Canyon Diablo

Gestart door ger deguelle, juni 25, 2016, 17:59:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

O, een ghost town in het woestijngedeelte zou best wel leuk zijn.

Ton
Erare humanum est

A nu begrijp ik het ook goede morgen ja dat van die ghost town had ik bij mijn favorieten staan ik begreep je gister ff niet , ik wilde zo iets er wel maken op dat stuk met een weg of zo maar dat zien we wel .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: ger deguelle op november 20, 2016, 19:38:10


Ja ik moet verder wat ook gebeurt het geeft me een beetje afleiding in alles wat in mijn hoofd spookt  , JohnT kun jij de naam verraden naar desert city  .

Je bedoelt de naam van dit topic? Dat wil ik wel maar in principe kun je dit zelf ook. Bewerk het eerste bericht in dit topic. Daar kun je ook de titel aanpassen. Maar als je dat niet ziet zitten wil ik het wel voor je doen, laat maar ff weten.

JohnT

@ is gelukt JohnT ;)

Ben gister avond een paar uur aan het gieten geweest voor de rotsen op de baan en onder de brug alles recht gemaakt voor de revier , en met de airbruch de brug een ander kleur gedaan .


M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Je bent lekker bezig Ger.
Het begin ziet er al goed uit, wordt een leuk door kijkje zo bij die brug.

Dank je Ronald het voelt goed om weer wat te doen dus ben ik verder gegaan om de baan rond te leggen maar het mag niet kom 10 cm rails te kort maar dat geeft niet wachten op de rails nu .


M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Na een droogte periode in de hobby weer lekker bezig Ger.
Ga zo door.

Ton
Erare humanum est

Wat ik bedoelde is om het stadje op je baan niet Desert City maar Canyon Diablo te noemen, een stadje wat echt bestaan heeft maar wat een ghost town is geworden , op jou baan is het echter geen ghost town geworden maar een florerend stadje. Vlakbij is de Canyon Diablo brug over de Colorado river in Arizona. De brug en het spoor zijn van de Santa Fe en ook SP treinen hebben er gereden. Dus precies wat jij aan het zoeken was.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op november 21, 2016, 19:58:55
Wat ik bedoelde is om het stadje op je baan niet Desert City maar Canyon Diablo te noemen, een stadje wat echt bestaan heeft maar wat een ghost town is geworden , op jou baan is het echter geen ghost town geworden maar een florerend stadje. Vlakbij is de Canyon Diablo brug over de Colorado river in Arizona. De brug en het spoor zijn van de Santa Fe en ook SP treinen hebben er gereden. Dus precies wat jij aan het zoeken was.

Nu valt de euro wat jij bedoeld ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Even het originele ontwerp erbij gepakt.
Je heb "Clever Town" al voor de vleesverwerking op het middengedeelte van de baan.
Dat is al een vullend stad gedeelte over een derde van de layout.
En dan zou er ook nog behuizing in het dessert gedeelte moeten komen bij de brug.
Word dat dan niet een beetje vol op de baan?
dan ben je het open gevoel van het landschap kwijt.
Vandaar het idee van een ghost town bij de brug.
Dat hoeft niet overweldigend te zijn.

Wat Jan voorstelt ligt er helemaal aan welke tijd periode je wil nabouwen.
Een stadje dat later ghost town is geworden betekend dat je aan het begin van de 1900's komt te zitten.
Is het stadje al een ghost town dan zit je minimaal in de laatste helft van de 1900's.

Ton

Erare humanum est

november 21, 2016, 22:23:14 #205 Last Edit: november 21, 2016, 22:25:58 by ger deguelle
Citaat van: dutchbuilder op november 21, 2016, 22:12:44
Even het originele ontwerp erbij gepakt.
Je heb "Clever Town" al voor de vleesverwerking op het middengedeelte van de baan.
Dat is al een vullend stad gedeelte over een derde van de layout.
En dan zou er ook nog behuizing in het dessert gedeelte moeten komen bij de brug.
Word dat dan niet een beetje vol op de baan?
dan ben je het open gevoel van het landschap kwijt.
Vandaar het idee van een ghost town bij de brug.
Dat hoeft niet overweldigend te zijn.

Wat Jan voorstelt ligt er helemaal aan welke tijd periode je wil nabouwen.
Een stadje dat later ghost town is geworden betekend dat je aan het begin van de 1900's komt te zitten.
Is het stadje al een ghost town dan zit je minimaal in de laatste helft van de 1900's.

Ton

Ton je hebt gelijk ik blijf bij het plan wat we al hadden ik was dit helemaal vergeten allemaal en de naam van mij word ook gewoon "Clever Town" .

Maar ik ga wel SF en SP rijden die spreken me aan
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Die naam heb ik verzonnen maar als jij een andere naam wil gebruiken moet je dat natuurlijk zelf weten.
Maar een paar bouwvallen en een mijn schacht als ghost town bij de brug zou best leuk zijn.
Je zou eens aan Cor kunnen vragen.
Die heeft de narrow gauge and shortline gazettes van verleden jaar.
Daar staan verschillende artikelen in en tekeningen van van de ghost town Body.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op november 21, 2016, 22:31:40
Die naam heb ik verzonnen maar als jij een andere naam wil gebruiken moet je dat natuurlijk zelf weten.
Maar een paar bouwvallen en een mijn schacht als ghost town bij de brug zou best leuk zijn.
Je zou eens aan Cor kunnen vragen.
Die heeft de narrow gauge and shortline gazettes van verleden jaar.
Daar staan verschillende artikelen in en tekeningen van van de ghost town Body.

Ton

Ok Ton de naam  Canyon Diablo voor mijn layout vind ik mooier maar ga cor hier over vragen maar moet nu stoppen met lezen wand de pillen gaan werken en mijn hersens gaan langzaam in rust stand pfffff.
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Mooie baan Ger.

Volgens mij zijn de 2e en 4e locomotief op de foto van het type SD40. De derde is een GP60M.

gaat mooi worden

voor de gazette , ik ben aankomend weekend thuis en kan dan kijken voor je

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden