Rozeburg & Waterway RR

Gestart door dutchbuilder, mei 08, 2012, 15:17:15

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: johnlostcreek op maart 16, 2013, 15:30:04
Zo nu heb je er behoorlijk wat rijlengte bij.

Volgens Anyrail, inclusief wissels en opstelsporen, 19,27 M
Er komt nog een opstelspoor bij, dat zit ik op 21,54 M
En dat op een footprint van 2,85 x 2,75 M
Het nadeel is dat de grote loks er niet kunnen rijden vanwege de min. radius van 37,5 cM
Ik kwam er net achter dat de Jackson Sharp's niet achter elkaar kunnen rijden.
Een enkele gaat wel.
De koppelingen zwaaien niet genoeg uit als de bocht overgaat in een bocht die de andere kant op gaat.
Jammer dan!
Ik heb nog twee andere banen voor het "grote" werk.

Erare humanum est


Citaat van: milocomarty op maart 16, 2013, 22:57:12
Wat zit daar in Ton, de medium shank ?

Weet ik veel , gewoon de normale baggermann koppeling.
De koppeling wordt beperkt door het houdertje waar de koppeling in zit.

Ton
Erare humanum est

Standaard bachermann is een medium shank. Kan je wel wat langere sturen, kijken of dat werkt, scheelt heel iets maar kan net genoeg zijn..

Ja graag.
ik stuur wel een pb met het adres.
Ton
Erare humanum est

Dit zijn de knelpunten.

Ton
Erare humanum est


Ton, dat zijn de klassieke "S-bochten". Eigenlijk wil je die niet hebben. Zoals John al aangeeft, een stukje recht ertussen moet voldoende zijn om de problemen op te lossen.

Ja leuk, maar dat gaat dus niet.
Die lussen zijn zo minimalistische mogelijk en er is gewoon geen plek om een recht stukje in te zetten zonder de lus groter te maken.....
Eens testen wat die long shank koppelingen gaan doen.

Ton
Erare humanum est

je kan je wissel voor de lus toch verder in de baan zetten?
krijg je een klein stukje dubbel spoor.
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Nee dat gaat niet.
Die lussen zijn op zich zelf staande modules.
Ik moet gewoon kijken welke wagons op deze baan kunnen rijden.
Het nadeel van die Jackson Sharp wagons is dat de uiteinden een heel stuk uitzwaaien door de plaatsing van de wielstellen.
Een enkele gaat met de 4-4-0 uitstekend.

Ton
Erare humanum est

even aan het kleuren geweest.

Ton
Erare humanum est


Ik weet alleen nog niet zo goed hoe en waarmee ik die rotswanden wil gaan maken.
Het idee is om , waar de dikke gele lijnen lopen, verticale rotswanden als een soort achterwand te maken.
Die mogen helemaal doorlopen tot aan de onderkant van de andere baan of bijna helemaal.
Ik heb al een ideetje gezien in de draad van Martin....met blauwe schuimblokken.
Of met gaas..........ik weet het nog niet.....

Ton
Erare humanum est

Schuimblokken is wel makkelijk,licht en sterk.

Heb ze onlangs gebruikt voor mijn baan. De blokken stapel ik zoals ik de rotswand ongeveer in gedachte heb. Als ik tevreden ben plak ik er tape over zodat het spul ff blijft zitten. Daarna spuit ik pur in de openingen tussen de blokken om deze te verlijmen en er ??n geheel van te maken. Hierna met een mes modelleren en daarna een toplaag van gips aanbrengen. Tussen de schuimblokken en gips doe ik nog wel een laag keukenpapier geplakt met houtlijm op de schuimblokken, dit om het gips houvast te geven.

JohnT