Collorado river N scale

Gestart door ger deguelle, november 26, 2017, 11:35:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ziet er goed uit Ger , soldeer je de rails aan elkaar ?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op december 24, 2018, 14:54:20
Ziet er goed uit Ger , soldeer je de rails aan elkaar ?

Hoi Jan ja dat doe ik
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik weet niet hoe jij flex aan elkaar legt maar dit filmpje is zeer verhelderend.

https://www.youtube.com/watch?v=MyucN1tV0zY

Ton
Erare humanum est

Ik heb dat filmpje ook al eens gezien maar dit is H0 in N pleco code 55 heb ik dat geprobeerd zo als hij het doet met inschuiven maar dat ging niet .
Ik doe eerst de flex buigen hoe ik hem wil hebben en dan maak ik het passend aan elkaar ik zaal naar die dagen eens wat foto's maken hoe ik het stap voor stap doe maar mijn wagons lopen ook soepel er over
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hou er ook rekening mee dat rails door invloed van temperatuur uitzet en krimpt, op een lange lengte kan dat heel vervelend zijn. Ik heb al is gezien dat er rails over een lengte van een meter van de bielzen was gesprongen hierdoor.
Wij hebben dit toen kunnen opvangen met compensatie rail van Fleischmann. Dit is rail die in en uit elkaar kan schuiven, weet overigens niet of dit nog ergens te koop is..
JohnT

Citaat van: ger deguelle op december 24, 2018, 18:07:58
Ik heb dat filmpje ook al eens gezien maar dit is H0 in N pleco code 55 heb ik dat geprobeerd zo als hij het doet met inschuiven maar dat ging niet .


Klopt Ger , dit gaat niet met Peco 55, het zou met mijn Atlas 55 ( moeizaam ) wel kunnen maar wat een gepruts , misschien in H0 of groter makkelijk te doen ( al vind ik het op het filmpje er niet echt goed uit zien , hij krijgt gegarandeerd toch een kink in de rails ), maar in N zijn er wel makkelijkere en betere manieren.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

zo leg ik de bocht neer :

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: JohnT op december 24, 2018, 18:48:38
Hou er ook rekening mee dat rails door invloed van temperatuur uitzet en krimpt, op een lange lengte kan dat heel vervelend zijn. Ik heb al is gezien dat er rails over een lengte van een meter van de bielzen was gesprongen hierdoor.
Wij hebben dit toen kunnen opvangen met compensatie rail van Fleischmann. Dit is rail die in en uit elkaar kan schuiven, weet overigens niet of dit nog ergens te koop is..
JohnT

De rail is niet het gene wat krimpt of uit zet , de ondergrond doet dat , kwestie van hier en daar een mm vrij laten.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

mmmmm Ger , zo krijg je kinken in de rails , ik soldeer terwijl het recht op elkaar aan sluit en dan leg ik pas het volgende stuk de bocht.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op december 24, 2018, 18:52:57
mmmmm Ger , zo krijg je kinken in de rails , ik soldeer terwijl het recht op elkaar aan sluit en dan leg ik pas het volgende stuk de bocht.

OK ik ga dat meteen ff veranderen
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

En niet zo ver van de bielzen uit laten steken , dat is vragen om knikken.
Ik zie het al gebeuren op jouw foto.

Ton
Erare humanum est

Zo ben vroeg opgestaan dat ik nog wat kan doen aan de baan en ik moet wat meer klemmen in huis hallen maar dat is iets voor eind deze week , ik heb 4 flex nodig om rond te komen in een cirkel .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Da's een ruim opgezette klimspiraal Ger. Mooi hoor!
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Een idee te geven hoe veel ringen ik moet een klem is een ring van ruim 3 meter klim .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

ziet er goed uit Ger
heb je al een keer proef gereden op de rail wat je nu heb liggen ?
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden