Standard Oil Field in HOn3.

Gestart door usarene, februari 22, 2016, 20:04:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rene. Is deze baan te koppelen met andere hon3 banen ?
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Je hebt helemaal gelijk Rene. Het gaat in de toekomst vast steeds mooier worden. Alles op z'n tijd.

Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Hoi John.

Heb je daar dan belangstelling voor?, zou wel leuk zijn!
De baan is te koppelen aan andere modules want er is een doorlopend spoor en een draaischijf om de locomotieven te draaien.
Alleen denk ik dat er dan wel een aanpasstuk gemaakt moet worden maar dat hangt weer af van de andere bak die er aan komt.
Ook moet er rekening worden gehouden met de hoogte van de poten / railhoogte vanaf de grond.

Groeten van René.

Hi Renè.   Heb geen Hon3 dus dat gaat het niet worden.  Dacht dat je met de andere Hon3 ers wat samen zou kunnen gaan doen. ;)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Hoi John.

Zoals in het begin van dit artikel te lezen is, doe ik al mee met andere Hon3 ers, alleen Jaap is er helaas niet meer bij.
Misschien zijn er nog andere liefhebbers te vinden hier op het forum die interesse hebben om wat gezamenlijk te gaan doen.
Dus bij deze, heb je Hon3 bakken en wil je de boel eens aan elkaar knopen, neem eens contact op, misschien wordt het nog wat!
Zelf heb ik geen rollend materiaal, dat was toen zo al afgesproken maar ik kan dus wel een paar redelijk mooie bakken aanleveren, kijk nog maar eens naar het begin van dit verhaal!

Groeten van René.

Hallo.

Hier nog wat foto s van de te maken verlichting.
1e foto , wat onderdelen.
2e          de lichtbak bekleed met aluminium folie en voorzien van 3 led strippen.
2e          de lichtbak rust hier op de stripjes die eigenlijk op de bakken geschroefd gaan worden zodat de bak aan de stripjes komt te hangen.
4e          de bevestiging van de staanders aan de poten.
De strippen van de bakken schuif je in de sleuven in de staanders, boutje bovenin zodat de strippen er niet uit kunnen, bedrading aansluiten en gereed voor actie volgens de K.I.S.S. manier!
Nog 2 bakken te gaan.

Groeten van René.


Hallo René. Super mooie foto's. Ik ben blij dat er mensen zijn die zich ook bezig houden met HO3n narrow gauge.
Vooral omdat er in NL weinig interesse is en wat de aankoop van materialen aangaat ook erg moeilijk is.
Op deze wijze is het misschien fijn als we ervaring uit kunnen wisselen.
.


september 13, 2020, 23:02:42 #38 Last Edit: oktober 24, 2020, 12:00:46 by dutchbuilder
Ik wil niet klinknagel-tellen maar het is H0n3 en niet H03n.
H0 voor de schaal, N voor narrow gauge en 3 voor de breedte van het spoor (3 voet)
Ik heb 0n30, 0 voor de schaal, N voor narrow gauge en 30 voor 30 inch.

Ton
Erare humanum est

Dag Rene,
Zoals ik in mijn introductie al heb gezegd ben ik een ook bezig in H0n3. Nog geen bak compleet maar wel serieus aan het werk. Voornamelijk met ontwerp maar ook daarmee ben ik aardig op scheut, denk ik zelf.
Met een black box moet het niet zo'n probleem zijn om een en ander aan elkaar te hangen, tenzij het gaat om analoog met DCC  :undecided: