Rozeburg & Waterway RR

Gestart door dutchbuilder, mei 08, 2012, 15:17:15

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Op die manier werkt bij mij ook het beste!
Tijdens het bouwen komen de idee?n vanzelf.
Nou ja, als er 'n keer iets veranderd moet worden, het zij zo!
Hans, liefhebber On30 + H0

april 14, 2014, 12:52:14 #1201 Last Edit: april 14, 2014, 13:01:23 by dutchbuilder
Precies zo werkt dat .
Er borrelt een idee op bij mij en dan maak ik de spreekwoordelijke krabbel op de achterkant van een bierviltje.
Dan laat ik dat idee meestal nog even in het hoofd heen en weer stuiteren.
Daarna ga ik dan met Anyrail zitten spelen.
Het voordeel van de proefversie is dat je gedwongen word om iets te maken met 50 componenten.
Dus, simpel houden!
Het grootste deel verdwijnt gelijk weer in de prullenbak maar meestal komt er wel een werkbare lijdraad uit.
Lijdraad, omdat in de praktijk het altijd anders is dan op papier.

Ik ga zo eens even wat golfkarton uit de schuur halen en een mockup maken van wat er in mijn kop zit.......
Even wat concreets op de moduul zetten....

Ton
Erare humanum est

Ja Hans en Ton, zo is er bij mij tijdens de bouw ook veel veranderd. De eerste tekening lijkt niet meer op dat wat ik nu heb. En als er weleens iets gesloopt moet worden, nou voor mij geen probleem. Het is tenslotte een hobby. Met andere woorden: de tijd die je daardoor erin moet steken is geen verloren tijd, want je bent altijd met plezier bezig naar een einddoel. En zoals ik ergens al gelezen heb: is het de weg erheen die het interessant maakt, in ieder geval nog meer dan alleen het doel.

Mvg. Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Ik ben benieuwd wat er nu in je hoofd zit, Ton!
Hans, liefhebber On30 + H0

Nou.....Uh........dit.......zie je de achtergrond al....het zit er gewoon in!!!

Ton

Erare humanum est

Haha, creatieve geest kan er idd wat wolkies enzo in zien  ;) 8)

april 14, 2014, 22:01:17 #1206 Last Edit: april 14, 2014, 22:15:49 by dutchbuilder
De kast verder inelkaar gezet, wel tijdelijk met een paar spijkertjes maar het ziet er goed uit.

Ton
Erare humanum est

Leuk die huisjes van golfkarton!!!
Die zitten dan ook echt in je hoofd.
Hans, liefhebber On30 + H0

Ja dat heb je als je last van Alzheimer light heb.
Ben ik dus weggeweest , boodschappen doen , kom ik in de schuur om de brommert weg te zetten .....dus geen karton meegenomen....maar de lokale houtboer kwam wel hout brengen.....
Triplex gevraagd krijg ik 8mm multiplex......ach....

Ton
Erare humanum est

Ahum... 8mm muliplex. Dat worden stevige gebouwen. Goed bestand tegen aardbeving. ;)
Zit er ook al in je hoofd welke rangeerbewegingen je gaat maken op dat stukje spoor?

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

april 15, 2014, 09:53:33 #1210 Last Edit: april 15, 2014, 10:39:50 by dutchbuilder
NEE JOH!!!   is voor de bak! de achterwand!
Maar idd is wel zwaar zo!
Ik wilde daarnet de bak op een andere plek zetten....vergeet het maar, dat lukt mij niet in mijn eentje!!
Rangeerbewegingen?  weet ik veel ....heen en weer......Het is gewoon een mooi stukkie rails in een landschap....

Ton

Update; Ik heb net mijn houtleverancier gebeld met de mededeling dat ze de achterplaat in triplex hadden moeten leveren.
Ze komen het gewraakte stuk vanmiddag brengen....
Zonder die multiplex achterwand is de bak goed te verplaatsen.
Erare humanum est

Ah, de achterwand dus. Ja triplex is ruim voldoende voor dat doel
Gelukkig krijg je dat alsnog ;)
Ik heb voor mijn achterwand ook triplex gebruikt en daar staan dan bergen tegenaan gebouwd.
De baan bestaat feitelijk uit drie delen, waarvan het grootste deel nog net alleen te tillen is.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Even een kat dakloos gemaakt en de doos in beslag genomen!
Die zat me een partij smerig aan te kijken!  >:D
Het is van dat dubbeldikke golfkarton , oerstevig.

Ton
Erare humanum est

Heeft de poes bij jou geen rechten?
Niks leuker voor 'n poes als 'n flinke doos van dubbeldikke, oerstevig golfkarton!
Het WAS zijn huis!
Hans, liefhebber On30 + H0

De kat krijgt wel weer een nieuw huis Hans, denk ik.

Het geeft een leuk indruk hoe het gaat worden zo met dat karton.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30