Rozeburg & Waterway RR

Gestart door dutchbuilder, mei 08, 2012, 15:17:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mei 16, 2013, 14:40:51 #540 Last Edit: mei 16, 2013, 14:43:15 by dutchbuilder
Hi Hi bijna goed!

Ton
p.s. Ronald , hoe gaat het met het ruggetje?
Erare humanum est

Zeer duidelijk!
Thanks Ton!
Jeroen

Ton, bijna weer op "oorlogs-sterkte" ;) Werk voor 80%. Ben vandaag nog wel even door de MRI geweest omdat ik wat restklachten hou die niet helemaal verklaarbaar zijn maar waar ik wel om kan functioneren.

Ik ben al weer een stuk verder met de rotswand.
De blob aan de linkerkant moet nog wat verder binnenin drogen.
Is nog te vloeibaar.
Geduld is een schone zaak.

Ton
Erare humanum est

The Blob is uitgehard.
Ongeveer de helft van het opgespoten schuim weggesneden, begint er al aardig uit te zien zo.
De landslide in het midden is ook aardig gelukt.

Ton
Erare humanum est

Dat ziet er toch al wel weer mooi uit. Ga je de rotsen nu ook zandkleurig maken zoals je in het midwesten ziet?
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

mei 19, 2013, 22:29:42 #546 Last Edit: mei 20, 2013, 15:16:36 by dutchbuilder
Citaat van: BvDoorn op mei 19, 2013, 19:03:24
Dat ziet er toch al wel weer mooi uit. Ga je de rotsen nu ook zandkleurig maken zoals je in het midwesten ziet?

De basis is oker en dan wat meer zwart als de bergen een verdieping hoger.
Meer een basalt dan methamorf gesteente (zandsteen dus).
Kijk maar een paar pagina's terug........
Wat je op de foto's hier boven ziet is het kale schuimskelet.
Ik ben in middels al aan het gipsen.
Dat hele massief wordt aardig dominant op deze baan , maar dat is ook de bedoeling.

Ton

P.s. Even de foto opgezocht waar je het verschil van kleur kan zien in de rotsen op deze en de verdieping er boven.
Erare humanum est

De leverancier van de draaischijf wilde graag vergelijkende foto's hebben van lokomotieven, in verschillende schalen, op de draaischijf.
Hij kon het verschil niet zien op de eerdere foto's met poppetjes.
Wat vinden jullie ?
Ik ben misschien bevooroordeeld.

Ton
Erare humanum est


Tja... Dat rooster stoort erg... Dat is zoals je zelf al zei, erg grof....
Jeroen

De On30 ziet er het meest realistisch uit , de andere twee erg grof.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Als ik de foto's zie lijkt het er toch op dat ze de On30 draaischijf hebben gestuurd want die lijkt het meest "echte".
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

mei 23, 2013, 11:52:32 #552 Last Edit: mei 23, 2013, 12:54:23 by dutchbuilder
Citaat van: BvDoorn op mei 23, 2013, 09:18:18
Als ik de foto's zie lijkt het er toch op dat ze de On30 draaischijf hebben gestuurd want die lijkt het meest "echte".

Ben ik toch niet gek.
De 0n30 draaischijf is van "hout" gemaakt en H0 is een "metalen" constructie.
De produkt nummers zijn ook een beetje anders.
De LK55 voor H0 en de LK555 voor 0-16.5/0n30.

Ton

p.s. Ik ben toch nieuwsgierig geworden naar die LK555 0n30 versie , dat ik er 1, in Engeland, heb besteld.
Dus misschien heb ik binnenkort een gloednieuwe gebouwde en geweatherde over.
Welke dat gaat worden is nog de vraag...............
Erare humanum est

Ik denk niet dat je gek bent  :), nooit gedacht ook behalve dan een spoorse afwijking  ;) maar die hebben we allemaal.

Eigenlijk nooit goed opgelet op de draai schijven van peco dus nu een kleine research gedaan;


Dit is de KL-55 voor OO/hO (erg grote brug wielen).


Dit is de On30 versie, zelfde grote wielen, ander dek (in ieder geval breder) en andere leuningen en een pushbar

Zo te zien voor het grootste gedeelte dezelfde mal.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ja idd , ben benieuwd naar die 0n30 versie , komt er aan....

Ben ook met een setje passagiers wagonnen bezig voor de nieuwe verdieping.
De Jackson Sharp cars zwenken te veel uit waardoor ze ontsporen op de krappe bochten.

Ton


Erare humanum est