Welke rails gebruiken jullie?

Gestart door gideon, november 10, 2012, 11:39:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Welke rails gebruiken jullie?

Europese rails zoals Roco of iets anders?

Als ik kijk naar foto's dan ziet, zeker op oudere zijlijnen, de afstand tussen de bielzen er anders uit (korter), dat is iets wat ik wel graag na zou willen bootsen.

Thanks,

Gideon

hoi ik gebruik N peco code 55 ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik gebruik in N-schaal , Atlas Code 55, meest prototypieel in N-schaal, afstand tussen de bielzen veel korter dan het europese werk. Weet eigenlijk niet of dat ook voor hun H0 rails geldt?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Gebruik Peco code 55 in N. Overigens is de Atlas code 55 inderdaad meer prototypisch zoals Jan aangeeft. Overigens heb ik een gerucht gehoord recent dat Peco ook overweegt om in N schaal ook rails code 55 uit te gaan brengen met de Amerikaanse biels afstanden. Zou wel heel goed nieuws zijn. Maar het zijn nog geruchten.....
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

In H0 (wat is jouw schaal?) is mij Peco code 83 aangeraden. Als je wat goedkoper (of #4 wissels nodig hebt zoals in mijn geval) vind ik persoonlijk de nieuwe Walthers/shinohara code 83 een goed alternatief. Ik twijfel zelf nog tussen deze en Atlas code 83.

Groet,
Paul

Hoi,

Wij gebruiken Peco code 55. Prima rails.

Spoorse groet, SusaN & Wim.

Hahaha , wij zijn allemaal aan het antwoorden en volgens mij weten we niet eens welke schaal hij in spoort. ;)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Als er om roco wordt gevraagd zal het waarschijnlijk H0 zijn  ;)

Ja heb je gelijk in Paul, Roco maakt geen N-spoor rails.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Oh pardon, ik rijd inderdaad in schaal HO. :-[

Tillig Elite H0 code 83!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Peco code 83 of Micro Engineering. Laatste wel in de VS bestellen maar die scheelt je poetsen  ;) http://microengineering.com/

De Tillig Elite is gebruineerd, hoe is dat met die andere merken?
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Hoi,

Peco code 75. Niet Amerikaans maar ingebed (van ballast voorzien) valt nauwelijks op dat het niet Amerikaans maar Engels is. Belangrijkste voordeel voor mij, gewoon om de hoek verkrijgbaar.

Gino
Southern - Serving the South - Fremo-style

Citaat van: Gino Damen op november 11, 2012, 22:03:55
Hoi,

Peco code 75. Niet Amerikaans maar ingebed (van ballast voorzien) valt nauwelijks op dat het niet Amerikaans maar Engels is. Belangrijkste voordeel voor mij, gewoon om de hoek verkrijgbaar.

Gino

Welke hoek Gino?

Zelf gebruik ik Peco code 83, voor de wissels (zelfbouw) Tillig code 83.

JohnT