Cardigan Bay Coastal Railroad part 2

Gestart door milocomarty, mei 08, 2012, 21:33:54

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Vandaag maar 's een beginnetje gemaakt met NBW's of eigenlijk meer de suggestie dat er NBW's gebruikt worden. Kleine vierkantjes uit dik Canson bristol papier, daarna op een omgekeerd stuk plakband geplakt..



Geschildert met acrylverf, mix van gebrande omber , vleesomber en zwart...voor een beetje basis roestkleurtje..



In de droogtijd verder met wat anders en een mock-up voor het schuurtje gemaakt. in de planning van kaal vergrijst hout met een roestig rood golfplaten dak



en nog wat grasjes op de rosten vooraan gepleurt....



nadat ik de vierkantjes op de brug heb geplakt center ik ze meet een naald en boor er een 0.6mm gaatje in waar een stukkie bloemistendraad van dezelfde dikte in gaat



Nu nog de groene uiteinden een beetje bijstippen met verf en voila...suggestie NBW........easy  ;D
Geeft gelijk een beetje inzicht in m'n werkwijze, ga niet zitten kijken hoe de verf droogt  ;)

ik zag vanmiddag een documantaire op de tv over Newport Rhode island.
Daar zag ik de kustlijn voorbij komen.
Als twee druppels water met jouw kustlijn!
Ton
Erare humanum est

Altijd prettig om te horen, toch nog een beetje prototypieel   ;)

Hi Marty,
Mooi werk en erg realistisch. Weer wat geleerd van je.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

 ::) Teveel idee?n op dit moment. Maar weer eens terug naar de tuinman bezigheden. Met het idee iets te maken wat op de kant en klare wat prijzige struiken zooi lijkt. Begonnen op een alu plaatje met een stuk afplakpapier. Laag bruin/zwarte latex met zaagsel en andere troep. Tweede laag latex en met het hete lijmpistool wat .4mm bloemistendraad en uitgeplozen sisaltouw op de meuk geplakt. Bruin en zwarte camo verf uit de knikkerbus eroverheen. Daarna wat fibers toegevoegd aan de stokkies van bloemistendraad. Komt het, denk he ik heb zo'n WS scenic sprayer, valt het misschien wel mee te fixeren. Spuiten maar dus..
Weet nu al dat het wel weer spuitlijm en blanke lak wordt...



Droogt nu en bekijk me wel of er nog wat van te maken valt.
Volgende is de Silflor / MiniNatur meuk. Lading van Edwin gekocht en er nooit mee gewerkt. Proberen dus.....





Da's dus weer nadenken. Met de toevoeging van wat kleur is het tijd om te gaan denken over een seizoen. Meeste bloemetjes bloeien in het voorjaar en de zomer.....geloof ik. Kom wel weg met dood blad want dat hebben we hier ook het hele jaar door in de tuin liggen...


Ehm die mininatur of die ik nog aan het verknoeien ben John ?...

Vandaag een zooitje Noch XL fibers binnen gekregen, kon het niet laten om daar effe mee te stoeien..





Zo die zijn aardig groot vergeleken met de 6mm's. Daarnaast een stappie verder met de struik business. Paar grasjes erbij gepleurt. Papier is vastgeplakt op een plaatje alu dus werkt perfect met de statische grasmachine..paar 4,5, wildgras en 6mm Polak, met een beetje Noch XL's beige  ::)





volgende stap is het begroenen van de struiken...foto update volgt..

Zo verder met de struikies, paar 6, 4.5 en 2mm fibers toegevoegd met spuitlijm. Laatste afwerking met WS fine turf weeds. Shotje met camo paint desert aan de onderzijde..





Even wat dichterbij, eerst de sisal touw struikies...



en de bloemistendraad meet wooly vezels..





Heb nog een lading Polak fijne blaadjes liggen, ga dat 's op de volgende serie proberen...

Mooi hoor, dat tuinieren in schaal 0. Overigens in 1:1 een strak gazonnetje!
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

Hi Martin, het ziet er gaaf uit!!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Vandaag een lekkere rustige zondag. Had niet zoveel zin om aan de modules te werken en heb daarom maar eens 2 reefer kitjes van 0n30IMA uit de la getrokken en daar een begin mee gemaakt.

Eerst effe een plaatje van struiken op papier...



Kun je met een schaar knippen en is op maat te scheuren..
Schoot aardig op vandaag met de reefer kits, een is er bijna klaar de ander alleen het onderstel...





Love the low-riders !


Jep komt er ook nog op John, heb hier wat van die scharnieren etc liggen...

mooie wagonnetjes!
Ik ben helaas al voorzien....heb geen plek meer  ;D
Ton
Erare humanum est

Stap voor stap struik gebouw  ;D

Begin op een plaatje aluminium



Dit keer ipv plakband het stukkie afplakpapier (autospuitbranche / spackspuitersspul) maar vastgezet met spuitlijm (van de action, kan permanent als niet permanent gebruikt worden) daarna effe aflakken met een bruin/zwarte latex (RAL 8019 of 8022)



Sisaltouw in verschillende stadia van bewerking, gebruik om het wat rechter te krijgen een kam uit de dierenwinkel..



Kleine wijziging in volgorde, de blobs met hete lijm vond ik een beetje storend dus ben daar nu eerst mee begonnen..



gelijk maar een tweede plaatje met 0.4mm bloemistendraad..



Volgende stap is het netjes tussen de struikies smeren van iets verdunde houtlijm en daaroverheen een variatie van zaagsel (waar ik zat van heb) met een grovere en een fijne zeef strooien





van dichtbij (althans zo dicht als m'n lens wil hebben)



Beide plaatjes staan te drogen...volgende stappen volgen..