KSRR layout

Gestart door Ronald1974, juni 17, 2016, 18:37:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mooie hoek zo .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ziet er goed uit, blijft de achtergrond gewoon licht blauw?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op juli 21, 2016, 21:54:54
Ziet er goed uit, blijft de achtergrond gewoon licht blauw?

Jan de achtergrond moet nog worden voorzien van wolken.
Maar ik wil ook hier en daar foto achtergronden plaatsen, zelf op foto papier afdrukken en uit snijden en lijmen tegen de achtergrond.
Ben op zoek naar foto's welke ik hiervoor kan gebruiken, misschien weet iemand een site waar ik foto's kan vinden.


juli 22, 2016, 13:00:10 #34 Last Edit: juli 22, 2016, 13:01:48 by Janbouli
Citaat van: Ronald1974 op juli 22, 2016, 11:51:25
Citaat van: Janbouli op juli 21, 2016, 21:54:54
Ziet er goed uit, blijft de achtergrond gewoon licht blauw?

Jan de achtergrond moet nog worden voorzien van wolken.
Maar ik wil ook hier en daar foto achtergronden plaatsen, zelf op foto papier afdrukken en uit snijden en lijmen tegen de achtergrond.
Ben op zoek naar foto's welke ik hiervoor kan gebruiken, misschien weet iemand een site waar ik foto's kan vinden.

Ligt er een beetje aan wat je zoekt, echt Panorama's van Kansas is moeilijk te vinden , maar wat kleinere horizons van Kansas zijn er wel , op Flickr bijvoorbeeld. Ik heb zelf op mijn Flickr een aantal panorama's hier uit limburg die echt door kunnen gaan voor Kansas  https://www.flickr.com/photos/23107503@N03/albums/72157634671027344.  Hier nog een aantal , weliswaar Engels maar kan ook makkelijk voor Kansas door gaan http://windward.f1p.co.uk/download/pages/Backscenes.html

Als je op zoek bent naar gebouwen enz. kun je hier eens kijken http://www.gatewaynmra.org/model-railroad-downloads/ en google op model railroad backdrop structures, komen er een aantal bruikbare foto's te voorschijn.

Ik weet ook zeker dat ik een site had waar heel veel gratis backdrop gebouwen op stonden , maar kan het niet terug vinden.  Edit: zie dat Ton deze site net gelinked heeft.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Bedankt voor de links Ton en Jan

Ongeveer een jaar geleden van een oude ATX voeding een bruikbare voeding gemaakt voor te kunnen gebruiken bij de modelspoorbaan.
Dat ding heeft de afgelopen tijd overal gelegen tot hem van de week boven op mijn teen kreeg.
Dus maar even een plekje onder de baan gegeven waar die thuis hoort.
Gelijk even een paneel boven de werkbank gemaakt waar ik nu de beschikking hebt van 0v, 3.3v, 5v en 12v dc.
Makkelijk om een soldeerbout aan te sluiten of een kleine boor machine, maar ook mijn zelfbouw gras applicator.
Nu kan ik verlichting op de baan gaan aansluiten, en mijn crossing signals gaan aansluiten.


Vandaag verder gegaan met het aanlegen van een 12V dc busleidng voor de accessoires.
Nog niet de hele baan kunnen doen, maar heb nu wel al de crossing signal kunnen aansluiten.
Verder maak ik verdeel blokjes doormiddel van stukjes print en printschroefklemmen.

ziet er goed uit ronald
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zo te zien is het elektronische gedeelte van modelbouw wel jou ding, het gedeelte wat ik juist enorm tegenop zie.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Vandaag bezig geweest met een begin te maken voor de crossing signals voor Oak town.
Wat en gepriegel, maat van de messing buizen zijn 1mm en 1,5mm.


Knap werk Ronald.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Het eerste deel zit er nu op.
Even gekeken hoe de masten er uitzien als ze op de baan staan.
Het tweede deel zal bestaan uit het maken van een mal om de leds en draadjes aan elkaar te kunnen solderen en dan aan de mast toe te voegen.