Evergreen

Gestart door ger deguelle, januari 21, 2014, 17:16:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik zoek U profiel van evergreen en ik moet de maat hebben voor de schaal H nul welke kan ik daar voor nemen ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger. Dat ligt eraan hoe groot het profiel in het echt is. Ook daar worden verschillende maten gebruikt.

Citaat van: robboxxx op januari 21, 2014, 19:46:08
Ger. Dat ligt eraan hoe groot het profiel in het echt is. Ook daar worden verschillende maten gebruikt.

Ik heb ze nodig voor die  krikken wat ik in N gemaakt heb wil ik ook er maken voor H nul
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hi Ger,

ff de krikken in N opmeten. vermenigvuldigen met 160 en delen door 87
zit je precies op schaal HO  (H nul)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: johnlostcreek op januari 21, 2014, 20:04:38
Hi Ger,

ff de krikken in N opmeten. vermenigvuldigen met 160 en delen door 87
zit je precies op schaal HO  (H nul)

Ok ga ik eens proberen of ik er uit kom
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Natuurlijk kom jij er uit!
Hans, liefhebber On30 + H0

Ik vraag me af welken nummers je van evergreen kunt gebruiken voor N ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik denk allemaal wel...... het is inderdaad maar net wat je ermee wil doen en van maken.....

Zoals gezegd is het een beetje uitrekenen welke maat je precies moet hebben.

Jeffrey

Citaat van: Jefftrack op januari 31, 2014, 22:28:33
Ik denk allemaal wel...... het is inderdaad maar net wat je ermee wil doen en van maken.....

Zoals gezegd is het een beetje uitrekenen welke maat je precies moet hebben.

Jeffrey

Allemaal denk ik niet Jeffrey het ging mij er gewoon om welke N bouwers gebruikt wat voor wanden dak en noem maar op  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Het is maar net wat je wil maken....... ;)

Maar Evergreen voor wanden en dak...... dan bedoel je de profiel platen. Die zijn volgens mij altijd vrij dik en in verschillende profielen patronen verkrijgbaar. Ik kijk altijd naar het 1 op 1 model en reken de maten om naar de juiste schaal en kijk welke profielen het best daarbij passen.

Op hun web site staat de nodige informatie over welke er verkrijgbaar zijn.... Linkje

Jeffrey

Iemand enig idee of er een goedkoper alternatief is voor Evergreen? Ik vind het altijd zulk duur spul. 7 euries voor 1 of 2 plaatjes styreen. Of is het ook mogelijk het iets groter (en dus goedkoper) in te kopen?

Citaat van: CSX 6400 op februari 01, 2014, 08:41:54
Iemand enig idee of er een goedkoper alternatief is voor Evergreen? Ik vind het altijd zulk duur spul. 7 euries voor 1 of 2 plaatjes styreen. Of is het ook mogelijk het iets groter (en dus goedkoper) in te kopen?

Ja hoor Paul , dat spul dat ik al een tijdje gebruik, n.l. lamellen plastic!
Gewoon in je omgeving laten rondvertellen dat je op zoek ben naar oude lamellen gordijnen en voor je het weet verzuip je in dat spul!

Ton
Erare humanum est

nog een keer dan 8)

http://www.kunststofshop.nl/index.php?item=&action=page&group_id=20000027&lang=NL

hier bestel ik mijn platen styreen
ik had het al eens eerder gepost , ik kan hier kleine plaatjes van maken voor de liefhebbers.
ik heb nu nog 0.5mm  , 1mm , 2mm , 3mm
als je veel denkt te gebruiken raad ik aan om grote platen 100x60cm te kopen ;)
profielen zoals rond en vierkant bestel ik vaak hier:
http://www.ebay.com/itm/250777881599?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
soms even zoeken op styrene , vaak zoek ik met free shipping  >:D

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Kwa prijs vind ik het nog mee vallen als je bedenkt dat een huisje duurder is ,en niet vergeten de fun wat je hebt als je eigen huisje aan het maken bent
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

@Cor: perfekt voor vlakke plaat, maar profielplaat zoals clapboard of siding zie ik daar niet.

Alternatief voor Evergreen kan zijn Goovers Models, maar die heeft bij lange na niet het assortiment van Evergreen helaas. De website heb je ook weinig aan, je kunt het beste even snuffelen in de bak op een beurs. Als je ze niet op beurzen ziet omdat je daar nooit komt, dan wordt het lastig...

Daarnaast heb je nog de bekende fabrikanten zoals Plastruct of Slaters, maar die zijn ook niet goedkoop.
Meer bouwer dan rijder. Huidig project: modulaire cirkelbaan Polar Express