KSRR layout

Gestart door Ronald1974, juni 17, 2016, 18:37:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

juni 17, 2016, 18:37:37 Last Edit: juni 17, 2016, 18:39:49 by Ronald1974
Hallo allemaal.
Ik  heb een n schaal modelspoorbaan genaamd Kansas Southern RailRoad afgekort KSRR.
KSRR is een shortline railroad (freelance), zij verzorgen al het rangeer werk (switching).
De treinen worden aan en afgevoerd door de BNSF.
De baan is ouderwets DC met transistor regelaar en PWM regelaars, dit werk voor deze baan prima.
De wissels worden aan gedreven door een schuifschakelaar welke ook de polariteit van het puntstuk van de wissel schakelt, is goedkoop en betrouwbaar.
Binnen kort weer meer uitleg en foto's

Ziet er goed uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Dat ziet er goed uit Ronald!

Als ik 1 kleine opmerking mag maken? Bij foto 1 en 2 is het vooraanzicht ook groen geschilderd. Dat had je misschien zwart kunnen doen.
Nu oogt het wel heel erg groen.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Ziet er goed uit Ronald
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

nice.
Ik heb net een N locje zitten repareren.
Wat een gepiel, respect voor de N mannen.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: Joop_L op juni 17, 2016, 22:03:15
Dat ziet er goed uit Ronald!

Als ik 1 kleine opmerking mag maken? Bij foto 1 en 2 is het vooraanzicht ook groen geschilderd. Dat had je misschien zwart kunnen doen.
Nu oogt het wel heel erg groen.

Als alle scenery aan de voorrand is aangebracht moet de voorrand nog een keer opnieuw geschilderd worden, welke kleur het gaat worden weet ik nog niet.
Zal dan een paar verschillende kleuren aanbrengen om te kijken welke de beste resultaat geeft.
Maar zolang als ik bezig ben met scenery aanbrengen geeft dit vlekken en kleine beschadigingen, dus het opnieuw schilderen is voor later.

Je kunt ook een foto van de baan op de pc bewerken en zo die rand telkens een andere kleur geven tot je de kleur hebt die jet aanstaat. Scheelt weer verfwerk.

JohnT

@ Ronald, Duidelijk! Succes met uitvogelen   ;)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

juni 20, 2016, 15:54:08 #9 Last Edit: oktober 04, 2016, 13:04:56 by Ronald1974
Ben het afgelopen weekend bezig geweest met het aankleden van de omgeving van de animal nutrition feed mill(Deze is helemaal scratch build).
Er is nog een hoop werk te doen maar het gaat al ergens op lijken.

ziet er goed uit Ronald  .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

netjes
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Hoe heb je die betonplaten gemaakt en bewerkt Ronald?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Citaat van: Janbouli op juni 21, 2016, 01:30:39
Hoe heb je die betonplaten gemaakt en bewerkt Ronald?

De betonplaten zijn gemaakt van 0,5mm dik styreen plaat.
Met schuifmaat en Tamiya plastic scriber zet ik de maten uit, en langs een liniaal groeven maken.
Ik haal 3 keer de Tamiya plastic scriber langs de liniaal, dan krijg en groef die diep genoeg is en niet door het materiaal gaat.
Vervolgens de plaat schuren met korrel 240 of 400 en dan een primerlaag aanbrengen met primer (grijs) spuitbus van de Action.
Dan breng ik aan Faller strabenfarbe beton 180507.
De volgende stap goedkopen acrylverf verschillende tinten grijs doormiddel van dry brush techniek aanbrengen.
En als laatste stap zwarte acrylverf verdund met alcohol om een wash aan te brengen.