Laatste nieuwe aanwinst

Gestart door usarene, april 09, 2017, 19:03:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Hallo.

Het project gaat lekker verder.
Van een stukje brons wat busjes op maat draaien en plaatsen in de koppelstangen, ook het smeergaatje niet vergeten te boren.
Anders loopt de boel zeker vast.
Ook nog een afstandsbus maken om de zijdelingse speling wat minder te maken.
John, ik denk ook wel dat zo n lontje gaat passen en anders kun je het wel pas knippen.

Groeten van René.

Hallo.

Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat.
De lok begint weer op iets te lijken, wel meer werk dan ik gedacht had.
In het l.a. wiel stond een tap geperst die krom was dus een nieuwe gedraaid en weer gemonteerd.
Nu bleek dat het gat in het wiel ook scheef geboord was dus moest de pen en de wielen weer los gemaakt worden, dan ook maar de voorste wielen uit kotteren op een overmaat,
Omdat de assen nu kaal waren gelijk maar de assen op breedte afgedraaid zodat de afstandsbus niet meer nodig is.
Dat hield wel in dat er weer 4 nieuwe pennen gedraaid moesten worden en de wielen ook weer gequarterd moesten.
Nou, dat is allemaal goed gekomen en het draait nu weer zoals het hoort, gelijk de schuifbeweging spelingsvrij gemaakt en af gesteld.
Ook 4 nieuwe cylinderaftapkranen gemonteerd maar die waren weer hoger dan de oude dus weer een vulstukje fabrieken.
Van de diverse kleppen de zittingen gerepareerd en alles eens lekker schoon gemaakt.
Verder nog e.e.a. gedaan maar kan niet alles letterlijk omschrijven, zie ook vorige berichten.
De ketel staat er weer op evenals de cabine en vandaag het geheel buiten gezet, donderdag of zaterdag a.s. de boel eens opstoken en zien of alles naar behoren werkt, best wel spannend eigenlijk.
P.S. Maandag zijn er de paasritten en 5 en 6 mei de open dagen!
Kijk eens op de site van de club    www.maasoeverspoorweg.nl

Groeten van René.

Lekker bezig René!  :D
Groeten Joop, machinist Lelystad.


Hoi John.

Het demonteren van de cabine en ketel is in de werkplaats van de club gedaan.
Daarna alles mee naar huis genomen en daar de rest in de kelder gedemonteerd, opgeknapt en weer gemonteerd.
Het diverse draai, frees, kotter en andere werkzaamheden zijn dan weer wel bij de club gedaan, uiteraard met hulp van andere leden!
Bij goed weer ga ik zaterdag de boel eens flink opstoken en weer eens rijden.

Groeten van René.


mooi ding hoor
leuk om eens wat groter hier te zien  ;)
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Ik vind het geweldig Renè
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Hallo.

Hier zijn nog wat afbeeldingen van het Portertje van voor de renovatie, tijdens de open dagen in 2017.

Groeten van René.


Hallo.

Na een winter van hard werken/hobby beoefenen is er weer met de locomotief gereden.
Op een paar kleine lekjes na waren er verder geen problemen, wat schroefjes vaster zetten en 1 pakkingring vervangen door een dikker exemplaar.
Gelijk maar wat lading vervoeren, daar is hij tenslotte voor gemaakt.
Met wat vracht er achter rijdt het toch prettiger, niet zo nerveus.
Zoals jullie wel kunnen zien had ik het niet zo naar mijn zin daar.

Groeten van René.



De tegenzin druipt van je gezicht Rene!!!
Ziet er schitterend uit.
We komen binnenkort eens kijken naar je kunsten.
Prachtig gedaan.
Hans, liefhebber On30 + H0

Geweldig Rene.  Blijft de droom van iedere modelspoorder, toch
Trouwens leuk hoedje  ;)
groeten John LC

www.lostcreek.nl