Cardigan Bay Coastal Railroad part 2

Gestart door milocomarty, mei 08, 2012, 21:33:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

 >:( 2 dagen aan het kloten geweest met die loop en wye. Gaps zaten wel op de juiste plaats maar toch ook niet, 15cm verder van de wissel een paar nieuwe gemaakt en hoppa geen probleem meer. AR1 instellen en rijden met die meuk. Nog een klein bugje in de vorm van een ontsporing eruit halen en ik kan weer aan de scenery en stuff.. ;D :-*

Ik heb deze week een lk200 van Lenz binnen gekregen en die werk prima alleen zijn mijn bochten van de lus te klein voor de lok.....zucht
Ton
Shit happens!!!
Erare humanum est

Zo dat heb ik gehad, zo uit de doos blijft het toch Bagger(mann). Ik maar zoeken waarom die dikke 4-6-0 uit de rails bleef lopen in een tunneltje..en op een wissel terwijl de rest van de machines dat niet deden. Bleek de trailing truck outa gauge te wezen..wieltjes bijstellen en hoppa zo door de tunnel..kreng dat ie was bleef ie uit de wissel lopen. Dat Peco ding iet bijgevijld (kunststof onder het puntstuk) en daar ging ie, rijden als een zonnetje...
Zo daarna maar verder met de regular business, knoeien met huissies en scenery. Begin gemaakt met het beplanken van het platform van Cardigan station...





En aangezien ik ongegeneerd ben in zelfpromotie ook maar 's wat met FB en wordpress aan het kloten geweest...

http://www.facebook.com/CardiganBayCoastalRailroad

http://cardiganbaycoastalrailroad.wordpress.com/

Ziet er weer veel belovend uit. Fijn voor de Cardigan bayers dat ze straks een opstapplek hebben waar ze ook droog kunnen zitten  ;D
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles


Zo lekker lui knoeien op een zondag. Nadat het platform bijna klaar is maar 's een begin gemaakt met het stationnetje. Mooi in groen met wit en zoals ik het nu zie rode shingle daken. Ook nog maar 's wat met de foamboard mockups rondgeschoven om naar een totale compositie te komen die me aanstaat. Ben op dit moment wat betreft de daklijnen aardig tevreden..







Daarnaast voor de derde keer aan het klooien geweest met de rails in het tunneltje achter de kreefteschuurtjes. Vandaag wat rondgetuft met Forneys en uiteraard trekken die krengen met hun swingreet de karretjes uit de rail. Wist dat het aardig krap zou zijn met de radius die plm 22 inch bedraagt. Maar 's na denken of ik de rails aanpas of de forneys van een long shanked coupler voorzie, of in operaties met de tender voorwaarts of duwend...


Thnx John.

En dit doet pijn. Er een goed stuk landschap en tunnelportaal uit te jassen. Toch besloten dat ik ook met de Forneys geen beperkingen wil zoals op Nolans Wharf. Opnieuw bochtjes leggen dus...





toch ergens een rekenfoutje gemaakt met de ruimte tussen de modules...

Ach, shit happens!
Weet er alles van.
Daarom is mijn forney geen forney meer maar een 2-4-0 met tendertje.
Ton
Erare humanum est

Ach is ook de eerste keer da'k wat moet slopen. Vin die lokkies zo leuk met die waggelreet, en past goed bij het thema. Korte koppeling er weer op gejast en test met die ultra lichte Bmann flats...als dat goed gaat kan ik er altijd nog een langere op pleuren om wat soepeler te kunnen rijden. Wist dat het een kritisch punt was.. ::)

Je kunt het beter in eens goed oplossen anders blijft het irriteren. Heb deze week zelf een wissel onderhanden genomen zat een klein foutje in waarop ??n wagon ontspoorde. Nu kun je zeggen leg het dan niet aan de wagon? Nee heb deze gecontroleerd en voldoet aan de NMRA standaard. Het wissel had echter een te nauw puntstuk,soldeerfoutje.

JohnT

Jammer genoeg resten van deze kleine scene alleen nog de foto's...



Om die forneys fatsoenlijk door de bochten te krijgen moest er toch wel erg veel aangepast worden. Ergens toch een radius denkfout gemaak. Bochtje zwaait nu veel verder naar de rand en gaat met een minder overdreven S naar de wissel. Eerste stukkie wat houten kade muren (retaining walls) verder een tressle door dat stukkie baai die half tegen de rotsen van de kust hangt..





Wisseltje moest er dus ook uit en komt een 10 tot 15 cm terug te liggen, moet er nog wel een stul voor uit die klomp rots hakken..



Overdenk ook de kreeftenschuurtjes, misschien moet daar maar een klein iets met sardientjes, een zeilmaker, touwboer of scheepsbenodigheden komen...

Jammer Martin, ik vond het outhouse boven het water geweldig.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ach er heeft wel wat overleeft, effe een ander plekkie zoeken  ;)

Jammer maar het is niet anders... Laat je het oude spoor wel liggen? Wel een aardig detail een verlaten oude route die enigzins is overgroeid.
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles