quincy rr

Gestart door GTKlaas, augustus 03, 2016, 20:04:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heb je de azijn/staalwol methode al eens geprobeerd om het hout te verouderen.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op augustus 16, 2016, 21:00:43
Heb je de azijn/staalwol methode al eens geprobeerd om het hout te verouderen.

Ton

kan ook met inkt en alcohol
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

De azijn staalwol manier???


augustus 16, 2016, 22:45:19 #19 Last Edit: augustus 16, 2016, 22:47:43 by dutchbuilder
Dat is een goeie link Ger.
Vergeet niet om het hout eerst te behandelen voordat je gaat lijmen anders krijg je plekken waar het azijn/staalwol goedje niet bij kan.
In de loop van de tijd word het hout nog wat donkerder.
Des te meer pectine in het hout hoe donkerder het word.
beneden wat voorbeelden.
Deze zijn alleen maar gekleurd door het goedje, geen verf gebruikt.
behalve de boeiborden dan.

Ton
Erare humanum est

twee dingen,
Ik wil ook wel die zilvergrijze tinten van het hout. Het geeft ook een beleving.Ik denk echter dat maatschappijen en bedrijven baad hebben bij een lange levensduur. Om dit te bewerkstelligen zal men net als in europa veredelingsmiddelen gebruiken om de levensduur van hout te bewerkstelligen. Ik denk dat in de meeste gevallen een soort van carboleum is. Ik las recent een artikel nav een zelfde vraag waarbij een bru meerdere kleuren had gekregen door de leeftijd van het hou maar ook de behandeling.

Het tweede is , ik ben bezig met de wisselaandrijving. Ik heb besloten om het hand bediend te maken. Ik bouw er wel een schakeling in om de polariteit van het puntstuk aan te passen.

Nog even een foto van het houtwerk zoals ik het nu heb "bewerkt"


tJONGE jONGE, wat een werk nog,

Ik ben al enige tijd( veel te weinig ) , bezig met de stroom bedrading. Dacht soldeer alles aan elkaar, had ik sluiting!! Alles 1 voor 1 weer losmaken. Bleef sluiting houden. Bleek het in de kruiswissel van Roco te zitten. Draadje verkeerd om aangesloten. Gevolg van het demonteren was dat de zwakke plastic wisselaandrijfstang, ( ik weet echt de naam niet) kapot was gegaan. Dus nieuwe gemaakt van styreen en aangebracht. Breekt het pootje van de wisseltong af. Maar goed, de aanhouder wint. Het werkt inmiddels weer.
Ik heb alle stukken onder stoom gebracht en ook de puntstukken meegenomen. Dit geeft wel een fijn resultaat. Het is wat werk maar je merkt het meteen als de loc op zeer  lage snelheid loopt en blijft lopen. Uiteindelijk geeft het vele werk dan toch een mooi resultaat.
De bovenste twee wissels zijn nog niet bedienbaar. Gezien de hoogte zullen deze niet via de hand kunnen worden bedient. Misschien dat iemand een idee heeft zodat dit toch mogelijk is.

Ik ken dat..... Het vreet tijd, je hebt heel veel geduld nodig, maar uiteindelijk is de aanhouder die wint. By the way, kruiswissels zijn lastig wat bedrading betreft!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

misschien een foto van die wissel , voor een beetje idee hoe of wat deze zit?

misschien met een remkabel van een fiets?

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

even een foto van de onderkant met daarbij zichtbaar een draadje wat ik heb aangebracht voor de stroom en een draad voor het puntstuk die aansluit op de schakelaar van de bediening.

dat is wel heeeeeel erg klein
Erare humanum est

ik zie het ook (niet) :P

 Ik heb de bediening gemaakt van koperen staafjes. ik moet nog wel de juiste knoppen zoeken.