Collorado river N scale

Gestart door ger deguelle, november 26, 2017, 11:35:20

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Vertrekken vanuit je depot/ turntable, kan je in principe alleen maar rechtsom rijden. Wil je weer terug naar je depot/turntable, zul je achteruit moeten steken. Ik weet niet of dit de bedoeling is?
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Dat had ik  hem ook al fijntjes medegedeeld op Skype.
Lussen komen altijd in paartjes. ;D

Ton
Erare humanum est

Ik zie dat je ook een draaischijf wil gebruiken, waarom dan een keerlus of driehoek?
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

ik wilde een bestaande station op mijn baan maken maar het bleek smalspoor te zijn alle twee dus dat heb ik met Ton besproken en ga het dus niet doen .
Deze plek heb ik en daar moet ik iets mee maken dus ff verder kijken van hoe en wat .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

januari 08, 2018, 17:59:33 #109 Last Edit: januari 08, 2018, 20:14:23 by ger deguelle
ik heb een klein dorpje gemaakt waar men een tweede loc er bij kan doen voor in de bergen ,wat denken jullie ? zo kan ik ook nog een beetje rangeer werk doen .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hi Ger, good begin. Misschien de boog ook gebruiken als keer driehoek (is tenslotte al 1/3e keer driehoek) zodat je ook een lok kunt draaien zonder gebruik te maken van de draaischijf.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: BvDoorn op januari 09, 2018, 09:54:11
Hi Ger, good begin. Misschien de boog ook gebruiken als keer driehoek (is tenslotte al 1/3e keer driehoek) zodat je ook een lok kunt draaien zonder gebruik te maken van de draaischijf.

Je bedoeld bij de deur he ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Vandaag de eerste bocht bij de deur aangelegd en aan gesloten aan de ringleiding en loopt goed Yes begrijp een ding niet heb de wissel niet aangepast zo als ik dat toen heb gedaan en nu loopt die er ook gewoon er over zonder dat de loc steel staat op de wissel .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: ger deguelle op januari 09, 2018, 10:40:57
Citaat van: BvDoorn op januari 09, 2018, 09:54:11
Hi Ger, good begin. Misschien de boog ook gebruiken als keer driehoek (is tenslotte al 1/3e keer driehoek) zodat je ook een lok kunt draaien zonder gebruik te maken van de draaischijf.

Je bedoeld bij de deur he ?
Nee, andere hoek bij de draaischijf?
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: BvDoorn op januari 09, 2018, 13:03:37
Citaat van: ger deguelle op januari 09, 2018, 10:40:57
Citaat van: BvDoorn op januari 09, 2018, 09:54:11
Hi Ger, good begin. Misschien de boog ook gebruiken als keer driehoek (is tenslotte al 1/3e keer driehoek) zodat je ook een lok kunt draaien zonder gebruik te maken van de draaischijf.

Je bedoeld bij de deur he ?
Nee, andere hoek bij de draaischijf?

Daar is geen plek er voor denk ik zo 123
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Word denk ik een beetje eng zo ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

ik dacht dat ik rond was maar nu blijkt bij de tweede wissel wel kortsluiting kreeg dus de wissels gaan aanpassen zo als ik het eerder had .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Je hebt nu toch Atlas wissels ? Kan eigenlijk alleen kortsluiting geven als je tegen de wissel in rijd. Of heb je spanning op de frog staan. Weet niet of ik het zo goed zeg. Wat gebruik je om de wissels om te zetten?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op januari 09, 2018, 21:43:27
Je hebt nu toch Atlas wissels ? Kan eigenlijk alleen kortsluiting geven als je tegen de wissel in rijd. Of heb je spanning op de frog staan. Weet niet of ik het zo goed zeg. Wat gebruik je om de wissels om te zetten?

Peco code 55 Jan
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zo ik heb de eerste wissel (peco code 55 )gemaakt en weer op de plek gelegd en hij werkt goed .

Eerst weer een mooie kleine zaagsnede gemaakt .


Dan bewerkt van onder de wissel van stroom verzien en een kabbel voor de schakelaar .


En alles aangesloten op de ringleiding .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf