Welke verf?

Gestart door JohnT, oktober 27, 2021, 19:26:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Welke verf gebruiken jullie?


Ik ben wel tevreden over Vallejo maar kwam vandaag een onderdeel tegen waarop de verf niet goed hecht. Op het onderdeel zit een soort chroom laagje.


Zoek naar een mogelijkheid om dit een metaalkleur te geven. Liefst op waterbasis.


JohnT

Verf?  Ik print alles in kleur. Geen verf dus.
Maar misschien kun je de hechting verbeteren door het onderdeel te 'etsen' in een agressief goedje als afbijtmiddel of verdund zoutzuur.
Wel goed naspoelen met water.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Citaat van: Frits op oktober 27, 2021, 20:13:51
Verf?  Ik print alles in kleur. Geen verf dus.
Maar misschien kun je de hechting verbeteren door het onderdeel te 'etsen' in een agressief goedje als afbijtmiddel of verdund zoutzuur.
Wel goed naspoelen met water.

Ook in kleur geprinte zaken zul je moeten verven om het plasticachtige te verhullen, of je weathered met poeders en dekt dat af met matte vernis of zo.  Moet er niet aan denken dat er zichtbaar plastic op mijn baan te vinden is , veel te speelgoedachtig.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Is het kunststof  John , dan een goede primer bijvoorbeeld van Tamiya gebruiken of van Vallejo zelf.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ik heb deze pre primer voor plastic ooit gekocht omdat de primer losliet van het plastic.
Is niet goedkoop maar werkt uitstekend.

Ton
Erare humanum est

Het gaat om drijfstangen van een Fleishmann locje. Die zijn van metaal en hebben plastic onderdelen. De gebruikte verf door mij is Vallejo primer (deze is zwart) met wat zilver erdoor om een metaallook te krijgen maar ik kan die verf er zo weer afvegen.


JohnT

Valego is acryl verf en dat houd niet zo goed op metaal.
Ik zo enamal verf nemen.
Humbrol.

Ton

Erare humanum est


Misschien eerst opruwen door zandstralen?

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Bedankt voor de info, ik heb een poging gedaan met humbrol. Eerst de zilvergrijze kleur om het ijzer na te bootsen. Dan de rode biezen weer trekken met een trekpen.


JohnT