Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: dutchbuilder op juni 29, 2015, 14:37:50
He :o ik mis wat.....dit kan nooit draaien zo....

Ton

ONDER het wormwiel zit een tandwiel Ton.
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

juni 29, 2015, 15:49:53 #2776 Last Edit: juni 29, 2015, 15:52:12 by dutchbuilder
Citaat van: Gerard Wassink op juni 29, 2015, 15:17:35
Citaat van: dutchbuilder op juni 29, 2015, 14:37:50
He :o ik mis wat.....dit kan nooit draaien zo....

Ton

ONDER het wormwiel zit een tandwiel Ton.

Ja, en dan? Als dat tandwiel nu op de motor zou zitten ipv die worm dan kan ik me er wat bij voorstellen....ok, je krijgt dan een turbo draaischijf maar het werkt in ieder geval.


Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op juni 29, 2015, 15:49:53
Citaat van: Gerard Wassink op juni 29, 2015, 15:17:35
Citaat van: dutchbuilder op juni 29, 2015, 14:37:50
He :o ik mis wat.....dit kan nooit draaien zo....

ONDER het wormwiel zit een tandwiel Ton.

Ja, en dan? Als dat tandwiel nu op de motor zou zitten ipv die worm dan kan ik me er wat bij voorstellen....ok, je krijgt dan een turbo draaischijf maar het werkt in ieder geval.

Ton

Tsja, vandaar dat ik ook al zei:

Citaat van: Gerard Wassink op juni 29, 2015, 13:59:41
Ik kan op je foto zien dat het wormwiel op de motor het tandwiel er onder aan zou kunnen drijven, maar hoe de overbrenging naar de rest van de tandwielen moet werken is me zo niet duidelijk...
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Dus ik neem aan dat niemand wat weet van hoe of wat :-\
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

juni 29, 2015, 22:00:09 #2779 Last Edit: juni 29, 2015, 22:10:18 by ger deguelle
Ik heb net dat filmpje gezien gewoon met de hand kan het ook met de mijn schijf ?en wat ik dan nog niet snap is dan dat als de loc er op rijd dan heb je gewoon + en - op de sporen maar als die draait en weer er af gaat dan komt toch en spoor van de draaischijf anders ik bedoel dan -word + en de + word - en dan heb je kortsluiting .

En hoe moet ik dat op lossen of zie ik hier iets over het hoofd ?

https://youtu.be/voTii1mlYm0
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger ik maak de mijne morgen open om te zien of dat hetzelfde uit ziet , ik denk het niet , want ook ik mis iets in jou opstelling.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Een auto reverser of keerlus schakeling alsbv de AR1 van Digitrax..

Citaat van: ger deguelle op juni 29, 2015, 22:00:09
Ik heb net dat filmpje gezien gewoon met de hand kan het ook met de mijn schijf ?en wat ik dan nog niet snap is dan dat als de loc er op rijd dan heb je gewoon + en - op de sporen maar als die draait en weer er af gaat dan komt toch en spoor van de draaischijf anders ik bedoel dan -word + en de + word - en dan heb je kortsluiting .

En hoe moet ik dat op lossen of zie ik hier iets over het hoofd ?

https://youtu.be/voTii1mlYm0

Ik heb het op onze clubbaan zo opgelost.

De brug krijgt stroom van de aangesloten rails. De contacten die normaal de brug van stroom voorzien zijn uitgeschakeld. Dit werkt bij een Fleishmann draaischijf ik weet niet hoe jou brug zijn stroom krijgt?

Nadeel is dat je loc tijdens het draaien geen stroom krijgt.

JohnT

Citaat van: JohnT op juni 30, 2015, 09:09:28
Citaat van: ger deguelle op juni 29, 2015, 22:00:09
Ik heb net dat filmpje gezien gewoon met de hand kan het ook met de mijn schijf ?en wat ik dan nog niet snap is dan dat als de loc er op rijd dan heb je gewoon + en - op de sporen maar als die draait en weer er af gaat dan komt toch en spoor van de draaischijf anders ik bedoel dan -word + en de + word - en dan heb je kortsluiting .

En hoe moet ik dat op lossen of zie ik hier iets over het hoofd ?

https://youtu.be/voTii1mlYm0




Ik heb het op onze clubbaan zo opgelost.

De brug krijgt stroom van de aangesloten rails. De contacten die normaal de brug van stroom voorzien zijn uitgeschakeld. Dit werkt bij een Fleishmann draaischijf ik weet niet hoe jou brug zijn stroom krijgt?

Nadeel is dat je loc tijdens het draaien geen stroom krijgt.

JohnT

de rails op de brug krijgt de stroom van mijn hoofdlijn van de rails onder de baan ,en dan moet die ook nog voeding krijgen voor te draaien maar dat werkt niet .

Heb ook nog eens gekeken in de handleiding wat ik op de foto heb staan staat daar ook op niet meer en minder .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: milocomarty op juni 30, 2015, 02:00:13
Een auto reverser of keerlus schakeling alsbv de AR1 van Digitrax..


Martin die keerlus schakeling alsbv de AR1 van Digitrax hoe moet ik die dan aansluiten op de draaischijf en moet die ook een aparte voeding hebben ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Die zit tussen je rails en de draden aan de draaischijf, niet zo moeilijk..werkt op kortsluiting en poolt snel om als ie een sluiting detecteert..

Ik heb zelf ook al zitten zoeken Martin ik wil dit nu zo snel mogelijk maken dat ik verder kom hier in :



Als ik het goed heb moet ik dus elk spoor wat naar de draaischijf gaat zo verbinden als afbeelding ,en heeft die AR 1 geen voeding nodig ?
En is die in nederland te krijgen ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Wat ik bedoel te zeggen met aansluiten is dit :


of zit ik fout nu ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Kunt de AR ook gewoon tussen de ringleiding en de draaischijf hangen..en Picommit heeft de verkoop van Inexspoor over genomen..

Citaat van: milocomarty op juni 30, 2015, 18:55:27
Kunt de AR ook gewoon tussen de ringleiding en de draaischijf hangen..en Picommit heeft de verkoop van Inexspoor over genomen..

Martin wat bedoel je met tussen de ringleiding en de draaischijf ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf