Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

januari 04, 2014, 20:59:11 #1110 Last Edit: januari 04, 2014, 21:02:38 by ger deguelle
Citaat van: Opa-Bullcat op januari 04, 2014, 20:47:21
Ok mag ik even WOUW zeggen :)

Ik heb vandaag dus alle 74 de pagina's zitten doornemen, heb gelijk een extra vakje aan moeten maken ervoor in FireFox, maarrrrrr, ik ben tot de volgende conclusie gekomen, en wel.

Ger kom als de hobby kamer hierklaar is van de zomer, hoop ik, zijn berg en bosbouw kunsten vertonen, ik zorg wel voor een bed en tv en een bank in die ruimte, alhoewel een bed eigenlijk niet nodig is, hij slaapt nooit zo lijkt het wel, ik zorg wel voor de aanvoer van Gips piepschuim etc etc etc.

Daarnaast wilde ik Gerard verzoeken om mijn Yard aan te komen leggen, dit graag in overleg met ger en de 10 yard geboden :)
Gerard doet ook de stroom enzo  >:D

Nu zoek ik nog mensen voor 1/4 baan die nederlands word, en 1/4 baan die duits word, in suitsland gebeuren kan ook een bergje of heuvels, en het drielandenpunt in vaals zal niet meer dan een hobbel zijn op het nederlandse gedeelte.

Ik ben eigenlijk van het automatiseren van de baan, maar nu ik zie wat Ger teweegbrengt al bij mij, ga ik toch ook scenery doen, mochten er nog vrijwillerges zijn voor het bouwen van huisjes en al de rest in H0 schaal, melden bij de vrouw des huizes, daar die me regelmatig meer zal zien als de man die het vlees snijd, soms :)

Morgen is het zondag, dus hup de schuur in het is droog daar en zorgen dat de tafel stevig is, zijn nu nog 3 losse stukken.

Ger, ik moest je ook namens mijn vrouw bedanken die heeft eindelijk rust met mij in de schuur  >:D

Schitterend topic dit, nu ga ik op de bank :)

Hans


Thx Hans ik en Claudia moesten ff lachen toen we dat  aan het lezen waren ,als ik tijd heb wil ik best wel komen helpen met een berg in de zomer heb ik het met mijn werk wel druk helaas .

En Claudia zegt als je daar ook een berg moet maken slaap je al helemaal niet meer ik slaap nu al weer slecht ivm baan .

Maar dat ik het vergeet te zegen er zijn hier best wel mensen op het forum waar ik de bergen mooi van vind .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: Opa-Bullcat op januari 04, 2014, 20:47:21
...
Daarnaast wilde ik Gerard verzoeken om mijn Yard aan te komen leggen, dit graag in overleg met ger en de 10 yard geboden :)
Gerard doet ook de stroom enzo  >:D
...

Met deze en je andere vragen zou je gelijk een groot deel van de fun van de hobby uit handen geven... ;)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Was ook maar een gblappie Gerard, maar dat snapte je wel, maar heb nu wel erg veel in me kop zitten, dus slapen vanacht i hope so :) en anders geef ik Ger de schuld van mijn slapeloze nacht  >:D

Citaat van: Opa-Bullcat op januari 04, 2014, 22:41:22
Was ook maar een gblappie Gerard, maar dat snapte je wel, maar heb nu wel erg veel in me kop zitten, dus slapen vanacht i hope so :) en anders geef ik Ger de schuld van mijn slapeloze nacht  >:D

Dan liggen we  samen waker Hans geen probleem
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Wordt het 's nachts toch nog gezellig zo samen!!
Hans, liefhebber On30 + H0

Ben in de vroege morgen maar een verder gegaan met mijn diesel fueling facility  op mijn baan  als de onder houd's put er tussen komt zit ik op een lengte van  1,40 mtr  is niet mis .

Maar een twee tal foto's er van :




Moet alleen eens kijken hoe ik dat geel wat doffer krijg
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Je zit toch niet vast aan dat GELE!!! plastic?
Je kan toch overschilderen met een minder agressieve kleur.
Grijs met hier en daar wat roest accentjes.
Ben je gelijk van dat plastikkerige af!

Ton
Erare humanum est

Sow, dat geel geeft bijna licht! Inderdaad beter om dat wat om te kleuren. Simpel verouderen zal helpen (poeders en/of wet wash) maar om dat lichtgevende kwijt te raken zul je het compleet moeten overschilderen vrees ik.

Loods vind ik erg mooi, die moet ook nog even een kleurtje krijgen. ;)
Meer bouwer dan rijder. Huidig project: modulaire cirkelbaan Polar Express

Mooie opstelling Ger en inderdaad, dat gele heeft een kleurtje nodig. Misschien kan iemand in de buurt helpen om het te spuiten?
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Dat spuiten lukt me nog wel Bart maar dan zet ik hem eerst helemaal in elkaar dan spuit ik het in een keer en dan spuit ik de car shop ook meteen grijs mee .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Is duidelijk. Opstelling mooi, de rest komt dan vanzelf
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Hoi Ger.

Inderdaad een mooie opstelling ,maar waarom probeer je het vuil maken niet eens met verdunde Van Dijcksbruin olie verf uit een tube?
Gewoon heel erg verdunnen, je kunt er altijd nog een laagje extra overheen aanbrengen.
Verdunnen met wat ouderwetse terpentine, niet dat moderne reukloze spul gebruiken want dat werkt niet.
Dan kun je toch dat geel houden, dat is nu eenmaal de standaard kleur van jou maatschappij, maar doet het geen zeer meer aan je ogen!
Als het niet bevalt kun je alsnog alles over (laten) spuiten.

Ren

Mooi ger  8) maar zou je aan weerskanten van die te gele looprekken ook niet een spoor leggen ? heb je 4 sporen voor je locs.

Citaat van: Opa-Bullcat op januari 05, 2014, 19:32:21
Mooi ger  8) maar zou je aan weerskanten van die te gele looprekken ook niet een spoor leggen ? heb je 4 sporen voor je locs.

Dat komt ook aan de kant van het yard komt nog een spoor voor de zandwagons en brandstof  en aan de andere kant komt nog een of twee sporen voor het water denk ik zo of twee sporen voor een loods .maar ik ben nog aan het zoeken naar mooie voorbeelden van hoe en wat .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Waar ik me heel strak aan houd , alle plastic overschilderen of weatheren, je wilt toch niet dat mensen van 10 meter afstand zien dat je zo'n M?rklin meuk man bent die alles zo uit de doos op de baan zet.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N