible-sounds/

Als het 7 beeps zijn moet je de batterij vervangen , hier staat hoe dat te doen  http://www.digitrax.com/tsd/KB318/dcs100-cmos-battery-replacement/

En alsjeblieft eens een keer geduldig te werk gaan Ger, niet net zoals met de meeste dingen afbreken en opnieuw beginnen, schiet je niets mee op.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ik ga de ringleiding vervangen omdat ik veel lees over storing in ringleiding zoals dikte verschil in kabel  knikken in de kabel verbinden met kroonsteentje .
daarom heb ik dat gedaan met de ringleiding die leg ik nu met een VD   kabel 2,5 mm  uit een stuk  dan kan ik deze uitsluiten en dan weer stap voor stap alles aan sluiten .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

'k Geloof dat ik even afhaak...
Succes Ger.
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Nou ik heb de batterij vervangen maar het blijft het zelfde ,bij het opstarten piept die zeker 10 keer ik denk er aan dus nu alle kabels van de rails naar de ringleiding er af te hallen en kijken wat die dan doet .

Ik krijg er gewoon een punthoofd van ik weet er geen raad meer mee vraag me nu al een paar weken waar ik mee bezig ben en of ik hier wel  mee verder wil gaan .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Heb alle kabels onder de baan van de deur uit naar het raam toe van de ringleiding er af gehaald en opnieuw opgestart en het leeft weer .

Begrijp alleen niet hoe het kan dat het opeens binnen een paar dagen niks meer doet wand had de de nieuwe yard niet aangesloten





Nu maar eens gaan denken hoe ik verder ga met deze baan .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf