LDC West

Gestart door CSX 6400, september 17, 2012, 09:03:45

« vorige - volgende »

Ziet er heel gaaf uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Yep , heel erg geslaagd Paul.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Origineel en leuk.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Goed idee zo en zeer mooi uitgevoerd.
Compliment!
Hans, liefhebber On30 + H0

Op een baantje met stoomloks moeten natuurlijk ook de nodige paard en wagens. Op Ontraxs had ik twee Artitec kitje overgenomen. De bijbehorende edele dieren zitten vastgemaakt op massieve balk van resin. Het is een heel gedoe om die te bevrijden. Rechts zie je dat het met ??n al gelukt is (zwarte). Iemand suggesties hoe dit makkelijker kan. Daarnaast zie je ook mooi het schaalverschil tussen Artitec en Noch. Ik ga er maar vanuit dat de Artitec het betrouwbaarst is.

En de wagens zelf natuurlijk. Links en midden van Artitec (weliswaar aangepast) en de rechtse is van Noch. Kan iemand mij meer vertellen over de inzet van dat soort wagens? Het lijkt wel alsof er een soort zelflosser mechanisme onder zit.

Groet,
Paul

Wat een achterlijke manier van gieten!
eerst de balk in hapklare brokken zagen en dan met een figuurzaag het paarddeel bevrijden van de balk.
Wel een millimeter of wat van het paarddeel afzagen.
Wat over is voorzichtig weg vijlen en uiteindelijk vlakschuren met een stuk schuurpapier dat je op een plankje heb gelijmd.
Geen bankschroef gebruiken maar in het handje tegen een zaagplankje aan verwerken.
De edelsmid methode.
Zo zou ik het doen.

Ton
Erare humanum est

En zo is het!
Hans, liefhebber On30 + H0

Die manier van gieten is ervoor om iemand bezit te houden, dan hoeft die zich niet te vervelen (werkcreatie) :))

Mvg, Poul..
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Yup er zit niks anders op. Ik ga maar eens aan de slag.

Paul, doe Artitec even een mail en zeg dat je paarden gesneuveld zijn. Ze doen er inmiddels ook witmetalen bij en die kreeg ik gewoon gratis nagestuurd :)

We zijn weer terug van vakantie. De paarden heb ik inmiddels weten te bevrijden en liggen nu te drogen. Het is het tijd voor een volgend project. Eindelijk heb ik de tijd genomen Sketchup te updaten zodat ik van een vervelende error af ben en verder kan. (de stockfarm kan dus ook weer verder) Ik ga me maar eens aan de lokloos, of beter gezegd het lokloodsje wagen. Deze wordt aan de kant van de toeschouwer opengewerkt zodat deze de actie die binnen plaats vind kan zien. De 4-4-0 past er net in en de Shay moet zijn kontje in de regen laten staan. Ik zit nog te twijfelen of ik er een inspectieput in plaats, dat was wel de bedoeling, maar dan blijft er wel heel erg weinig nuttig vloeroppervlak over.
Sketchupontwerpen:

En de constructie: (ik doe geen bouwkunde dus als iemand een brute fout ziet in de constructie, corrigeer ik die graag)

Dat gaat een flink karwei worden, maar ik heb er zin in. Bij zo'n constructie is het fijn een tekening bij de hand te hebben. Eerst maar eens wat bomen vellen. 

Groet,
Paul

als je andere loodsen ziet staan er altijd grote schoorstenen op voor de lok
http://www.kitwoodhillmodels.com/on30-2-road-engine-shed/
kijk hier maar eens
http://www.mtalbert.com/index.php/scale-models/latest-kit
en deze

verder lijkt me dat het een leuk lokloodsje gaat worden
wat voor materiaal ga je gebruiken? echt hout?

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

augustus 09, 2014, 21:45:05 #313 Last Edit: augustus 09, 2014, 21:47:09 by dutchbuilder
Gaaf stukkie tekenwerk Paul.

Ton

BTW die eerste link doet het niet bij mij Cor.
Erare humanum est

Mooi getekend. Ben benieuwd naar de bouw van de loods
groeten John LC

www.lostcreek.nl