Evergreen

Gestart door ger deguelle, januari 21, 2014, 17:16:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tja andere optie voor muurplaat is een mal maken en zelf muurdelen gieten
ik giet ze nu van een soort gips, geeft een mooi muurtje .
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Goovers betrekt die plaat ook uit China volgens mij van Wehonest, kon bij hem ff niet zoeken ivm  vakanties in China.

Bedankt voor de link naar de profielen en zo.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Bedankt voor de links Cor, ga meteen wat bestellen. In de tussentijd maar eens uit gaan kijken naar alledaagse voorwerpen zoals die lamellen.

Groet,
Paul

?cht styreen is gewoon duur als product. Dat is nu eenmaal zo. Laat je niet afleiden door goedkoper spul, dat is vaak geen ?cht styreen maar ABS plastic.

Is dat heel veel minder dan?
Qua kwaliteit en het verwerken?
Hans, liefhebber On30 + H0

Styreen op zich is niet zo duur , maar wel dat van Evergreen en Plastruct met de verschillende structuren.   En ja styreen is wat beter mee te werken dan bijvoorbeeld lamellen , styreen bijvoorbeeld kun je na een haal met een mesje breken waardoor je wat strakkere randen krijgt dan als je het helemaal moet doorsnijden wat volgens mij bij lamellen ( taaier en zachter ) wel moet.

3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Beste Mensen, ik heb al aardig wat gebouwd in styreen en dat
bevalt mijn prima, zoals de flatcar, maar hout is ook mooi!!
daar ben ik nu mee bezig, maar dat zien jullie al.
Groet Johan
Seven Trees.

februari 02, 2014, 15:59:27 #22 Last Edit: februari 02, 2014, 16:03:38 by dutchbuilder
Citaat van: Janbouli op februari 02, 2014, 15:49:09
Styreen op zich is niet zo duur , maar wel dat van Evergreen en Plastruct met de verschillende structuren.   En ja styreen is wat beter mee te werken dan bijvoorbeeld lamellen , styreen bijvoorbeeld kun je na een haal met een mesje breken waardoor je wat strakkere randen krijgt dan als je het helemaal moet doorsnijden wat volgens mij bij lamellen ( taaier en zachter ) wel moet.

Als ervaringsdeskundige moet ik je helaas tegenspreken....
Styreen snijdt wat vettiger dan lamellenplastik.
Bij lamellen heb je wat minder mesweerstand en het is in vergelijking met styreen , makkelijker te snijden.
Je heb ook een grotere opstaande snijrand bij styreen.
Het afbreken van styreen is direkt, terwijl lamellen plastic een beter scharnierpunt heeft en niet in een keer afbreekt.
Ik maar dat dankbaar gebruik van door het in te snijden en dan om te vouwen om twee delen in 1x te kunnen maken.
Bij styreen moet ik eerst een plakbandje erop plakken om het zelfde effect te krijgen.
Lamellen plastic kan je niet met normale styreenlijm plakken, werkt niet!
Superglue en bisonkit zijn de lijmen bij uitstek.

Ton

Erare humanum est

er is ook een verschil in de lijm die voor ieder soort kunststof anders kan zijn.
http://www.werkenmetkunststof.nl/kunststoffen/
een link met wat eigenschappen van verschillende kunststoffen.
ik meen dat de lamellen die Ton gebruikt niet te lijmen zijn met de gangbare lijm voor styreen (alleen superlijm gaat dacht ik goed).
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

februari 02, 2014, 16:05:37 #24 Last Edit: februari 02, 2014, 16:07:15 by dutchbuilder
Ja dat zegt ik.....GAMMA!

Ton

O ja, niet te vergeten, lamellenplastik is UV bestendig....
Erare humanum est

Kijk en dat is mooi meegenomen Ton, niet dan?
Dus jij lijmt lamellen met Super glue (van Gamma)?
Mijn styreen is ook bijna op, maar ik heb nog best veel lamellen hangen die overtollig zijn.
Hans, liefhebber On30 + H0