Farmers & Bluestone Railroad

Gestart door LeoSt, januari 27, 2017, 22:10:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Het is alweer efkes geleden dat ik aan de layout gewerkt heb, maar onlangs ben ik weer met frisse moed aan de gang gegaan.

De layout staat in een kamertje van ruim 3x3 meter, 1 deur naar de overloop en 1 deur naar het 'dakterras' met daarnaast een raam op 't oosten.
De mainline gaat langs de muren op een breedte van 60cm en is zo hoog dat ik eronder 2 werkplekken heb, de rest is voorzien van legplanken voor de broodnodige berging/opslag.
De loco yard is 120cm breed en via een opening kan ik hier van 2 kanten bij.



Ik ben begonnen aan een nieuwe schets op groter formaat en een actueel sporenplan, maar hier is in ieder geval wel wel te zien dat naast de lay-out een kamertje met de staging en reverse loop is.
Deze staging ligt zo hoog dat je er onder door kunt lopen, wat een voorwaarde voor het gebruik van de kamer (!) en tegelijk de noodzaak voor "The Incline" is. 
Deze helling begint ongeveer bij het haventje en gaat langs 3 wanden van de kamer omhoog met een stijging van ong. 5% (1 op 20).  De layout zelf is voornamelijk loco yard en een paar industrieen verspreid langs de mainline.



Huidige klus is de incline voorzien van rail (Peco ON16.5) en een trestle en een truss bridge, als die naar m'n zin leggen kan ik beginnen met de detailering van de heuvels/rotsen, nu kan ik er nog gemakkelijk bij.




Ziet er goed uit Leo , dank je voor je bijdrage , moge er veel meer volgen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Jij heb ook een aardige collectie rollend materieel zo te zien.
Ben ik niet de enigste.
Gelukkig.
de ruimte die ik kan gebruiken is 210x280 maar dan wel drie banen boven elkaar.

Ton
Erare humanum est

Dit ziet er zeer mooi uit.
Gevarieerde layout zo.
Maar, wat staat er allemaal precies in je vitrine Leo?
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar!
Hans, liefhebber On30 + H0

Leuke (pas)foto van jou op jouw site Leo.
Mooi scherp ook!!!
Hans, liefhebber On30 + H0


dat ziet er super uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

leuk baantje, laat de foto's van de verdere bouw maar komen :)

Cor

het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Dat ziet er veelbelovend uit Leo!  :D
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Interessante baan.

Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

februari 20, 2017, 21:25:49 #10 Last Edit: februari 21, 2017, 19:00:56 by LeoSt
Ik heb op Rail 2017 in Houten (dank voor de klets, de koffie en de zit Hans !) een paar n-de handse Roco NS2200-tjes op de kop kunnen tikken.

Daar de eerste 3D shells van Shapeways o.a. te kort waren t.o.v. de opgeven afmetingen, en dus gratis (mij hoor je niet klagen), pasten de beoogde Roco BR215 chassis er niet in,
dus maar met een lineaaltje én de korte shell langs de vele, vele  handelskramen gegaan op jacht naar wat passends.

Wat bleek: een NS2200 past na wat aanpassingen prima in de shell en de trucks ogen ook niet slecht, die 2200 heeft tenslotte Yankee bloed/olie door de leidingen lopen niettan ?

Vandaag een half uurtje met een afkortschijfje in de Dremel in de weer geweest en ik ben best tevreden over 't 1e resultaat  :)










Die grote jongen (precies een Bachmann coach lengte) erachter is een ook freelance ontwerp, maar wel met een dikke knipoog naar bijv. de EMD JL18 / CIE class 181 locs van de Ierse spoorwegen.

Donor chassis is een Mehano class 66, dus porrie zat.




Ik ben nog aan het spelen met de hoogte van de shell t.o.v. de railhead, ongelofelijk hoeveel een millimetertje hoger of lager uitmaakt voor 't aanzicht !

Als 'het porrum' me aanstaat ga ik wel 's kijken naar de bufferbeams/couplers. Eventuele opvolgers kunnen dan in het CAD/printfile aangepast worden.

En dan het grote voordeel van hO chassis in een beetje On30 loc: de zee van ruimte die over is voor decoders/speakers/baffles etc.  :D





Dat gaat in ieder geval leuk worden.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Geen dank Leo, was zeer gezellig.
Ook nog met Cor kunnen praten over allerhande zaken!
Was ook een drukke Rail 2017.
Zeer veel belangstelling en wat ook heel goed was: heel veel kinderen!
Op naar de volgende Rail.
Op die kapjes terug te komen Leo, die zagen er schitterend uit.

Hans, liefhebber On30 + H0

februari 22, 2017, 16:05:46 #13 Last Edit: februari 22, 2017, 16:54:13 by LeoSt
Voor de steeple cab shell zat ik te denken aan 't onderstel van de V60, het bekende 3-assige rangeerlokje:



De coupler hoogte komt net onder de drawbar uit, de hoogte zit mooi tussen  een boxcar en een coach in:



De V60 is 'r eentje van Roco, best een knappe technische uitvoering en rijdt erg mooi en geruisloos  :)

Een ander projectje wat ik weer uit de storage heb gehaald: de niet lopende Bachmann railbussen  :(

Moet nog efkes de foto's van de voortgang opduikelen maar hier alvast een idee:



De twee delen passen samen precies op een Bachmann car frame, twee andere delen (met de dubbele  deur erin) passen over een GP40 chassis, voilá een beter lopende doodlebug + trailer :D