Rozeburg & Waterway RR

Gestart door dutchbuilder, mei 08, 2012, 15:17:15

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: johnlostcreek op december 02, 2015, 01:02:43
Hi Ton,
De gemeente heeft ook genoeg grond. ook mooi om te gebruiken.

Ja John dat doe ik al jaren met grond uit het plantsoen.
We zouden eigenlijk een grondbank moeten hebben op dit forum.
Er zijn zoveel verschillende kleuren grond in het land.
Iedere streek kan een ander soort grond leveren.

Ik zag het bij het zand.
Drie hopen , drie kleuren.

Ton
Erare humanum est

Wat versta je onder een grondbank?

Waar wat te vinden is of daadwerkelijk grond om aan te schaffen? Dit laatste zal lastig worden i.v.m. verzenden.

Maar voor een grondbank digitaal wil ik wel een voorzetje maken.

Grond uit de tuin.
Zand uit het bos, is in diverse kleuren te vinden.
Turf, fijnmalen voor gebruik.

Om de grond te gebruiken deze eerst goed verhitten in een oven of magnetron. Verder bederf kun je voorkomen door er VIM door te mengen maar hier wordt het wel wat lichter in kleur van.
Ik weet zeker dat er nog veel meer is te bedenken maar dit laat ik aan een volgende schrijver over.


JohnT

Citaat van: JohnT op december 03, 2015, 08:54:36
Wat versta je onder een grondbank?

Waar wat te vinden is of daadwerkelijk grond om aan te schaffen? Dit laatste zal lastig worden i.v.m. verzenden.

Maar voor een grondbank digitaal wil ik wel een voorzetje maken.

Grond uit de tuin.
Zand uit het bos, is in diverse kleuren te vinden.
Turf, fijnmalen voor gebruik.

Om de grond te gebruiken deze eerst goed verhitten in een oven of magnetron. Verder bederf kun je voorkomen door er VIM door te mengen maar hier wordt het wel wat lichter in kleur van.
Ik weet zeker dat er nog veel meer is te bedenken maar dit laat ik aan een volgende schrijver over.


JohnT

Dat wat jij beschrijft bedoel ik met grondbank.
Je bied grond aan met een bepaalde kleur (niet geverfd maar originele kleur) foto'tje er bij.
En dan alleen kosten verzenden.
500 gram of zo, afhankelijk van wat het kost.

Ton
Erare humanum est

Een paar plaatjes hoe het er nu uitziet.
Ongelukje gehad met het Arbuckle gebouw.
De onderkant viel op de grond en ik had behoorlijk wat schade aan de gipsen muurplaten.
Zo goed en zo kwaad de stukken weer aan elkaar gelijmd.
Het gaat maar het mooie is er wel af.

Ton
Erare humanum est

Ziet er heel mooi uit allemaal
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Voor mijn baantje heb ik ophoogzand gebruikt. Ff in een, door de vrouw gedoneerde, koekenpan droog gekookt en via een klein zeefje in een bakkie gedaan. De kleur vond ik wel aardig getroffen ;)



De grove deeltjes heb ik apart gehouden, kunnen altijd nog wel een keer van pas komen. Dit kan je schijnbaar ook met koffieprut doen. Nog niet gedaan, maar staat op m'n to-do-list ;)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Ik gebruik dezelfde methode. Een zak bouwzand van een paar eurie gaat al een aantal jaren mee (dat komt gewoon niet op). En hhhhuuuu, ik gebruik gewoon de koeken pan. Nog niet eens een oude :). Bij het aanbrengen gebruik ik eerste het gezeefde zand, daarna wat donkere (zwart en grijs) ballast strategisch en dan inlijmen. Als het spul droog is kun je daarna ook behandelen met poeders om het wat meer een gebruikt effect te geven. Favourite kleuren zijn bij mij zwart en roestbruin.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

december 03, 2015, 20:55:58 #1762 Last Edit: december 03, 2015, 20:58:24 by dutchbuilder
Citaat van: Joop_L op december 03, 2015, 17:16:00
Voor mijn baantje heb ik ophoogzand gebruikt. Ff in een, door de vrouw gedoneerde, koekenpan droog gekookt en via een klein zeefje in een bakkie gedaan. De kleur vond ik wel aardig getroffen ;)

De grove deeltjes heb ik apart gehouden, kunnen altijd nog wel een keer van pas komen. Dit kan je schijnbaar ook met koffieprut doen. Nog niet gedaan, maar staat op m'n to-do-list ;)

exact de zelfde methode , behalve de koekenpan.
In mijn geval 6 minuten magnetron en dan nog een keer na het verven.
Ik heb wel een gebarsten diep bord van de IKEA.
oops.....

Ton
Erare humanum est

In de linkse pot zit ongekleurd zand.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op december 03, 2015, 20:55:58
Citaat van: Joop_L op december 03, 2015, 17:16:00
Voor mijn baantje heb ik ophoogzand gebruikt. Ff in een, door de vrouw gedoneerde, koekenpan droog gekookt en via een klein zeefje in een bakkie gedaan. De kleur vond ik wel aardig getroffen ;)

De grove deeltjes heb ik apart gehouden, kunnen altijd nog wel een keer van pas komen. Dit kan je schijnbaar ook met koffieprut doen. Nog niet gedaan, maar staat op m'n to-do-list ;)

exact de zelfde methode , behalve de koekenpan.
In mijn geval 6 minuten magnetron en dan nog een keer na het verven.
Ik heb wel een gebarsten diep bord van de IKEA.
oops.....

Ton

Dat diep bord helemaal verpulveren , heb je weer een ander kleur zand  ;)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

december 06, 2015, 22:26:54 #1765 Last Edit: december 06, 2015, 22:33:04 by dutchbuilder
Stond vanmiddag naar de RGS C16 #40 te kijken.
Nu stond de RGS er niet echt bekend om dat ze het materieel goed onderhielden.
De BLI C16 stond me daar een partij te glimmen op de baan dat ik heb besloten om weer eens wat te gaan experimenteren met die roest verf die ik ooit eens gekocht heb.
Ziet er aardig verrot uit.
Nog hier en daar wat kalkafzetting schilderen en het geheel verstoffen met de airbrush.

Ton

http://www.verftechnieken.nl/speciale-effecten/modern-options-instant-rust-set.html

Erare humanum est

Mooie "ouwe meuk" Ton!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

december 07, 2015, 09:21:37 #1767 Last Edit: december 07, 2015, 09:24:52 by JohnT
Mooi gedaan. Overigens is dat instant-rust niet zo moeilijk zelf te creëren. Men nemen wat azijn en het bekende bolletje staalwol doe deze twee bij elkaar en je krijgt een pot roest. Wil je het direct op je model aanbrengen breng dan de azijn op die plaatsen waar je roest wilt hebben en strooi er ijzervijlsel overheen.

JohnT

december 07, 2015, 12:05:55 #1768 Last Edit: december 07, 2015, 12:09:27 by dutchbuilder
Alleen nog een lichte spray met gebroken wit gedaan.
Dat breekt het harde zwart.
De onderste foto is van de loc in originele staat

Ton
Erare humanum est

Heel mooi geworden Ton .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf