Rails leggen

Gestart door BvDoorn, februari 02, 2013, 12:58:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

En wij maar moeilijk doen om onze rails zo netjes mogelijk te leggen

World's Worst Maintained Railroad (Full Video)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Dit soort filmpjes verbazen mij ook telkens weer. Behalve dat wij onze rails zo recht mogelijk moeten leggen om ontsporing tegen te gaan hebben de wielen van ons materieel ook nog is super flenzen t.o.h. het grote voorbeeld en toch gaat het nog wel is mis.

Zelf heb ik een plek in de baan die ik nog moet herstellen, hier loopt ??n lok uit alleen als het warm is dus de rail vervormd door uitzetting. Iets waar wij als modelspoorders best wel rekening mee moeten houden!

JohnT

Ja dit is typisch Amerikaans......net zo lang doorgaan tot het uit elkaar valt of dat er een ongeluk gebeurd.
Dan gaan ze het misschien repareren.
Je zou voor de lol eens een module moeten maken met zo'n rottig stuk spoor.
Ik denk dat het nog een hele klus is om die spoorstaven zo te vervormen zonder dat je de rails verziekt!

Ton
Erare humanum est

Dat onze flenzen groter zijn en onze rails rechter en wij toch vaker ontsporingen hebben heeft natuurlijk alles met het gewicht te maken. De krachten / gewicht verhouding is bij lange na niet op schaal.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Heeft natuurlijk ook te maken dat de wielen niet zijn afgeveerd bij een model-loc. en de cars.
De dure PSC locs hebben dat wel en de meeste kadee trucks kunnen ook goed bewegen.

Lijkt me trouwens wel een leuke uitdaging om een slecht stuk spoor neer te leggen en proberen een trein te maken die er overheen kan rijden.

Kunnen we daar geen wedstrijd van maken "wie rijdt er over het slechts gelegde spoor"  :o

Maar zoals het spoor op de filmpjes. dat gaat niet lukken denk ik,
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Moet lukken, ik ben nog niet aan dat gedeelte van de baan toe maar heb wel het idee om een stuk industrie spoor op code 100 te leggen (is voor O het lichtste industrie spoor wat te maken valt). Er is trouwens op Youtube een filmpje van iemand die in schaal hO dal al heeft gedaan op dat gebied. Kan het alleen niet terug vind :-[
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

februari 03, 2013, 18:54:25 #7 Last Edit: februari 03, 2013, 19:21:58 by ger deguelle
Citaat van: BvDoorn op februari 03, 2013, 17:50:40
Moet lukken, ik ben nog niet aan dat gedeelte van de baan toe maar heb wel het idee om een stuk industrie spoor op code 100 te leggen (is voor O het lichtste industrie spoor wat te maken valt). Er is trouwens op Youtube een filmpje van iemand die in schaal hO dal al heeft gedaan op dat gebied. Kan het alleen niet terug vind :-[

Bedoel je die Bart ?
http://m.youtube.com/watch?v=DSUXSRsXsI8
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Die is het  :)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: BvDoorn op februari 03, 2013, 19:20:00
Die is het  :)

Ik vind het wel wat hebben zo  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Geweldig om zo een modelspoorbaan te maken, dat is hoe ik het ook graag wil hebben. Precies zoals je op een industrie traject ziet. Rails die door het veel te zware gewicht inzakken en verbuigen en zeer zeker dat onkruid dat overal doorheen groeit...
Thanks Ger voor dit voorbeeld!
Jeroen

groeten John LC

www.lostcreek.nl

Mooi thema voor 1:35 ofzo, maar dan wel met RC loks... ;D

Citaat van: ger deguelle op februari 03, 2013, 18:54:25

Bedoel je die Bart ?
http://m.youtube.com/watch?v=DSUXSRsXsI8

Ja, het filmpje is leuk en het spoor trouwens schitterend gelegd. Maar...... om daar overheen te kunnen rijden heeft de beste man de draaistellen heel "los" staan zodat die de oneffenheden mee kunnen pakken. En wat er dan gebeurd is dat de loc netjes recht blijft staan. En daar is nou net dat deel weg wat die charme brengen moet! De loc moet schommelen, en als je dat wilt krijg je weer problemen met je stroomafname.

Citaat van: Nuffield10/60 op februari 03, 2013, 19:31:49
Geweldig om zo een modelspoorbaan te maken, dat is hoe ik het ook graag wil hebben.

Ik ook maar in de kleinere schalen werkt dat niet.... er is geen "massa" die dat kan imiteren.... misschien dat het bij 0 en groter overtuigender kan? :)

Uiteraard blijven het schitterende filmpjes ;)

Citaat van: usronald op februari 13, 2013, 09:20:18


Citaat van: Nuffield10/60 op februari 03, 2013, 19:31:49
Geweldig om zo een modelspoorbaan te maken, dat is hoe ik het ook graag wil hebben.

Ik ook maar in de kleinere schalen werkt dat niet.... er is geen "massa" die dat kan imiteren.... misschien dat het bij 0 en groter overtuigender kan? :)

Uiteraard blijven het schitterende filmpjes ;)

Tja en de keuze is toch gevallen op H0... Dus dan maar denken dat de loc zo "zwaar" mee schommelt...
Pfff ik wil ook veel te veel  ;D
Jeroen