Collorado river N scale

Gestart door ger deguelle, november 26, 2017, 11:35:20

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Wauw Ger, die waterval is echt heel erg fraai! En de omgeving, met de brug zo op z'mn plaats maakt het plaatje compleet! Chapeau!
Groeten Joop, machinist Lelystad.


Dank jullie voor de mooie worden ,ik ben nu de rails schoon aan het maken ik hoop alleen dat de loc het nog trekt heeft veel te leiden gehad ivm de opbouw van de baan .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hoi allemaal.
ik ben nu al een 4 taal dagen de rails schoon aan het maken maar hij wil niet goed lopen vooral in de helix waar ik toen met de bouw er van s39 gebruikt heb .
Dus daarom denk ik dat het niet wil gaan het ziet er ook niet uit waar ik s39 gebruikt heb een groene zooi , dus ik denk alles in de helix op nieuw te leggen maar dat word niet makelijk .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

S39? :huh: Ja, dan kun je beter opnieuw beginnen en geen S39 meer gebruiken. Dat is echte vuiligheid.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Citaat van: ger deguelle op december 24, 2020, 18:22:22
Hoi allemaal.
ik ben nu al een 4 taal dagen de rails schoon aan het maken maar hij wil niet goed lopen vooral in de helix waar ik toen met de bouw er van s39 gebruikt heb .
Dus daarom denk ik dat het niet wil gaan het ziet er ook niet uit waar ik s39 gebruikt heb een groene zooi , dus ik denk alles in de helix op nieuw te leggen maar dat word niet makelijk .


Hoe maak je het schoon Ger? Alleen poetsen helpt niet zolang het S39 op je rail zit blijft het doorwerken en vreet je rails weg. Ik zou de rail eraf halen en in de badkuip of grote tobbe met warm water en zeep reinigen. Daarna weer oppoetsen.


En NOOIT S39 gebruiken.


JohnT

Je zou eventueel nog kunnen proberen de rails met een beetje soda schoon te poetsen, Ger.

Maar als het al even zit... dan ben ik bang dat je de rails los moet halen, goed poetsen en opnieuw leggen en solderen.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!! S39!!!!!   DOODZONDE!!!

Ton
Erare humanum est

even verder voor de tresle, super netjes.
zeker als ik dan besef dat het N is

voor S-39 , slecht spul voor onze hobby
ik hoop dat je het lukt om het te redden

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Misschien met staalwol proberen?
Eenmalig dan he.
Hans, liefhebber On30 + H0

Iets wat zuur neutraliseert.
Dat groen is opgelost koper uit de rails legering.

Ton
Erare humanum est

Heb ff gegoogled Ger , kom heel vaak spiritus en alcohol tegen om het weg te poetsen, is het proberen waard denk ik , wasbenzine kom ik ook vaak tegen , misschien heeft een van de anderen hier er ervaring mee.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

https://nl.wikipedia.org/wiki/S-39

er bestaan dus een paar variaties

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Bedank voor jullie antwoorden maar ik heb alles al geprobeerd wat jullie schreven maar niks helpt , ik had het probleem ook op de onderste baan maar daar heb ik alles al vervangen en loopt goed en denk dat ik de helix ook zo moet doen .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Als je gaat solderen dan is gewoon harskernsoldeer prima. Neem dit niet te dik, duurt langer om te laten smelten.


Wil je vlot werken en het soldeer beter laten vloeien koop dan Flux, dit werkt als S39 maar is onschadelijk voor je rails.


Gebruik ook een soldeerbout met voldoende capaciteit. Als je een soldeerbout gebruikt met te weinig vermogen ben je te lang aan het stoken om de rail warm te krijgen. Je hebt dan de bielzen eerder aan het smelten dan dat je kunt solderen.


Om te voorkomen dat de warmte in de rail verdwijnt kun je blokkades maken met een plukje natte watten, deze zet je met een haarklemmetje op de rails links en rechts van de te solderen plek.


Succes, JohnT