Rozeburg & Waterway RR

Gestart door dutchbuilder, mei 08, 2012, 15:17:15

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.


april 24, 2013, 21:40:26 #511 Last Edit: april 26, 2013, 01:20:14 by dutchbuilder
De gelijkrichtbrug zorgt ervoor dat er ten alle tijden DC is.
R1 en de zener diode zijn alleen maar interessant bij DC.
R1 is er voor om de zener niet over de huizen te helpen.
Die zener zorgt er voor dat het licht aan gaat bij 5.1 V.
Dan houd ik nog geen eens rekening met de 2x 0,6V spaningsval over de brug.
Die word weer gedeeltelijk gecompenceerd door wortel2x de aangelegde spanning na afvlakking met de elco.
Voor DCC kan je volstaan met een dikke elco van pakhembeetongeveer 470 uF( kan ook meer zijn).
Die functioneerd als batterijtje tijdens uitval.
Hoe groter de capaciteit hoe rottiger de onderbrekingen mogen zijn!
De spanning die de elco mag hebben ( staat erop) moet altijd meer zijn dan de aangeboden spanning. b.v. 16V neem dan een 35V elco.
Tenzij je vuurwerk wil!
Die weerstanden R2 en 3 zorgen ervoor dat er niet te veel stroom kan lopen door de LED's.
daar is ook een formule voor.

Ton


Erare humanum est

wel oppassen met DCC, als de polariteit verkeerd is ,kaboem met je elco :-[
mijn idee , die gelijkricht brug er toch maar tussen zetten, ook bij DCC.
elco's zijn polariteits gevoelig, andere oplossing is een gewone condensator
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

april 24, 2013, 23:50:32 #513 Last Edit: april 25, 2013, 01:29:35 by dutchbuilder
ja ja uiteraard , die gelijkrichtbrug is essentieel!
Ik zie dat in de vorige tekst het niet helemaal duidelijk is omschreven.
gelijkrichter ( brugcel) ,elco, weerstand en led.
Ik gebruik het zelfde systeem om mijn rijdende wifi camera van spanning te voorzien.
Ton
Erare humanum est

Gisteren de laatste onderdelen binnen gekregen van San Juan Carco.
Mooi spul!
Vandaag een bracket gemaakt voor de twee luchtpompen.

Ton
Erare humanum est

Ik was niet tevreden over de achterkant van de 2-8-2-T.
Kwam de ombouwset van Backwoods tegen en dat ziet er een stuk aannemelijker uit met die raampjes.
Dus de oude achterkant links over de schouder en opnieuw begonnen.

Ton
Erare humanum est

Hi Ton,

Is een heel apart model geworden . Rijd hij inmiddels al goed ?

John
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Ja , hij rijdt, maar is gevoeliger voor storing.
Het achterwieltje had te weinig vertikale speling en drukte de aandrijf wielen een fractie van een mm omhoog.

Ton
Erare humanum est

Dit ziet er een stuk beter uit.
Alleen nog een beetje bouwstof!
Ton
Erare humanum est

mei 01, 2013, 23:32:12 #519 Last Edit: mei 01, 2013, 23:34:29 by dutchbuilder
Gisteren en vandaag bezig geweest met een klein water torentje voor op de begane grond laag.
Ik heb weer gebruik gemaakt van de lamellen en houten stokjes.
Ik had een brainwave hoe ik op een simpele manier een spout kon maken.
Wie heeft er vroeger geen pijltjes gedraaid?
De spout is gehard met super glue.

zie foto's en stop motion animatie.

http://youtu.be/9ahwjcmHYIQ

Ton
Erare humanum est

Ziet er erg goed uit Ton , en de spout is wel erg goed gelukt met papier.  :)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ik heb de kettingophanging wat versimpeld.
De oude situatie was niet naar mijn zin.

Ton
Erare humanum est

Na het scratchbuilden en ombouwen weer eens even verder gegaan met de bergwand.
Dat de wand niet helemaal doorliep naar boven beviel me, na een tijdje kijken, totaal niet.
Achter de wand zat niets en dat zag je.
Terwijl een rotspartij in het echt ook naar achteren doorloopt.
Daar ik dichte tunnels achter de wand heb lopen kon ik de ruimte volstorten met proppen krant, tot dat ik op hoogte was.
Daarna aan het klooien geweest met een bus purschuim, meer lucht als schuim omdat ik de bus niet op zijn kop kon houden.
Het grote probleem bij het opvullen naar boven is dat ik er bijna niet bij kan.
Ton
Erare humanum est

Yessssssssssssssssssssssssssssss de held van sportpark west............................geintje ziet er kek uit..

Ziet er goed uit ja  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf