Auteur Topic: Kelder baan in 1:48  (gelezen 518 keer)

Offline usarene

• Porter Goed aan de gang
Hallo.

Hans, het zijn gewoon een soort piepschuim platen van ongeveer 0,5 x 20 x 40 of 50  cm en die waren voorzien van deze maat steentjes en zo gekleurd en wel, alleen veel schoner.
Het enige wat ik moest doen was op maat snijden, op plakken met witte houtlijm en wat vervuilen.
Ik heb ze ooit eens gekocht in een modeltrein winkel, ze stonden bij de Faller en andere soorten bouwplaten en in meerdere kleuren.
Volgens mij worden ze vaak gebruikt om tunnelingangen te maken en zo.
Vic, ik vond het ook leuk om je te ontmoeten, zo hoort er een echt mens bij dat fototje!

Groeten van René.

Offline American

• Challenger Super poster
Bedankt jongen.
Hans, liefhebber On30

Offline usarene

• Porter Goed aan de gang
Hallo.

Nog wat beelden van de baan.

F1: Schapen er in en lekkere hapjes er weer uit, ik wil nog een bord maken met EAT OUR MEAT of zo iets.
De blauwe rand op het reclame bord bijvoorbeeld, geeft extra diepte en is gemakkelijk te maken.
Ook het stro van touw in de stock car is geen probleem, alleen wel plaatsen voor het 2e dek en het dak er op gaat, was een kit met allemaal losse houtjes, waarvan ik er nog een bezit en die ik t.z.t. nog wil gaan bouwen.
Op de voorgrond een std. tankwagon, het perron is een houten plank beplakt met steentjes papier.

F2: De opgeplakte regenpijp is van 2mm lasdraad, beugeltjes van 0,5 mm messing draad en de verzamelbakjes zijn van hout.
Bijna alle figuren zijn wel zelf geschilderd, de meeste zo n 20 jaar geleden.
De reefer was een kit en de decals zijn door mij zelf ontworpen.

F3: lok. 24 is vol geladen met echte kolen, aangevoerd door de std. hopper.
De gele vetilated boxcar was mijn vorige project, inmiddels druk in bedrijf met op de achtergrond de grote stad!

F4: De bebouwing wordt wat vlakker.
De SW 1500 is een Gillmauer kit, de loods een ingekort Heljan gebouw, de truck van Revell en onder de groene wagon is het railpoets blokje voor het standaard spoor te zien.
Tot zo ver maar weer.

Groeten van René.