Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: Gerard Wassink op augustus 05, 2015, 19:34:06
Als ik er van uit ga dat je de centrale ingeschakeld had, kan mijn enige conclusie zijn dat'ie stuk is, OF dat de meter DCC toch niet aankan.

Kun je even een loc op z'n kop leggen en twee draden op RAIL A en B aansluiten en die op zijn wielen drukken? Dan kun je met je controller (ALLEEN je controller op een van de Loconet bussen aansluiten) proberen of hij wil lopen.

heb ik gedaan maar ook niks ,vraagje het lampje van track status moet die altijd oranje branden of knipperen dat doet die bij mij
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Die moet volledig aan zijn volgens mij.

Knipperen zal een fout status aangeven denk ik? Wat zegt de handleiding daar over?
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op augustus 05, 2015, 19:50:49
Die moet volledig aan zijn volgens mij.

Knipperen zal een fout status aangeven denk ik? Wat zegt de handleiding daar over?


Dat weet ik niet moet ik ff naar kijken weet niet of ik dat vandaag nog doe ben weer 2 uur aan het zoeken wat het kan zijn .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

heb ff een filmpje gezien daar brand die gewoon en bij mij gaat die aan en uit ,ik heb nu ook niet het geld voor zoon ding nieuw te kopen dus ik denk  dat ik in mijn weekend een nieuwe ringleiding leg kijken wat die dan doet .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Dat lijkt me verspilde moeite Ger.
Immers, hij doet het ook niet als je de ringleiding hebt losgekoppeld.

Het hoeft NIET aan je ringleiding te liggen!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

If you press the Y + Key two times, you will see the throttle's Track Power Indicator blink to indicate that the system is in “idle” with track power on and all locos stopped.

Simply press the Y + Key a third time to toggle back to system “RUN” and track power on and all locos able to run on command.

http://www.digitrax.com/tsd/KB740/dt402-dt400-series-throttle-track-power-on-off/


Ik moet dat straaks eens ff door lezen op mijn gemaak mijn engels is nog niet zo goed dat ik alles begrijp in een keer .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: wildavits op augustus 06, 2015, 01:27:00
If you press the Y + Key two times, you will see the throttle's Track Power Indicator blink to indicate that the system is in “idle” with track power on and all locos stopped.

Simply press the Y + Key a third time to toggle back to system “RUN” and track power on and all locos able to run on command.

http://www.digitrax.com/tsd/KB740/dt402-dt400-series-throttle-track-power-on-off/

Deze optie heb ik nu geprobeerd maar helaas NIKS :-\
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik heb gister veel gelezen wat er allemaal fout kan gaan als de ringleiding niet 100% is en daarom heb ik besloten tot een nieuwe ringleiding te leggen uit 2,5 mm VD kabel .
Maar nu heb ik dus een stuk van 15 meter onder de baan liggen aan een stuk zonder kroonsteentjes er tussen ,moet alleen de kabel strak gaan leggen maar dat is iets voor morgen .
Wil gewoon alles uitsluiten wat het kan zijn en ik denk dat de stroom nu beter er door gaat als alles aan een stuk is en de zelfde dikte .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Succes, overigens kun je die leiding ook straktrekken maar daar moet je met twee man voor zijn denk ik omdat de leiding al onder de baan zit. Aan twee kanten stevig trekken dan wordt de leiding recht.

Anders zet je een deel in de bankschroef en trek je aan het andere einde.

JohnT

Ik blijf erbij dat het verspilde moeite is zolang je centrale geen spanning afgeeft...
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Eens met Gerard, als je zonder de ring geen trackstatus krijgt is het de centrale..kan simpelweg de batterij zijn die er in zit..

Citaat van: milocomarty op augustus 07, 2015, 13:06:26
Eens met Gerard, als je zonder de ring geen trackstatus krijgt is het de centrale..kan simpelweg de batterij zijn die er in zit..

en wie kan zoon batterij vervangen dan ?
ik heb de ring vervangen omdat bij de oude een paar stukken had waar kroonsteentjes tussen zitten en  verschil in dikte van kabel .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Aan de ene kant kan ik mijn eigen wel indenken waarom jij nu de ringleiding gaat vervangen Ger.
Dan is dat in ieder geval uit te sluiten.
En dan langzaam het een en ander verder na kijken.
Ik kan mij goed voorstellen hoe jij je eigen nu voelt Ger.
Dit is zwaar ...........
Maar je hebt nu van alle kanten support en dan komt het beslist goed.
Sterkte hiermee Ger.
Hans, liefhebber On30 + H0