Rozeburg & Waterway RR

Gestart door dutchbuilder, mei 08, 2012, 15:17:15

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

april 16, 2014, 13:18:52 #1215 Last Edit: april 16, 2014, 13:44:16 by dutchbuilder
Dit is het ongeveer wat deze kant betreft, alleen nog een stuk eruit halen om de achterdoorgang wat hoger te maken.
De uitgang van de standard gauge track moet nog twee centimeter hoger worden.....foutje , bedankt!
Heb ik die plaat triplex laten zagen......geef ik de verkeerde maat..%##%&^#^%#*%*&!!!!!!
Dus de gebouwen worden niet van MDF of karton maar triplex....
Zo ff een andere plaat laten zagen......gloeiende gloeiende!!!!

Ton
Erare humanum est

Lekker bezig Ton?
Hans, liefhebber On30 + H0

Dit is ook een goede manier om bezig te blijven.
En gewoon blijven lachen h?... :D

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

zo gaat het al ergens op lijken ;)
ben benieuwt hoe het er uit ziet met hout en steen
gr
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

De goeie plaat triplex is binnen.....
Ik ga de verkeerde plaat gebruiken om de gebouwen te maken.
3mm triplex dat is goed te snijden.
Maar ik kan pas wat gaan doen als ik de set ramen binnen heb.
Ik moet wel rekening houden met de dikte van de gipsmuren als ik het houten skelet inelkaar ga zetten.
De vedieping daarboven word van hout en moet de stenen overlappen...maar daar kwam ik pas achter na het maken van de mockup.
Dus het heeft zin.
Ik ben nu bezig met het gebouw aan de andere kant.

Ton
Erare humanum est

Ton, zou het niet beter zijn om het onderste deel van het gebouw op, bijvoorbeeld, pilaren te zetten? Of op zijn minst het middenstuk. Het lijkt er nu op dat die loc. letterlijk door een grote deuropening het gebouw binnenrijdt.
Ik denk dat als het gebouw op pilaren staat, of dat het aan de onderkant op een of andere manier meer open is, dat een mooier effect geeft.

Mvg, Poul.

Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Ja Poul dat heb jij goed gezien.....het zijn idd twee deuren van een lokloods.....
Dat de loods een beetje Tardis verschijnselen heeft, dus groter van binnen is dan het lijkt aan de buitenkant dat zijn details!
Cor was hier net even met nog een paar muurtjes en een grote emmer witsel voor de background.
Dus ik kan me weer lekker uitleven! Tnx Cor.
Nog wat aan de mockup gedaan, komt nog een gebouw bovenop net als aan de andere kant van de moduul


Ton
Erare humanum est

Ok?, ik snap hem Ton. Ik dacht dat het meer een doorgang onder het gebouw door moest voorstellen, vandaar.
Het gaat lekker, zie ik...

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Is wel 'n goed idee zo Ton.
Met die opening.
Ik zit er ook altijd mee: wat doe ik met de opening.
Je wilt het toch op 'n een of andere manier wegwerken.
Op deze manier heb ik het nog niet bedacht.
Gaat goed zo jongen!
Hans, liefhebber On30 + H0

Eigenlijk zou het gebouw zo lang moeten zijn dat je vanaf de andere kant van de bak het gat niet kan zien.
Is soms wel onpraktisch omdat het gebouw dan veel te lang word maar door op een strategische plek nog een gebouwtje neer te zetten kan je dat compenseren.

inmiddels heb ik de boel een beetje afgebroken om de achterwand en zijwanden te schilderen.
Ik heb twee tubes blauw moeten gebruiken om het wit te kleuren, en nu maar hopen dat dat genoeg is anders moet er nog een laag donkerder lichtblauw op.

Ton
Erare humanum est

Ton, zou zelf van de dubbele deuren een enkele maken op de voorgrond en de lijn erachter laten verdwijnen in een tunnel, misschien wel met een deel van een hut erboven..

Ik kan je deels volgen........
In ieder geval even de mockup afgemaakt......
En de achterwand tijdelijk gemonteerd met een paar spijkertjes

Ton
Erare humanum est

Effe niet goed gekeken Ton, d'r ligt nog een spoortje, maar zou wel de gevel van de achterste locloods een tikkie terug leggen, maakt het ietsie pietsie speelser...

april 17, 2014, 23:34:01 #1228 Last Edit: april 17, 2014, 23:40:32 by dutchbuilder
O ja , dat is een goed idee, hoeft niet veel.....een centimetertje of zo.....
Met zo'n mockup kom je allerlei problemen tegen die ik later kan aanpassen als ik de echte gebouwen ga maken....
Gelijk de ontwerptekening aangepast

Ton
Erare humanum est

Is altijd moeilijk, die achterwand!
Kijk, een bepaalde kleur texen dat kan nog wel.
Maar er echt iets op schilderen, dat wordt 'n stuk moeilijker.
Afgelopen zaterdag op de Crea-Doe beurs in Arnhem een korte schilders cursus gevolgd van 1 uur.
Daar leer je toch wel iets van.
De achtergrond b.v. eerst helemaal texen.
Daar over heen dan jouw motief schilderen in acryl.
Een beetje Bob Ross stijl achtig!
Hans, liefhebber On30 + H0