Rozeburg & Waterway RR

Gestart door dutchbuilder, mei 08, 2012, 15:17:15

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

maart 19, 2013, 22:36:18 #405 Last Edit: maart 19, 2013, 22:40:44 by BvDoorn
Hmmm, zo kan hij ook worden ;)



Ik heb de bestellijst van Precision Scale onderdelen nog en de foto serie van mijn ombouw van een paar jaar terug, dus als je die wilt hebben stuur ik die wel.

Eigenlijk had ik de QSI decoder eruit willen gooien en vervangen door een Tsunami. Het geluid en het motor controle gedeelte is beter maar daar ben ik nooit aan toe gekomen.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Die lijst is altijd makkelijk.
Ik heb vandaag een woodcab besteld bij Banta.
BTW die Bumble bee heb ik ook, van BLI
Ton
Erare humanum est

Ik ga dat opscharrelen. Komende dagen ben ik op stap maar donderdag stuur ik hem naar je toe
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

De grote onderdelen gespoten.
Even goed laten uitharden.
Ik was bang dat de kersttekst nog zichtbaar zou zijn maar dat is niet zo....
Gaat toch uitstekend met een gewone spuitbus.
Mijn ervaring met deze verf is dat het "orange peel"effect een stuk minder word na een aantal dagen drogen.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: BvDoorn op maart 19, 2013, 22:36:18

Ik heb de bestellijst van Precision Scale onderdelen nog en de foto serie van mijn ombouw van een paar jaar terug, dus als je die wilt hebben stuur ik die wel.

Bart, die wil ik oook wel als dat mag. Ik heb de 2-6-0 Bumble Bee namelijk.

Citaat van: dutchbuilder op maart 20, 2013, 12:39:46
Mijn ervaring met deze verf is dat het "orange peel"effect een stuk minder word na een aantal dagen drogen.

Ton
Ton, Orange peel krijg je vaak met spuitbussen omdat de droogtijd te snel is tov de omgevingstemperatuur.
Mijn ervaring is dat als je in een iets koelere ruimte spuit, de lak mooier vloeit uit een spuitbus. Al ben ik sowieso niet zo'n spuitbussen fan....
Jeroen

Voor zwart gebruik ik ook een spuitbus, zijdemat. Soms kan het "orange peel"effect best goed uit komen een echte loc zit ook niet spiegel glad in de verf.

JohnT

Ik vind het ook geen ramp hoor, ziet er wel goed uit zo.
Die verf die ik gebruik is officieel mat ,maar geeft een zijde glans effect.
Ik was vanmiddag bij de schilderszaak om een nieuwe bus te halen maar helaas heeft de leverancier deze verf niet op voorraad....zal je altijd zien.
De cab is dus niet gevrfd maar die gaat toch vervangen worden door een houten cab van Bill Banta.

ik ga nu eerst even een gat in de tender vloer boren om de draden onderlangs te laten lopen.
Dat gaat niet meevallen.
Er is gen plek om een groot gat te maken zodat de hele stekker erdoor kan........dat word draadje voor draadje doorknippen, doorvoeren en weer vast solderen!.
Ter info, alle draadjes zijn zwart!
Zoals het nu zit is geen gezicht, dwars over de footplate heen!

Ton

Erare humanum est



Hi Ton,

Misschien heb je hier nog wat aan: http://www.euram-online.co.uk/railways/other/c16/c16.htm

Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

hoi Ton
San Juan heeft op het moment ook nog wat losse C-16 parts in het asortiment'
http://www.sanjuancarco.com/category_s/1833.htm?searching=Y&sort=13&cat=1833&show=10&page=3
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden


maart 21, 2013, 00:23:22 #418 Last Edit: maart 21, 2013, 00:48:34 by dutchbuilder
Dat zocht ik dus Cor!
Ton
P.s. besteld!!!!!!

Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op maart 20, 2013, 21:26:41

ik ga nu eerst even een gat in de tender vloer boren om de draden onderlangs te laten lopen.
Dat gaat niet meevallen.
Er is gen plek om een groot gat te maken zodat de hele stekker erdoor kan........dat word draadje voor draadje doorknippen, doorvoeren en weer vast solderen!.
Ter info, alle draadjes zijn zwart!
Zoals het nu zit is geen gezicht, dwars over de footplate heen!

Ton

Ton ken je deze site? Daar vind je wat info over het aanpassen van de C16.

JohnT