Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: Janbouli op januari 19, 2014, 20:56:18
Citaat van: johnlostcreek op januari 19, 2014, 20:35:49
Hi Ger,

Zag gat je de twee hoofd draden niet helemaal kaal hebt gemaakt.
Zou dat wel doen, Dan ben je niet beperkt in het vast solderen van de draden op bepaalde plekken

He , helemaal kaal maken , denk dat ik je niet goed begrijp John, dan zou je dus net zo goed gewoon blanke koperdraad kunnen gebruiken.

je neemt 220 schakeldraad en stipt het helemaal af. En dat gebruik je als +  en - draden. Zou trouwens niet weten waar je blank draad kan kopen
groeten John LC

www.lostcreek.nl

januari 19, 2014, 23:01:39 #1186 Last Edit: januari 19, 2014, 23:03:40 by Janbouli
Nog nooit van gehoord om het zo te doen , dan heeft het nemen van verschillende kleuren ook geen zin en de kans op kortsluiting wordt toch erg groot zo? om maar te zwijgen over het extra werk vergeleken met hier en daar een stukje er tussenuit snijden, dan wordt het solderen misschien wat makkelijker maar je bent toch veel langer kwijt met dat strippen, maar misschien zie ik het helemaal verkeerd.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Gewoon installatiedraad gebruiken, 2,52. Net als in de leidingen in je huis.
Zwart, blauw, bruin, geelgroen zijn de standaard kleuren.
In elke bouwmarkt te krijgen.

Zie het filmpje:

http://youtu.be/SXcClF0A7CQ
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Janbouli op januari 19, 2014, 23:01:39
Nog nooit van gehoord om het zo te doen , dan heeft het nemen van verschillende kleuren ook geen zin en de kans op kortsluiting wordt toch erg groot zo?

En je had mijn bouwdraadje gelezen? ;D ;D :) ;)





Gaat prima hoor ;)

Oeps , dat was me ontgaan :-[
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Gerard Wassink op januari 19, 2014, 23:10:14
Gewoon installatiedraad gebruiken, 2,52. Net als in de leidingen in je huis.
Zwart, blauw, bruin, geelgroen zijn de standaard kleuren.
In elke bouwmarkt te krijgen.

Zie het filmpje:

http://youtu.be/SXcClF0A7CQ

Maar wel de draden helemaal afstrippen.
Je spant ze toch strak dus van kortsluiting geen sprake
desnoods om de 20 cm een stuk tape in de kleur van de leiding
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: johnlostcreek op januari 20, 2014, 00:21:06
Citaat van: Gerard Wassink op januari 19, 2014, 23:10:14
Gewoon installatiedraad gebruiken, 2,52. Net als in de leidingen in je huis.
Zwart, blauw, bruin, geelgroen zijn de standaard kleuren.
In elke bouwmarkt te krijgen.

Maar wel de draden helemaal afstrippen.
Je spant ze toch strak dus van kortsluiting geen sprake
desnoods om de 20 cm een stuk tape in de kleur van de leiding

Nee hoor, safety first for me. Gewoon waar nodig met een scherp mesje een cm of 5 strippen en de gestripte stukken laten verspringen. Geen enkel risico op kortsluiting, wel net zo veilig!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op januari 20, 2014, 00:32:57

Nee hoor, safety first for me. Gewoon waar nodig met een scherp mesje een cm of 5 strippen en de gestripte stukken laten verspringen. Geen enkel risico op kortsluiting, wel net zo veilig!

Precies en het heeft imho ook geen enkel voordeel , het duurt langer, dus waarom zou je?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Tja, ieder zijn ding..... ik vind zelf dat geklooi om er steeds stukjes uit te moeten snijden helemaal niks. Nu plof ik 't onder m'n bakjes en kan net waar ik wil een draad solderen. En safety? Ik zou niet weten wat hier mis moet gaan, tis maar 18V..... :) ;)

Hallo.

Draad strippen is in een paar seconden gebeurd, onder de baan steeds wat weghalen gaat soms erg lastig en sluiting ?
Ik doe het net als Ronald , alleen pas een jaar of 30 zo en nog nooit sluiting, ook niet op mijn module banen met aluminium frames.
Daar plaats ik op de risico delen een plastic pijpje, van een rietje of zo, om de blanke draad.
Maar i.d.d. doe wat je zelf het fijnste vindt maar bedenk dat het weghalen onder de baan vaak meer en veel lastiger werk is!

Groeten van Ren

Dank jullie voor de uitleg, is wat voor te zeggen , beide manieren trouwens, we zijn hier om van elkaar te leren , en ik ga het iig een keer proberen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ja hoor, onze uitvoering is niet heilig hoor ;) maar nogmaals, ik plak ze vast onder de bak en dan is strippen nadien gewoon bijna niet mogelijk. En ze zitten vast dus met kortsluiting hoef je hier echt niet bang te zien.

Ben weer een beetje happy heb vandaag de baan getest of de treinen ook over al rijden en ze rijden mooi overal .
Moet alleen hier en daar wat  soldeersel weg hallen maar is wel weer mooi om naar een half jaar treinen zien te rijden .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Filmpies!!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: American op januari 21, 2014, 17:13:12
Filmpies!!!!

Morgen doe ik dat voor je Hans nu ga ik lekker weer zoeken naar spullen voor in de loods  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf