Collorado river N scale

Gestart door ger deguelle, november 26, 2017, 11:35:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dank jullie allemaal voor de goede reactie op mijn layout, maar zo moeilijk is het niet hier een uitleg hoe ik het gedaan heb .

Voor een berg te maken of naar te maken moet je eerst eens gaan zoeken op google naar bergen in de streek wat je wild gaan doen wand op 6 km kunnen de bergen andere kleuren hebben .
Als je iets gevonden hebt dan print ik de afbeelding uit , dan kijk je hoe groot je hem wild maken maar dat hangt ook veel af van de ruimte en de schaal wat je hebt ik heb namelijk N dit is schaal 1:160 en ik wil de bergen altijd zo groot mogelijk .
Dan ga ik meestal kijken waar men een dak aan het isoleren zijn daar is altijd hard schuim te vinden ,dit gebruik ik namelijk voor de grote contouren te maken van de bergen .
Als je de berg hebt staan met hard schuim en de contouren zijn zo als je wild hebben dan kun je langzaam eens gaan kijken welke mallen je wild gaan gebruiken ik gebruik ze van Woodland , als je dit heb kunt je gaan gieten van de mallen maar maak er meer dan je nodig hebt .
Als je de mallen hebt gemaakt ga je passen hoe je ze wild hebben staan of liggen en zet je ze vast met een beetje roodband , tussen de rotsen krijg je kieren en deze vul je op met roodband en met een natte kwast maak je het een .
Als je de berg klaar hebt ga je hem bewerken dat het een geheel word ,dit doe ik met diversen gereedschap zo als een kleine bijtel en verschillende kraspennen en een drogen kwast om alles schoon te maken .
Dan komt het er op aan de kleuren aan te brengen op het gips ik gebruik 4 kleuren als hoofdlijn met deze volgorde :Stone Gray, Burnt umber ,Yellow ocher en black al de kleuren zijn van Woodland scenics.
Als ik begin neem ik een schuim kwast een beker en wat water en een  rots mal wat ik over heb en test hier op ik begin altijd zo licht mogelijk te beginnen en dan steets iets donkerder maar niet overal , de bergen hebben ook nooit de zelfde kleur in het geheel .
Je begint boven op de berg en en je laat de pigment wat je verdund hebt met water in het bekertje van boven naar onder lopen en met je spons kwast dip je hier en daar .
Ik gebruik ook wel eens een planten spuit als ik het te donker op gezet heb om het te verdunnen , je kunt de kleuren snel achter elkaar doen om mooie  effecten te krijgen in de kleur .
Als je dat allemaal hebt gedaan kun je nog meer effecten aanbrengen met Oilbrusher Van Mig  en terpentine voor ollieverf , je tipt een stuk aan op de berg met de oilbrusher en meteen de terpentine er over laten gaan dan loopt als mooi de berg af .(maar test dit eerst op een rots uit ).
Maar door te  proberen met bergen maken maken krijg je steets meer gevoel er in maar kijk uit je word steets beter met het gevolg dat je de bergen wat je eerst gemaakt hebt niet meer mooi vind ;)
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is zo allemaal en ik zeg veel plezier om het eens te proberen en neem je de tijd .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zeer duidelijk en ook inspirerend Ger.
Bedankt.
Hans, liefhebber On30 + H0

een beetje gewerkt aan de weg en tankstation .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Nou ik was niet tevreden over de weg van me dus gister ff gezocht wat ik zo kunnen doen ,toen was ik uit gekomen bij de million dollar highway en daar was een stuk wat ik wel wat vond dus ga ik een poging wagen .




M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Kijk, dat is een stuk beter, anders was het een road to nowhere.

Ton
Erare humanum est

Ja, ja, wat een beetje gips al niet kan teweeg brengen. Veel spannender zo.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.


@JhonT ik hoop dat het dit is wat je bedoelde , ik heb deze week nog het een en andere gedaan aan mijn berg project waar ik steets meer plezier er in krijg om te doen ook omdat ze op mijn werk elke dag vragen heb je nog wat gedaan  :laugh:



M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik heb de weg iets anders gemaakt en is nu al een stuk beter voor mijn gevoel ik heb nu 1 mm masking tape gebruikt in plaats van 2 mm zie het verschil maar in de foto's.

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ziet er veel beter uit Ger , benadert denk ik ook de echte breedte van die strepen beter.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


idd die smallere strepen zijn veel realistischer

gaat mooi worden , ook die rots party , mooi

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Zulke in het oog springende dominante strepen zullen het schaal gevoel sterk beïnvloeden.
Je hebt er goed aan gedaan om ze te wijzigen.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Heb een paar dagen onder de baan gelegen om een nieuwe hoofd voeding voor de rails neer te leggen .


M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Jezus, wat een werk.
Poeh poeh!!!
Hans, liefhebber On30 + H0