Rozeburg & Waterway RR

Gestart door dutchbuilder, mei 08, 2012, 15:17:15

« vorige - volgende »

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Ha! Die heb ik gisteren ook binnengekregen!:



Supersetje, goed verzorgd en netjes afgeleverd. Er stond zelfs "Do not bend" en "verbuig niet" op de envelop. Klasse toch? :D

februari 06, 2013, 11:59:22 #256 Last Edit: februari 09, 2013, 22:27:51 by dutchbuilder
Ja Ronald is zeker mooi spul.
Alleen heb ik totaal geen ervaring met dit soort kits.
Dus dat word een hoop passen en meten.
Ton

Erare humanum est

Nou... 't lijkt mij allemaal redelijk te passen. Ik ga er vanavond mee aan de slag dus dat wordt spannend! ;)

februari 09, 2013, 22:09:30 #258 Last Edit: februari 09, 2013, 22:24:00 by dutchbuilder
Wat een leuk kitje is dit!
Past allemaal prima.
Het is wel even opletten met het inelkaar zetten en schilderen.
Wat een gepiel met die nbw tjes tjes , er zijn er een paar weggeschoten het heelal in.......jammerrrrrr!
Even niet opletten ik, O GROTE EIKEL!, zit de openstaande deur aan de verkeerde kant te schilderen! Zucht!
Ik heb wel de houtlijm een beetje verdund met water en dat ging erg goed.
Het binnen werk heb ik met turquoise arcryl geverfd , dat komt het dichtste in de buurt van seafoam green.
Ik moet nog wat experimenteren maar ik denk dat ik de rest van het hout ga vernissen.

Ton

P.s. ik wil best wel meer van dit soort cabs bouwen maar ze zijn niet dik bezaaid op het net.
ik kan alleen wat vinden voor de Climax, en die heb ik niet, en de Connie maar daar vind ik dat puntdak niet bij passen.
Voor de rest helemaal nakka!

Erare humanum est

ziet er netjes uit
groeten John LC

www.lostcreek.nl


Mooi die wooden cabs, kun je deze niet als voorbeeld gebruiken? Je bent best wel handig genoeg om ze zelf te fabriceren.

JohnT

Ja zou kunnen John maar voor $25 ga ik niet tobben.
Ik zou willen dat ik zo'n lasercutter zou kunnen veroorloven.
Die verdient zich zelf terug.
Ben al op zoek geweest naar dat heeele dunne triplex , gevonden maar nog geen prijzen kunnen vinden.
Het is er al vanaf 0,4 mm!
Ton
Erare humanum est


Citaat van: dutchbuilder op februari 10, 2013, 12:48:57
Ja zou kunnen John maar voor $25 ga ik niet tobben.
Ik zou willen dat ik zo'n lasercutter zou kunnen veroorloven.
Die verdient zich zelf terug.
Ben al op zoek geweest naar dat heeele dunne triplex , gevonden maar nog geen prijzen kunnen vinden.
Het is er al vanaf 0,4 mm!
Ton

Er zijn handige jongens die zo'n laser cutter van een oude cd brander maken.

Homemade cnc laser cutter

JohnT

februari 10, 2013, 21:03:34 #265 Last Edit: februari 11, 2013, 00:10:56 by dutchbuilder
http://thuislaser.com/

?2.450 ex voor het totale pakket inclusief waterkoeler, rotatiesysteem & software.


Ton
Erare humanum est

februari 11, 2013, 00:32:34 #266 Last Edit: februari 11, 2013, 01:25:40 by dutchbuilder
Vanavond aan het glaszetten geweest in de cab....wat een priegelwerk is dat!
Ze hebben mooie recessen gemaakt in het houtwerk om de ramen in te passen.
Het is alleen zo jammer dat het gelaserde glas (plastic) niet op maat is en afgesneden moet worden....

Nog even het vloeipapier op het dak geplakt en er gelijk weer afgehaald!
Sorry hoor maar dat is het niet, wat een zooitje!!
Ik ga het gewoon met 800 waterproef beplakken.
Zou je het cabje even op het laatste moment verzieken, BAH!!

Ton
Erare humanum est

Om een dak van dakleer te voorzien gebruik ik papier van een papierenzakdoek, wel zonder patroontje en reli?f. Van dit papier haal ik ??n laagje af en leg het in de natte verf, daarna nog verf over het papier alles nat in nat, zo kun je met het penseel hier en daar een kreukje maken.

Probeer maar is op een stukje hout o.i.d.

JohnT

Ton, heb er 1 laagje opgeplakt. Houtlijm uitgesmeerd met een flink natte vinger, daarna 1 laagje er overheen gelegd en aangedrukt. Dan afblijven en pas de randjes afsnijden als het geheel droog is. Ik moet zeggen dat het er wel behoorlijk aardig uitziet.

februari 11, 2013, 11:17:21 #269 Last Edit: februari 11, 2013, 11:50:32 by dutchbuilder
Ja, heb ik allemaal gedaan, was ??n gerimpeld mannetje!
Misschien is het hier te warm maar het spande niet op.
Ik heb er nu een rol bitumen opgeplakt.

Ton
Erare humanum est