Janbouli's Home Layout The Kannewton & CC

Gestart door Janbouli, mei 08, 2012, 22:29:31

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: JohnT op oktober 08, 2012, 09:10:13
Je kunt het zand heel goed verven met betonverf. Ik doe dit zelf ook en mijn ballast kun je rustig vergelijken met WS ballast. Zo min mogelijk verf toevoegen aan het zand maar wel zoveel dat al het zand gekleurd is. Daarna laten drogen. Het klontert wel maar die klonten knijp je zo weer fijn.

JohnT

Ik kleur het zand met pigment poeders, gaat erg gemakkelijk en droog dus geen klonten.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Jan kijk eens naar echte grond.
Daar in het Limburgse is genoeg verschillende kleur grond te vinden.
Ton
Erare humanum est

Citaat van: Janbouli op oktober 08, 2012, 11:41:12
Citaat van: JohnT op oktober 08, 2012, 09:10:13
Je kunt het zand heel goed verven met betonverf. Ik doe dit zelf ook en mijn ballast kun je rustig vergelijken met WS ballast. Zo min mogelijk verf toevoegen aan het zand maar wel zoveel dat al het zand gekleurd is. Daarna laten drogen. Het klontert wel maar die klonten knijp je zo weer fijn.

JohnT

Ik kleur het zand met pigment poeders, gaat erg gemakkelijk en droog dus geen klonten.

Loopt het poeder niet weg dan als je de ballast nat maakt? Of gebruik je die methode niet, ballast natmaken en indruppelen met verdunde houtlijm?

JohnT

Heb ik eerlijk gezegd nog niet op gelet John, goh dat moet ik eens onderzoeken, had het idee dat het eigenlijk wel gekleurd bleef.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op oktober 08, 2012, 22:34:50
Heb ik eerlijk gezegd nog niet op gelet John, goh dat moet ik eens onderzoeken, had het idee dat het eigenlijk wel gekleurd bleef.

Er blijft wel wat zitten als het poeder van goede kwaliteit is, deze is wat vettig en plakt daardoor beter dan poeder gemaakt van krijt.

JohnT

Het zijn echte pigment poeders van een kunstenaars handel, dus zal wel goed zitten.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Vandaag , een doos vol draadbomen en wat straatlantarens binnen gekregen van www.GooverModels.be

  16 euro voor 10 stuks, ze hebben ook grotere.

En een nieuwe N-schaal leverancier van gebouwtjes en voertuigen op Ebay, http://stores.ebay.com/willmodels?_trksid=p2047675.l2563

Daar heb ik deze van gekocht

Mooie strakke Resin gietsels in N-schaal.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Mooie aankopen jan  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ja vooral de lantarenpaaltjes  ga ik niet mee freubelen als die maar 1,70 per stuk kosten met weerstandje en al.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Vandaag wat spul van Locdepot binnen gekregen waaronder Woodland Scenics Fine Ballast in een paar verschillende kleuren. Ziet er zeer goed uit. Ik ga dus nooit meer iets van Anita Design kopen, vorig jaar ballast gekocht  ( datgene wat nu in Manhattan tussen de rails ligt ) specifiek gevraagd naar N-schaal ballast, ik had toen geen idee hoe groot dat moest zijn, er werd me geadviseerd en ik heb dat gekocht, ik voel me nu ik echt N-schaal ballast heb behoorlijk genaaid door Anita Design, dan gaat het niet om de 12 euro of zo die de ballast kostte maar vooral om het ruineren van mijn baan waar ik de ballast die dus nader bekeken verkeerd ( opzettelijk, slechte verkoop gehad denk ik die dag ) geadviseerd is aan mij. Ik zit nu echt naar die stukken rails te kijken ( uren aan besteed ) met de gedachte om het helemaal los te weken en weg te halen , maar dat is bijna niet te doen. Bedankt Anita Design, NOT.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Was er mis met de ballast van Eddy  ??? Is da die op pag. 2...

Yep dat is die , niks mis met de ballast , als ik om ballast voor H0 of 0 gevraagd had , maar niet geschikt voor N en dat had hij mij moeten vertellen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Plaatjes nog 's bekeken. Volgens mij kun je er rustig een dun laagje van de fijnere ballast over kwijt..

Ja gaat misschien wel lukken, alhoewel er niet zo veel plaats is tussen N-schaal rails.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N