Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Dat ziet er mooi uit.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Thx mannen ik vond het ook leuk om weer te doen en de eerste X meteen goed gegaan is mooier als kant en klaar kopen maar nu de rest nog kijken hoe ik dat ga doen .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik heb een vraagje over :vlampijpreiniger bij stoomtreinen in de USA gebruikte ze dat daar ook ?vind er niks van alleen in Europa
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Voor zo ver ik weet moet je voor alle stoom ketels regelmatig de vlampijpen rijnigen om roetopbouw en verstopping te voorkomen. Dus ga er vanuit dat met dat ook deed aan de andere kant van de Oceaan ;-)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

als je de pijpen niet regelmatig schoon maakt gaat het kapot
op al die stoomloks zitten aan de voorkant (rookkast) een deur, die zit er niet voor niets.

misschien dat ze daar tijdens het rijden wel eens zand in de vuurkist gooien, dan worden de pijpen door het zand schoon geschuurd

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Ja dat is allemaal bekent bij me ik vind het jammer dat ik daar geen voorbeelden van vind ik bedoel foto dan
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

zal vanavond eens in de boeken zoeken
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Omdat ik niet verder kom met de draaischijf en de sporen daar om heen  ben ik ff verder gegaan met mijn pc hoekje en een stuk test spoor .

Dit heb ik onder de baan bij Colorado river gemaakt zo heb ik ook niks in de loop gang staan morgen ff naar Hornbach om wat afwerk latjes te hallen .


M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Ik zit met een probleem met mijn turn tabel hij wil niet draaien ,de motor loopt goed op de trava wat ik heb het tandwiel wat op de motor zit draait goed rond het tandwiel er onder ook maar de rest wat er op zit niet .

Ik weet ff niet verder hier in wat ik moet doen wie kan me hier in helpen ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik kan op je foto zien dat het wormwiel op de motor het tandwiel er onder aan zou kunnen drijven, maar hoe de overbrenging naar de rest van de tandwielen moet werken is me zo niet duidelijk...

Als je de motor weghaalt en zelf het tandwiel met de hand beweegt, wat gebeurt er dan?
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op juni 29, 2015, 13:59:41
Ik kan op je foto zien dat het wormwiel op de motor het tandwiel er onder aan zou kunnen drijven, maar hoe de overbrenging naar de rest van de tandwielen moet werken is me zo niet duidelijk...

Als je de motor weghaalt en zelf het tandwiel met de hand beweegt, wat gebeurt er dan?

dan beweegt het maar niet soepel .

tandwiel motor draait die er onder ook daar naast die draait ook en dan is er niks meer
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

He :o ik mis wat.....dit kan nooit draaien zo....

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op juni 29, 2015, 14:37:50
He :o ik mis wat.....dit kan nooit draaien zo....

Ton

Wat mis je Ton ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf