Rozeburg & Waterway RR

Gestart door dutchbuilder, mei 08, 2012, 15:17:15

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Een leuk zelfbouw project de loocomtiefloods.

Bijna alle gebouwen zijn eigenbouw.
Kan ik ze goed aanpassen op de beschikbare plek.
Behalve de watertoren en zandloods  van het Chama station op de bovenste D&RGW baan en de kolen hopper op de middelste Rozeburg & Waterway baan.
Die komen van een grote niet meer bestaande baan uit Den Haag.

Ton
Erare humanum est

juli 12, 2016, 22:02:03 #1982 Last Edit: juli 13, 2016, 10:40:50 by dutchbuilder
Speciaal voor de nieuwe leden van dit forum weer eens wat sfeer fotootjes van de bovenbaan.
Een vrije interpretatie van de Denver & Rio Grande Western met als gast de #40 van de RGS.

Ton
Erare humanum est

Vind die eerste foto met de roestloc wel mooi, in het bijzonder om de loc die lijkt zo van een Cubaanse suikerriet plantage te komen. Wel apart dat de cabine en tender nog zo schoon zijn.

JohnT

juli 13, 2016, 10:36:26 #1984 Last Edit: juli 13, 2016, 10:41:16 by dutchbuilder
Citaat van: JohnT op juli 13, 2016, 09:49:52
Vind die eerste foto met de roestloc wel mooi, in het bijzonder om de loc die lijkt zo van een Cubaanse suikerriet plantage te komen. Wel apart dat de cabine en tender nog zo schoon zijn.

JohnT

Dat lijkt maar zo John , er zit wel degelijk een dusting overheen.
Toegeven in vergelijking met de boiler zouden ze wat smeriger mogen zijn.
Deze loc Class 70 #411 was van de D&RGW maar werd verkocht aan de Rio Grande Southern.
Als armlastige zuster van de Western kochten ze meestal de afdankertjes van andere maatschappijen en namen het meestal niet zo nauw met het onderhoud.
Een beroemd gevolg van deze filosofie zijn de Galloping Gees.

Ton

 
Erare humanum est

Die 2 schoorstenen in de locloods zijn fraai zeg!  8)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

juli 13, 2016, 11:08:52 #1986 Last Edit: juli 15, 2016, 09:41:03 by dutchbuilder
Citaat van: Joop_L op juli 13, 2016, 11:01:50
Die 2 schoorstenen in de locloods zijn fraai zeg!  8)

Dat was nog een uitdaging om die dingen te maken.
Doordat het dak aan een kant open is moest ik ze offcenter maken maar er wel voor zorgen dat de rookkap in het midden zit
Het materiaal is raam lamellen plastic.
De kappen op de schoorstenen zijn van auto luchtfilter gaas gemaakt met een allu kapje.
Wat je niet kan zien omdat dat K28 lijk ervoor staat is het werkplaats meubilair.

Ton
Erare humanum est

Heel mooi .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

juli 15, 2016, 21:12:09 #1988 Last Edit: juli 15, 2016, 21:57:42 by dutchbuilder
Nog een paar plaatjes van de RGS #40 met op de achtergrond het Chama Depot.
Het depot is een zelf ontworpen bouwplaat.

Voor de liefhebber kun je die in Weetjes en handleidingen vinden onder Tutorials en bouwverslagen.
Ik heb net de files opnieuw ingeladen omdat ze beschadigd waren.

Ton
Erare humanum est

Verder ook nog op mijn gemak wat verder gegaan met landscaping rond het roundhouse.

Ton
Erare humanum est

Oogt goed
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Nog wat plaatjes van de groenvoorzieningen bij het roundhouse.

Ton
Erare humanum est


juli 19, 2016, 20:33:03 #1993 Last Edit: juli 19, 2016, 20:40:42 by dutchbuilder
Citaat van: JohnT op juli 19, 2016, 19:35:58
Mooi project ook mooi dat je het voor elkaar hebt gekregen in de ruimte die je hebt.

JohnT

Ja , het past allemaal net an.

Ton
Erare humanum est

wat zeggen ze altijd tegen mij minder is meer ziet er goed uit Ton
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf