Cardigan Bay Coastal Railroad part 2

Gestart door milocomarty, mei 08, 2012, 21:33:54

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Vandaag maar 's de tweede module naar de zolder gesjouwd en een begin gemaakt met de steunmuren, tunnelportaal etc...









Moet nog een paar boards en andere dingen, maar een begin is er

Zit goed inelkaar, mooi.
heb je nog naar die tonnen en kisten gekeken , ze hadden nog ??n setje.
Ton
Erare humanum est

Ziet er gaaf uit Martin!! Ik hoop ook snel te kunnen beginnen. Moeten we maar eens kijken of onze modules aan elkaar passen. :P

Ivo

Wordt eentonig, want ook dit ziet er weer allemaal mooi uit zo.  :D
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

Citaat van: dutchbuilder op juni 18, 2012, 00:15:41
Zit goed inelkaar, mooi.
heb je nog naar die tonnen en kisten gekeken , ze hadden nog ??n setje.
Ton

Yep heb de link bekeken maar nog niet besteld  ??? ::)

Citaat van: Ivo R op juni 18, 2012, 16:44:48
Ziet er gaaf uit Martin!! Ik hoop ook snel te kunnen beginnen. Moeten we maar eens kijken of onze modules aan elkaar passen. :P

Ivo

Thnx Ivo, en met een blackbox er tussen past alles  ;)


Vandaag maar 's een start gemaakt met het bruggetje wat het gehucht moet verbinden met het achterland....







Kan me er nu al een goede voorstelling van maken hoe het eruit gaat zien met meer lagen gras en onkruid, en de heuvels bedekt met bomen..


Dank je John !

Liep er een tijdje mee in m'n kop maar wou toch het struikmaster idee op het MSM forum 's proberen. Heb ipv een styreen doos te maken gewoon een reststuk MDF met HPL toplaag gepakt. Paar gaatjes boren, iets verzinken en er toen koperen spijkers in geramd. Kun je mooi een paar draadjes aan solderen...



Klein nageltje aan de zijkant met de draad eraan gesoldeerd voor de grondklip..



Probeer tijd...dotjes lijm op de punt van de spijkers(die er trouwens niet uitsteken) en grassmasteren maar.....resultaat..





Nu dat staat te drogen verder met het bruggetje, paar plankies als dek en wat bloemistendraad als begin van de trussrods. Meer stutten tegen de muren en onder de blaken van de brug....





Rest nog een klein onderhouds schuurtje tegen de muur links en het "leuke" karwei van NBW's....

Martin , de polletjes maker ziet er geweldig uit. Wat is HPL?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Martin, je kunt polletjes makkelijker maken met een alu schaal zo een die je in de supermarkt kunt kopen voor salades e.d.

Doe de dotjes lijm op die schaal, klem de stroomkabel van de grasmaster aan de schaal en bestrooien maar. Na uitharden van de lijm klop je het teveel aan strooimateriaal eraf en hou je de polletjes over.

Graspollen.

JohnT

Die heb ik ook al geprobeert John, zit wel een verschil in vindt ik, hier wordt de statische electriciteit op een punt geconcentreerd waardoor het toch wat meer een pol lijkt met een set wortels. Ach een paar koperen spijkers, wat oud telefoondraad en een afval plankie kopsten me de kop ook niet  ;)

Citaat van: milocomarty op juni 20, 2012, 09:32:21
Die heb ik ook al geprobeert John, zit wel een verschil in vindt ik, hier wordt de statische electriciteit op een punt geconcentreerd waardoor het toch wat meer een pol lijkt met een set wortels. Ach een paar koperen spijkers, wat oud telefoondraad en een afval plankie kopsten me de kop ook niet  ;)

Ja , ben ik helemaal mee eens , zien er zeer echt uit door deze methode. Ik denk John dat jou methode wel goed is voor als je wat grotere stukjes grasveld of iets dergelijks wil maken maar ook weer niet zo groot dat je het rechtstreeks op de ondergrond doet.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N