EENVOUDIG PLANKEN VAN PAPIER

Gestart door JohnT, september 25, 2019, 09:49:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

september 25, 2019, 09:49:23 Last Edit: september 25, 2019, 09:55:31 by JohnT

Milocomarty maakte een mooie handleiding om eenvoudig planken van papier te maken.

Heb de twee ramen en de deur erin gesneden, moet nog een pandje maar even wat voorbereiding voor de bekleding
Basis is Canson MiTeints pastelpapier, hier een beetje oranje/bruinig want da had ik nog liggen



daarna gewoon lekker knoeien met acrylverf, gebrande omber, raw siena, mars bruin, paynes grey, oxide zwart en titanium wit



close up



2 A4 tjes tegelijk, ook leverbaar in 50×60 maar ja die kunstschilderhandel is maar 2 middagen in de week open en online zij de kleuren van het papier niet zo goed te zien.



Oké, korte tutorial over het gebruik van dat vreemd geschilderde papier…
Als eerste snijd ik het in stroken van 5 mm, staat in 0 ongeveer gelijk aan 10″. doe dat met een cheapo papiersnijder van de action, tape voor de afstand..



als je een vel versneden hebt heb je een stapel ‘boards’



let er verder niet op is altijd een puinhoop op m’n werkbank…verder, spacing lijnen van 4mm, met 5mm plankjes leuk voor clapboard heet dat geloof ik. Verder 2cm verticalen voor de afstand van het houtwerk erachter..



tranfertape erop…das dat dunne 2 zijdig klevende spul niet te verwarren met dat ****tapijt tape, laatste nooit gebruiken..



gebruik 50mm plak je lekker snel een zijwand vol, daarna strookjes papier plakken, uiteinden inkorten met een schaar



daarna uiteinden en ramen langs de openingen afsnijden.. zo’n groene erbij errug lekker, ziet er zo uit in close up..



werkt aardig snel, doe er 2 in een uur…



kon het niet laten om de 2 wanden aan elkaar te plakken, ziet er zo uit op zijn plek



mooie aan papier en karton is dat het erg eenvoudig werkt en een in mijn ogen prima resultaat opleverd.. en goedkoop is..