Rozeburg & Waterway RR

Gestart door dutchbuilder, mei 08, 2012, 15:17:15

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Van dat achterste gedeelte Hans?
Ja en nee.....nee geen fysieke mockup wel een lijntekening op een foto.
Blz. 88 bericht 1316.
Vanmiddag er even een deur ingezet, nu het dak maken.

Ton
Erare humanum est

Ik vind het knap zoals jij dat doet!
Hans, liefhebber On30 + H0

Het begint nu meer een logisch geheel te worden Ton. Dat overhangende gedeelte van de bebouwing daarboven, komen daar nog zoiets als steunribben of draagbalken. Om dat gedeelte van het gebouw te ondersteunen?

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Dat idee had ik ook Poul, maar zie je het?
Het is een manier om dat onderste gedeelte te kunnen koppelen aan de bovenbouw.
Ik zit met het "probleem" dat ondanks het zorgvuldig in de gaten houden van haaksheid en maten er een verschil in hoogte is opgetreden.
Dus er zit verschil tussen de achtermuur en de voormuur van het onder gebouw t.o.v. de bovenbouw.
Het is maar een verschil van een paar mm maar toch.
Eerst maar eens even een dakje maken kan ik misschien dat verschil wegmoffelen.

Ton

Erare humanum est

Kijk Ton, het gebouw is van hout.
Dat zal in werkelijkheid ook niet op de cm. nauwkeurig gebouwd zijn.
Er mag best wel hier en daar iets aan mankeren qua haaksheid, dacht ik.
Wat dacht je van eventuele verzakkingen of zo?
Hans, liefhebber On30 + H0

Niet voor mij Hans......de onderbouw (het skelet) moet goed zijn en dan kan ik met de afwerking de looks van het gebouw aanpassen.
Als ik een scheef gebouw wil hebben dan maak ik de onderbouw bewust scheef.
In dit geval moet het recht zijn en als ik dan door een of andere reden scheef uitkom dan ben ik niet blij.
Houd in dat ik het niet goed gedaan heb.
Een verzachtende reden is dat dat triplex zo krom als wat is en ik op advies van Cor een paar platen nat onder druk heb moeten zetten om er nog wat van te kunnen maken.
Wil dan nog niet zeggen dat ze vlak zijn alleen minder krom.
Volgende keer neem ik 3mm MDF, dat is tenminste vlak.

Ton
Erare humanum est

Misschien is die scheefheid te verbloemen door een soort balken constructie te maken die als een fundering voor de boven bebouwing op die twee muurtjes rust.
Het lijkt mij tenminste dat ze op die twee muurtjes een soort draagconstructie gebouwd zouden hebben voor die bovenbouw.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Poul, kan jij gedachten lezen?

Ton
Erare humanum est

Goede oplossing toch. Het ziet er nu realistisch uit. Je zou die balken ook tussen die twee muurtjes kunnen laten doorlopen. Dan is de hele onderkant gefundeerd.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Ton wat dacht je van nuts and bolts op je gebouw.
Dat maakt het geheel heel wat realistischer, toch?
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: Narrowon op mei 18, 2014, 05:40:30
Goede oplossing toch. Het ziet er nu realistisch uit. Je zou die balken ook tussen die twee muurtjes kunnen laten doorlopen. Dan is de hele onderkant gefundeerd.

Mvg, Poul.

Daar komt een dak op Poul , ben ik mee bezig.
En tussen de twee gebouwen boven de spoorbaan komt niets omdat ik dan met hoogte van een evt grote diesel niet uitkom.

Citaat van: American op mei 18, 2014, 11:30:17
Ton wat dacht je van nuts and bolts op je gebouw.
Dat maakt het geheel heel wat realistischer, toch?


Dat komt allemaal nog Hans , eerst het grote geheel.

Ton
Erare humanum est

Ok?, ik wacht dan wel af.
Voor de rest, het wordt 'n zeer mooi gebouw.
Jij inspireert mij!
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: dutchbuilder op mei 18, 2014, 23:07:48
Citaat van: Narrowon op mei 18, 2014, 05:40:30
Goede oplossing toch. Het ziet er nu realistisch uit. Je zou die balken ook tussen die twee muurtjes kunnen laten doorlopen. Dan is de hele onderkant gefundeerd.

Mvg, Poul.

Daar komt een dak op Poul , ben ik mee bezig.
En tussen de twee gebouwen boven de spoorbaan komt niets omdat ik dan met hoogte van een evt grote diesel niet uitkom.

Ja, de doorgangshoogte is natuurlijk bepalend. Dergelijke dingen zijn van een foto niet altijd goed te bepalen en mijn aandacht was alleen op de constructie gericht. Maar hoe je het ook bekijkt, het wordt een interessant geheel. Ben benieuwd hoe straks de ander kant gaat worden. In ieder geval is het een baantje dat heel anders is dan de anderen. :)

Mvg, Poul.

Citaat van: American op mei 18, 2014, 11:30:17
Ton wat dacht je van nuts and bolts op je gebouw.
Dat maakt het geheel heel wat realistischer, toch?


Dat komt allemaal nog Hans , eerst het grote geheel.

Ton
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Poul, wat bedoel je hiermee?

Hans, liefhebber On30 + H0

mei 19, 2014, 13:35:11 #1409 Last Edit: mei 19, 2014, 13:48:54 by dutchbuilder
FF goed lezen Hans , het staat tussenin.
Poul heeft een zooitje van het citaat gemaakt.
Altijd een regel onder "quote" gaan tikken.

Ton

BTW Dak in aanbouw....
Erare humanum est