33 Street yard

Gestart door BvDoorn, juni 03, 2012, 14:29:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

In mijn geval staat alle rails onder spanning. Voordeel van DCC. Bij mij komen er toch maar max 2 tot 3 loks op en er zijn geen rijtuigen met verlichting. Mijn huidige centrale van MRC geeft 3 Amp max af dus dat zou moeten lukken. Ik kan mij wel voorstellen als je meer loks hebt dat je de opstel sporen wel schakelbaar maakt om niet te veel spanning te trekken of gewoon om niet elke keer het geluid uit te hoeven zetten van de loks.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

De nieuwe camera van zoon lief uitgeprobeerd. Het is eigenlijk geen film camera maar een foto camera die ook kan filmen (de Nikon D3200).

Er wordt ??n wagon met verpakking materiaal op het laad perron van de Juice Company afgesteld.

Switching at 33 Street

We moeten nog wat meer oefenen met scherp stellen op het juiste moment  ;D
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ik vind het mooi hoe je het doet het filmen en vooral het omschakelen van de video  :D
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Het is zomer 1980 op 33 Street. Erie Lackawanna is al opgenomen in Conrail. Sommige loks, zoals de EMD GP 35 rijd nog steeds in de oude kleuren. Anderen zoals de lease vloot van EMD 15MP's is al in de Conrail kleuren gestoken. De GP 35 rijdt nu, na heel veel trimwerk van de BEMF regeling, ook op langzaam erg mooi. Maar ja, ??n lok is maar alleen........... Dus, sparen en sparen en sparen, de 26e januari kon ik hem bestellen  :D (Dollar was 1.35)

Gisteren de postbode aan de deur gehad :). Een hele voorraad nieuw materiaal waaronder mijn fel begeerde EMD 15MP




Hij rijdt als een zonnetje. Ook op zeer lage snelheid. Nu alleen die lullige Atlas koppelingen verruilen voor Kadee's dat werkt toch een heeeel stuk beter.


Trainman platte wagon met buizen. Dit vraagt om superen en weatheren!


Atlas O, Erie Lackawanna 53ft boxcar, erg mooi afgewerkt.


Atlas O, 50ft RailBox box car. Mooi geel is niet lelijk

In de nabestelling nog een Mechanical Reefer. Dat zal nog wel een poosje gaan duren voordat die er is

Alleen jammer dat de BTW naar 21% is gegaan. Kostte me toch een paar tientjes meer bij meneer de douane.
Dus heren, geld heb ik niet meer maar een spullen...................
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Zijn mooie aanwinsten zien er mooi uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

En nu versmeren die handel  :D Toffe zooi Bart...

Prachtig spul, Bart. U heeft een PB.... :)

maart 10, 2013, 17:33:38 #67 Last Edit: maart 10, 2013, 17:35:31 by BvDoorn
Maar eens iets aan het industrie terrein gedaan gisteren. Als basis heb ik vorig jaar Isofast gebruikt (platen voor onder laminaat). Dat met de roller van grijze verf voorzien. Er was geen mat voorhanden dus de zijdeglans genomen wat ik daarna met fijn schuurpapier weer wat opgeruwd heb.

Resultaat was een grote grijze oppervlakte, niet echt "je van het" :P



Gisteren het probleem maar eens aangepakt. Met de achterkant van een hobby mes voegen gemaakt om de indruk te geven dat het platen. Op dezelfde manier scheuren en putten gemaakt. Tenslotte het moet lijken dat het er al jaren ligt. Met weatheing powder (van Anita Decor) het hele terrein behandeld. Eerst met een wat stevige grote kwast (een oude mascara bostel van de Hema), daarna accenten met een grove penseel behandeld.

Hieronder het resultaat;








Niet gek, al zeg ik het zelf :)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ik vind het zeer goed uit zien  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Top Bart!
Ondertussen al begonnen met weatheren van de wagons?  ;)
Jeroen

Weatheren is een zomerklus. Dan kan ik buiten airbrushen en poederen zonder mezelf zorgen te maken over de afzuig. Dus nog even wachten.....
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Dat is waar, lekker op een schaduwrijk plekje uit de wind... En nix zo mooi als daglicht!
Jeroen


Ik ben bezig alle wissels van servo sturing te voorzien. Had ik eigenlijk van het begin af aan moeten doen, maar ja, noem het maar voortschrijdend inzicht. Inmiddels 5 gedaan, nog 2 te gaan. De main wordt met dwegseinen bewaakt maar de yard zelf heeft nog oude switchstands (erfenisje van mijn With River Valley RR).

In plaats van de servo's onder de baan te monteren heb ik ze verzonken geplaatst. De servo wordt straks verstopt onder het ballastbed en wat los loggende bielsen ;D.

Een kort filmpje van de werking (hhmmm en toen kwam de kat langs om halo te zeggen  :-\)

Switch Stand
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Mooi om te zien  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf