Welke rails gebruiken jullie?
Europese rails zoals Roco of iets anders?
Als ik kijk naar foto's dan ziet, zeker op oudere zijlijnen, de afstand tussen de bielzen er anders uit (korter), dat is iets wat ik wel graag na zou willen bootsen.
Thanks,
Gideon
hoi ik gebruik N peco code 55 ;)
Ik gebruik in N-schaal , Atlas Code 55, meest prototypieel in N-schaal, afstand tussen de bielzen veel korter dan het europese werk. Weet eigenlijk niet of dat ook voor hun H0 rails geldt?
Gebruik Peco code 55 in N. Overigens is de Atlas code 55 inderdaad meer prototypisch zoals Jan aangeeft. Overigens heb ik een gerucht gehoord recent dat Peco ook overweegt om in N schaal ook rails code 55 uit te gaan brengen met de Amerikaanse biels afstanden. Zou wel heel goed nieuws zijn. Maar het zijn nog geruchten.....
In H0 (wat is jouw schaal?) is mij Peco code 83 aangeraden. Als je wat goedkoper (of #4 wissels nodig hebt zoals in mijn geval) vind ik persoonlijk de nieuwe Walthers/shinohara code 83 een goed alternatief. Ik twijfel zelf nog tussen deze en Atlas code 83.
Groet,
Paul
Hoi,
Wij gebruiken Peco code 55. Prima rails.
Spoorse groet, SusaN & Wim.
Hahaha , wij zijn allemaal aan het antwoorden en volgens mij weten we niet eens welke schaal hij in spoort. ;)
Als er om roco wordt gevraagd zal het waarschijnlijk H0 zijn ;)
Ja heb je gelijk in Paul, Roco maakt geen N-spoor rails.
Oh pardon, ik rijd inderdaad in schaal HO. :-[
Tillig Elite H0 code 83!
Peco code 83 of Micro Engineering. Laatste wel in de VS bestellen maar die scheelt je poetsen ;) http://microengineering.com/ (http://microengineering.com/)
De Tillig Elite is gebruineerd, hoe is dat met die andere merken?
Hoi,
Peco code 75. Niet Amerikaans maar ingebed (van ballast voorzien) valt nauwelijks op dat het niet Amerikaans maar Engels is. Belangrijkste voordeel voor mij, gewoon om de hoek verkrijgbaar.
Gino
Citaat van: Gino Damen op november 11, 2012, 22:03:55
Hoi,
Peco code 75. Niet Amerikaans maar ingebed (van ballast voorzien) valt nauwelijks op dat het niet Amerikaans maar Engels is. Belangrijkste voordeel voor mij, gewoon om de hoek verkrijgbaar.
Gino
Welke hoek Gino?
Zelf gebruik ik Peco code 83, voor de wissels (zelfbouw) Tillig code 83.
JohnT
Citaat van: Gerard Wassink op november 11, 2012, 20:53:10
De Tillig Elite is gebruineerd, hoe is dat met die andere merken?
ME is zowel geweatherd als niet geweatherd verkrijgbaar. Tillig ziet er prachtig uit maar de jongens van het tuinpad van m'n vader naast me in Mechelen bleven klagen over het poetsen. Weet niet hoe dat bij jou is.. ???
Citaat van: milocomarty op november 13, 2012, 15:41:57
ME is zowel geweatherd als niet geweatherd verkrijgbaar. Tillig ziet er prachtig uit maar de jongens van het tuinpad van m'n vader naast me in Mechelen bleven klagen over het poetsen. Weet niet hoe dat bij jou is.. ???
Af en toe de Roco poetskar er overheen en geen probleem.
Bedankt voor alle reacties,
de Tillig code 83 spreekt mij zo op het eerste gezicht het meeste aan, ook mooi gebruineerd, ik ga me er eens wat meer in verdiepen, eens een stukje rail met eigen ogen bekijken.
Gideon
Jammer.... voor US mannen is om te beginnen de code 83 van Peco de veel betere keus. Qua geometrie maar ook qua uitzien. Als ik een nieuwe baan moest beginnen in H0 nam ik dit spul.
Hou met Tillig goed in de gaten dat, als je het gaat gebruiken, het erg teer en gevoelig is. De puntstukken bestaan uit 2 delen en die willen nog wel eens van hun plek gaan als je er een railstaaf met las tegenaan legt.
John,
Spreekwoordelijk, namelijk Locomotion Gaasteren. Bedenk overigens ook dat toen ik begon (ja, opa spreekt) Peco code 83 niet bestond. Als ik helemaal opnieuw zou beginnen zou ik ook kijken naar de cod 83 variant. Echter code 75 heeft zich ondertussen in Fremo gebruik bewezen als een betrouwbare en stabiele rails. Vooral die aspecten zijn voor mij belangrijk, ik zit niet te wachten op mooie rails en wissels die gedoe geven. Dat zijn dus de belangrijkste redenen dat ik code 75 trouw blijf.
Gino
Citaat van: milocomarty op november 11, 2012, 20:04:28
Peco code 83 of Micro Engineering. Laatste wel in de VS bestellen maar die scheelt je poetsen ;) http://microengineering.com/ (http://microengineering.com/)
Hoeft niet perse in VS. d'r zit ook iemand in de UK die ME levert volgens mij, of misschien ben ik in de war met de losse rail. Moet ik even nakijken.
Feit is wel dat ME rail je een hoop poetsen scheelt. Mijn testbaan bij mijn in de de etalage met code 40 heb ik nog nooit gepoetst terwijl de Roco/Fleischman/Minitrix rail die ik daar voor had zonder poetsen nooit reed en da's niet handig als d'r kinderen met hun neus tegen de ruit staan :-[ ME is knopje draaien en gaan ;D