Rozeburg & Waterway RR

Gestart door dutchbuilder, mei 08, 2012, 15:17:15

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Rijdt goed zo, leuk filmpje!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


juli 26, 2013, 11:36:06 #662 Last Edit: juli 26, 2013, 14:42:03 by dutchbuilder
Voor de liefhebbers.
Voor zover ik kan vinden, is dit een website met leuke prijzen.
http://www.gscaleonline.co.uk/
Verzendkosten iets van 20 Pond.
1 van de boxcars een lichte wash gegeven, de wielstellen gespoten en de wielen geverfd.

Ton
Erare humanum est

Goed bezig!

Voor inspratie een voorbeeld  ;)

Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Isda 1;20.3 of de andere maten...G scale houdt zoveel in  ::)

Citaat van: milocomarty op juli 26, 2013, 18:55:28
Isda 1;20.3 of de andere maten...G scale houdt zoveel in  ::)

De lok is 1:20.3 en de wagons zijn 1:22.5.
Maakt voor het oog niks uit.
De koppelingen zijn hetzelfde.
Er zitten ook van die LGB koppeldingen bij , gatver!!!!

Op dit moment heb ik hier een lokomotief met open ruggetje liggen.
Ik vroeg me af of er ruimte was voor een speaker.
Er is zelfs rekening mee gehouden voor een flinke jongen!
Ik heb vanmiddag als demo de rookgenerator even aan gehad.
Dat doen we dus niet meer.....wat een vieze vette zooi krijg je dan.
De hele body zat onder de spetters.

Ton
Erare humanum est

He zo'n rookunit heb ik nog in een heel oude H0 loc zitten, geeft inderdaad een hoop vette neerslag. Er gaan discussies om het is met een elektronische sigaret te proberen.

JohnT

Je schijnt ook gewoon lampolie te kunnen gebruiken. Dan kun je rook met een geurtje gebruiken.

Trouwens dat lokje heeft wel een boel gewichten. Ding weegt zeker wel redeljk zwaar zo?
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

juli 27, 2013, 12:32:50 #668 Last Edit: juli 27, 2013, 21:19:15 by dutchbuilder
Citaat van: BvDoorn op juli 27, 2013, 10:59:14
Je schijnt ook gewoon lampolie te kunnen gebruiken. Dan kun je rook met een geurtje gebruiken.

Trouwens dat lokje heeft wel een boel gewichten. Ding weegt zeker wel redeljk zwaar zo?

Ja, weegt aardig, kilo'tje of 3.
Moet ook wel want de lok is voor het grootste gedeelte van plastic.

Voor olie gebruikte ik vroeger SR24, van die reinigingsolie.
Ik had zo'n Seuthe roker in mijn BR50 van Fleischmann.

Het grote probleem met de Porter is dat de olie spettert.
Ik zou iets van een spark-arrestor moeten maken.
Voorlopig gebruik ik de rook unit niet omdat de Lenz Compact de stroom niet aan kan en na 5 minuten in de beveiliging knalt!

Kreeg net twee pakketjes binnen.
1 van Martin en 1 van TFS.
De laatste dit keer zonder inklaringskosten.
Geen pijl op te trekken bij die Boys in Amsterdam.

Van het ene uiterste in het andere!!!!!!!! :o ;D

Ton
Erare humanum est

Het dieseltje omgebouwd.
0n18 diesel

Ton
Erare humanum est


juli 29, 2013, 21:29:19 #671 Last Edit: juli 30, 2013, 00:26:16 by dutchbuilder
BAH! VIES!!
De uitlaat ook een beetje ingekort , leek wel een periscoop.
Ik heb geprobeerd de opbouw zo utilitair mogelijk te maken.
Geen fraaie fratsen, moet gewoon werken.

Ik zoek nu alleen nog wat N onderstelletjes met knuckelkoppelingen.
Die ik heb hebben van die europeesche dingen.

Ton
Erare humanum est


Hi Ton,
Ik zie nu pas jouw baan. Geweldig man! Prachtige vieze oude gebouwen. Leuk hoe je dat laat zien op dit Forum. Ik ga je nu zeker volgen. Hoe groot is jouw baan? Ben je al lang bezig?
Hans, liefhebber On30 + H0

augustus 04, 2013, 13:03:31 #674 Last Edit: augustus 04, 2013, 13:11:59 by dutchbuilder
Hans als je op pagina 1 kijkt van de oude website en de foto op nieuwe, zie je hoelang ik al met treinen bezig ben.
0n30 is in 2008 mijn treinen leven binnen gedenderd!

De ruimte die ik heb is ongeveer 3 bij 3 meter.
Niet veel dus!
Daarom drie onafhankelijke lagen met elk een ander onderwerp.
Kijk ook eens op www.pe2tr.nl

Ton
Erare humanum est