Tutorial: huisjes van foto nabouwen in Sketchup

Gestart door CSX 6400, januari 23, 2014, 17:51:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

januari 23, 2014, 17:51:13 Last Edit: januari 24, 2014, 15:05:45 by CSX 6400
Hey Guys,

Ik heb de tutorial: huisjes van foto nabouwen in Sketchup, gemaakt. Klik op de link onderaan. Het was met alle screenshots te groot om op het forum te laden. ;)


Niet schrikken van het 9 pagina's tellende document.  ::)  Ik heb meteen maar ook echt iedere stap uitgelegd. Het is echt niet moeilijk en ik zou het iedereen aanraden een keer te proberen. Het resultaat in de tutorial bevat nog maar weinig detail. Dat moeten jullie zelf maar doen. >:D

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-6OIIT4FYXDPV.docx

Als je vragen hebt, vooral stellen! Ik help graag.

Groet,
Paul

EDIT: Het bestand onder de link heeft nu de juiste sketchup-link van John.

Duidelijk hoor Paul, ik ga er vast wel uitkomen dankjewel voor de moeite namens mij!!! ;) :)
Grtz Robin.

Hi Paul,

Geweldig,
Ga er ook mee aan de gang
groeten John LC

www.lostcreek.nl


Goeie tip! Bedankt voor het nemen van de moeite om dit te maken, het is zeker nuttig voor mij. En ongetwijfeld ook voor anderen. ;)
Meer bouwer dan rijder. Huidig project: modulaire cirkelbaan Polar Express

Dankjewel Paul , ga er ook mee aan de slag , bedankt voor de moeite die je gedaan hebt.

Oh en je maakt die van de Whitewater och nog voor me he ?  ;)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Natuurlijk, daar ben ik toch al zo ver mee.

Groet,
Paul

Even een opmerking, probeer Sketchup van de officiele website te downloaden. Elke andere locatie probeert reclame mee te sturen in de vorm van ongewenste software.

Mijn laptop met Windows vista had moeite met de nieuwste versie. Gaf allerlei rare effecten, witte pagina de foto werd helemaal zwart weergegeven etc.

Hierdoor heb ik een oudere versie geinstalleerd die prima werkt voor ons doel. Een oude versie kun je hier downloaden.

JohnT

Bedankt voor de input John, heb er zelf echter geen last van gehad. Misschien heb ik de verkeerde link in het document geplaatst  ::)

Die link die jij geeft is waarschijnlijk idd een stuk veiliger. Ik zal de link in het document veranderen.

Paul,

Mijn complimenten.
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar je document ziet er gedegen uit.
Zo te zien is het een goede Quick-Start cursus voor het programma.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

heb ik weer , kan ik niet openen, computer op het werk verbied het :-[
zal moeten wachten tot ik thuis ben, het is niet anders O0
in ieder geval alvast bedankt, gaat wel goed komen

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Citaat van: moonlicht op januari 24, 2014, 12:12:03
heb ik weer , kan ik niet openen, computer op het werk verbied het :-[
Mag je PDF's wel openen? Ik heb de link voor mezelf in het Word-document aangepast (zoals John aangaf) en toen geprint naar PDF. Zo ga ik hem bewaren als naslag. Dan is het bestand kleiner (< 1 MB ipv 13 MB) en minder gevoelig voor narigheid. Zie de bijlage.
Meer bouwer dan rijder. Huidig project: modulaire cirkelbaan Polar Express

Ik heb het bestand van het openingsbericht aangepast met de link van John.

Ook 's mee gaan knoeien, hoe kun je dit weer vertalen naar 2D  ???

januari 24, 2014, 15:21:46 #14 Last Edit: januari 24, 2014, 15:50:03 by CSX 6400
Als je bij "view" --> "toolbars" --> "views" klikt krijg je dit te zien:

Daar kun je de frontale aanzichten mee oproepen.
Als je vervolgens "camera" --> "Parallel Projection" aanvinkt zal het perspectief verdwijnen en heb je dus een 2D tekening.

Om het gebouw voor Jan maar als voorbeeld te nemen. Kun je zoiets krijgen.