Welke rails gebruiken jullie?

Gestart door gideon, november 10, 2012, 11:39:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Citaat van: Gerard Wassink op november 11, 2012, 20:53:10
De Tillig Elite is gebruineerd, hoe is dat met die andere merken?

ME is zowel geweatherd als niet geweatherd verkrijgbaar. Tillig ziet er prachtig uit maar de jongens van het tuinpad van m'n vader naast me in Mechelen bleven klagen over het poetsen. Weet niet hoe dat bij jou is.. ???

Citaat van: milocomarty op november 13, 2012, 15:41:57
ME is zowel geweatherd als niet geweatherd verkrijgbaar. Tillig ziet er prachtig uit maar de jongens van het tuinpad van m'n vader naast me in Mechelen bleven klagen over het poetsen. Weet niet hoe dat bij jou is.. ???

Af en toe de Roco poetskar er overheen en geen probleem.
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Bedankt voor alle reacties,

de Tillig code 83 spreekt mij zo op het eerste gezicht het meeste aan, ook mooi gebruineerd, ik ga me er eens wat meer in verdiepen, eens een stukje rail met eigen ogen bekijken.

Gideon

Jammer.... voor US mannen is om te beginnen de code 83 van Peco de veel betere keus. Qua geometrie maar ook qua uitzien. Als ik een nieuwe baan moest beginnen in H0 nam ik dit spul.

Hou met Tillig goed in de gaten dat, als je het gaat gebruiken, het erg teer en gevoelig is. De puntstukken bestaan uit 2 delen en die willen nog wel eens van hun plek gaan als je er een railstaaf met las tegenaan legt.

John,

Spreekwoordelijk, namelijk Locomotion Gaasteren. Bedenk overigens ook dat toen ik begon (ja, opa spreekt) Peco code 83 niet bestond. Als ik helemaal opnieuw zou beginnen zou ik ook kijken naar de cod 83 variant. Echter code 75 heeft zich ondertussen in Fremo gebruik bewezen als een betrouwbare en stabiele rails. Vooral die aspecten zijn voor mij belangrijk, ik zit niet te wachten op mooie rails en wissels die gedoe geven. Dat zijn dus de belangrijkste redenen dat ik code 75 trouw blijf.

Gino
Southern - Serving the South - Fremo-style

Citaat van: milocomarty op november 11, 2012, 20:04:28
Peco code 83 of Micro Engineering. Laatste wel in de VS bestellen maar die scheelt je poetsen  ;) http://microengineering.com/

Hoeft niet perse in VS. d'r zit ook iemand in de UK die ME levert volgens mij, of misschien ben ik in de war met de losse rail. Moet ik even nakijken.

Feit is wel dat ME rail je een hoop poetsen scheelt. Mijn testbaan bij mijn in de de etalage met code 40 heb ik nog nooit gepoetst terwijl de Roco/Fleischman/Minitrix rail die ik daar voor had zonder poetsen nooit reed en da's niet handig als d'r kinderen met hun neus tegen de ruit staan  :-[ ME is knopje draaien en gaan  ;D